اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸

۲۶۵ بازديد
اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور 98

اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

 

با برگزاری کنکور سراسری تقریبا اکثر داوطلبان ، بی وقفه در انتظار اعلام نتایج کنکور سراسری خواهند بود که این نتایج برای تمامی داوطلبان کنکور سراسری در دو مرحله اعلام خواهد شد. مرحله اول که به صورت کارنامه اولیه بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت و نتایج مرحله دوم در قالب کارنامه انتخاب رشته ( نتایج نهایی ) منتشر خواهد شد. در این مقاله می خواهیم در خصوص زمان اعلام نتایج اولیه ، نحوه انتخاب رشته ، اعلام نتایج نهایی و ثبت نام دانشگاه ها توضیح دهیم. لذا اگر شما داوطلب کنکور سراسری می باشید بهتر است برای اطلاع از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۸ ادامه مطلب را مطالعه فرمایید.



اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری

پس از برگزاری آزمون سراسری، نتایج آن پس از بررسی های لازم و به عمل آمده ، در دهه دوم مردادماه منتشر خواهد شد. این نتایج در قالب کارنامه ای شامل اطلاعات شخصی داوطلب ، رتبه کشوری و رتبه در سهمیه ، نمرات درصدی داوطلب و همینطور ماکسیمم نمره کل (تراز) بیان خواهد شد. داوطلب با مشاهده کارنامه خود و با در نظر گرفتن رتبه های خود می بایست نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نماید. این مرحله از مراحل حساس و طلایی روند کنکور سراسری بوده و در صورتی که داوطلب در آن بی دقتی نماید ، ممکن است یک سال از حضور در دانشگاه و رشته مورد علاقه خود باز بماند. در مقابل داوطلبانی که حتی با وجود رتبه قبولی نامناسب توانسته اند رشته و دانشگاه مورد علاقه خود را از آن خود نمایند. لذا این مرحله را دست کم نگرفته و از اهمیت آن غافل نشوید. در ادامه به زمان اعلام نتایج نهایی کنکور سراسی خواهیم پرداخت

داوطلبان جهت مشاوره دقیق و صحیح انتخاب رشته می توانند با مشاوران برتر الو مشاوره تماس حاصل نمایند.


نحوه دریافت اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری

جهت مشاهده کارنامه های اولیه و نهایی خود داوطلبان می بایست به صورت زیر عمل نمایند:

  • وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شده و در قسمت سمت راست بر روی منوی سراسری کلیک نمایید.
  • وارد لینک مشاهده کارنامه آزمون سراسری شوید.
  • اطلاعات خود را اعم از شماره داوطلبی ، کد رهگیری ، شماره ملی ، نام و نام و نام خانوادگی خود را وارد نموده و وارد پنل کاربری خود شوید. در پنل کاربری ، شمل می توانید کارنامه اولیه را مشاهده و یک برگ از آن پرینت بگیرید.

جزئیات ثبت نام پس از پذیرش

داوطلبانی که در آزمون سراسری مورد پذیرش قرار گرفتند و تمایل به ثبت نام در دانشگاه و رشته درج شده در کارنامه نهایی را دارند، مطابق شرایط پذیرش دانشگاه می بایست اقدام به ثبت نام نمایند. در برخی از دانشگاه های سراسری، داوطلبان قبل از مراجعه حضوری در دانشگاه و ارائه مدارک، به صفحه اطلاع رسانی دانشگاه پذیرفته شده مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام اینترنتی اقدام نمایند. در پی ثبت نام اینترنتی، تمامی داوطلبان جهت ثبت نام حضوری می بایست در دانشگاه پذیرفته شده مدارک شخصی و تحصیلی خود را ارائه نمایند که این مدارک شامل موارد زیر خواهد بود.

مدارک لازم جهت ثبت نام در دانشگاه
اصل شناسنامه و دو برگ کپی از تمام صفحات
۱۲ قطعه عکس پرسنلی با پشت زمینه سفید که در سال جاری گرفته شده باشد.

اصل و یک برگ کپی مدرک پیش دانشگاهی

اصل و یک برگ کپی مدرک و یا گواهی تحصیلی متوسطه سال ما قبل دیپلم و دو سال ما قبل دیپلم برای داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطه

اصل و یک برگ کپی مدرک و یا گواهی دیپلم نظام جدید آموزش متوسطه و سال ما قبل دیپلم

اصل و یک برگ کپی مدرک دیپلم کامل متوسطه یا گواهی آن برای نظام قدیم آموزش متوسطه

اصل و یا گواهی مدرک پایان دوره کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ای

ارائه رسید پستی تاییدیه دیپلم (نظام قدیم)

ارائه رسید پستی تاییدیه پیش دانشگاهی (نظام جدید)

مدرکی که مشخص کننده وضعیت خدمت نظام وظیفه عمومی (ویژه آقایان) باشد ، الزامی می باشد.

اصل حکم مرخصی سالانه و یا موفقیت کتبی و بدون قید وشرط سازمان متبوع (برای کارمندان دولت)

 


نتایج نهایی کنکور سراسری

نتایج نهایی آزمون یا نتیجه انتخاب رشته مرحله سرنوشت ساز داوطلب بوده و مشخص کننده حضور داوطلب در رشته و دانشگاه انتخاب شده از سوی سازمان سنجش می باشد. این نتایج در قالب کارنامه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد که شامل اطلاعات داوطلب و نتیجه نهایی (کدرشته محل و نام دانشگاه و رشته پذیرفته شده ) می باشد. در صورتی که داوطلب در هیچ رشته محلی پذیرفته نشده باشد ، نام هیچ کد رشته محلی برای وی ، نمایش داده نخواهد شد.


زمان ثبت نام اولیه دانشگاه

پس از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ، داوطلب در صورت پذیرفته شدن ، می بایست آماده برای ثبت نام اولیه برای ورود به دانشگاه ها شود. داوطلب با مراجعه به سایت دانشگاه پذیرش شده ، می تواند از زمان ثبت نام و مدارک لازم جهت ثبت نام حضوری و همینطور ثبت نام اینترنتی خود اطمینان حاصل نماید. برخی دانشگاه ها با توجه به حروف اول نام خانوادگی داوطلب ، امکان ثبت نام را فراهم می نمایند که داوطلب با توجه به حرف اول فامیلی خود در زمان مشخص شده و با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، نسبت به ثبت نام خود اقدام می نماید.

داوطلبان جهت مشاوره تحصیلی در تمامی زمینه ها می توانند با مشاوران الو مشاوره در تماس باشند.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



منبع: اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸

 اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۸ - نحوه دریافت شماره پرونده و داوطلبی کنکور سراسری - زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ - اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۸ - اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان کنکور سراسری -اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ - تاثیر سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی در کنکور سراسری - سهمیه های موثر در انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ - زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری - راهنمای انتخاب رشته ریاضی - شرایط شرکت در کنکور سراسری ۹۸ - آیا اعتراض به کنکور سراسری امکان پذیر است ؟ 


 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.