شرایط و قوانین ایست خدمت سربازی

۲۷۴ بازديد
شرایط و قوانین ایست خدمت سربازی

شرایط و قوانین ایست خدمت سربازی

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط و قوانین ایست خدمت سربازی

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

در دنیای امروزی خدمت نظام وظیفه عمومی به معنای خدمت موقت و یا دائم در نیروهای مسلح کشورها خواهد بود. بسیاری از افراد خدمت سربازی را یک حرکتی بیهوده می دانند و همواره در تلاش هستند که از انجام این امر مقدس سر ، باز بزنند و با خود می پندارند که دو سال از بهترین روزهای خود را تلف می کنند اما باید بدانید که خدمت سربازی امری مقدس که همواره در تلاش است از جان و مال مردم عزیز کشورمان محافظت کند که جز افتخار ، سربلندی ، امنیت و همچنین رضای خدا ، چیزی به دنبال نخواهد داشت.
از آنجایی که امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی وجود ندارد ، لذا در صورتی که در مقاطع کارشناسی و بالاتر پذیرفت شوند و در حین انجام خدمت سربازی  می باشند می بایست با مراجعه به دانشگاه خود ، برای انجام مراحل ایست خدمت سربازی اقدام نمایند . سازمان وظیفه عمومی پس از بررسی شرایط و وضعیت مشمولان ، تاییدیه نهایی را به دانشگاه مورد نظر ارسال می کند و داوطلب می تواند پس از گذراندن مراحل تسویه حساب ، ثبت نام خود را در دانشگاه پذیرفته شده انجام دهد. شایان ذکر است که مشمولان باید پس از مراجعه به دانشگاه و دریافت برگه معافیت تحصیلی ، از طریق مراجعه به سازمان مربوطه محل اعزام به خدمت خود ، پیگیر ایست خدمتی باشند .

نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که این دسته از مشمولان اگر در زمان خدمت سربازی فرار کرده اند ، مشمول بر ایست خدمت نظام نمی شوند.

شرایط دریافت ایست خدمت سربازی
همانطور که در مقالات پیش تر به آن اشاره شد خدمت سربازی برای تمامی افراد ذکور از ۱۸ تا ۵۰ سال اجباری بوده . لازم است بگوییم که ایست  خدمت سربازی دارای شرایطی می باشد که به اختصار به آن پرداخته ایم.
  1. سربازانی که در حین انجام خدمت نظام وظیفه ، فرار کرده اند حتی در صورت نداشتن غیبت ، مشمول بر استفاده از ایست خدمت سربازی نمی شوند.
  2. سربازانی که بنا به دلایلی غیبت داشته باشند نمی توانند خدمت ایست خود را دریافت کنند زیرا برگه معافیت تحصیلی به سربازان داوطلب دارای غیبت صادر نمی شود.
  3. در صورت موافقت دانشگاه مورد نظر ، امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی وجود ندارد زیرا نظام وظیفه این موضوع را تایید نمی کند.
  4.  ایست خدمت سربازی برای قبول شدگان دوره های کاردانی صادر نخواهد شد و صرفاً پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی و بالاتر مشمول بر ایست خدمت سربازی می باشد
  5. پس از اتمام مدت تحصیل ، مشمولان ایست خدمت سربازی  می بایست برای انجام خدمت سربازی اعزام شوند .
  6. در صورتی که امکانات و شرایط برای تحصیل ، محدودیت یکساله فراغت از تحصیل تا اشتغال به تحصیل در مقاطع بعدی برای داوطلبان لحاظ نمی شود لذا از زمان انصراف آن ها بیش از یکسال نیز گذشته باشند ، از خدمت ترخیص خواهند شد.

توضیحاتی در خصوص ایست معافیت پزشکی
مشمولینی که دارای بیماری های جسمی و روحی خاص هستند می توانند اقدامات لازم را جهت معافیت دائم از خدمت سربازی انجام دهند. در واقع این دسته از افراد باید مدارک پزشکی خود را به کمیسیون ارائه بدهند و پس از انجام بررسی های لازم و تایید سازمان نظام وظیفه به طور کامل معاف یا خدمت ایست پزشکی شوند.
حال ممکن از برخی از افراد این سوال را با خود مطرح کنند که افراد با چه بند هایی می توانند از ایست معافیت پزشکیاستفاده کنند؟در ادامه این مبحث بند هایی که به آن ها معافیت تعلق می گیرد را ذکر خواهیم نمود.
  1. داشتن بیماری هایی همچون : بیماری های پوستی و بافت های زیر پوستی – بیماری های داخلی مغز و اعصاب – بیماری های روانپزشکی – بیماری های جراحی مغز و اعصاب – بیماری های ریه و قفسه صدری – بیماری های استخوان و اسکلت و … مشمول بر ایست معافیت پزشکی می باشند .
  2. ، بنا به تشخیص شورای پزشکی از ۶ ماه الی ۱ سال ایست خدمت به کسانی که مبتلا به بیماری های قابل علاج که برای درمان به  مدت زمان بیش از یک ماه نیازمند هستند ، تعلق می گیرد.
  3. رشد ،نمو عضلانی و جسم کافی نداشتن و  ناتوان بودن در برابر انجام تکالیف نظامی
  4. افت احشاء به همراه اختلال های عملی

قوانین و اصطلاحات خدمت سربازی
  • معافیت تحصیلی
مشمولانی که مشغول به تحصیل می باشند تازمانی که ادامه تحصیل می دهند ، معافیت تحصیلی تعلق می گیرد . توجه داشته باشید که معافیت تحصیلی از نوع معافیت موقت می باشد و می بایست پس از اتمام تحصیل به خدمت سربازی بروند و صرفاً تا زمان تحصیل معاف می باشند.
  • مشمولین
مشمول کسانی هستند که شامل قانون خدمت وظیفه عمومی می باشند و خدمت سربازی برای تمامی افراد ذکور از ۱۸ تا ۵۰ سال اجباری بوده.
  • دوره آموزشی
دوره سربازی شامل دو دوره ، خدمت سربازی و دوره آموزشی می باشد. دوره اول که ۲ تا ۳ ماه به طول می انجامد که دوره آموزشی نام دارد.این دوره آموزش هایی از جمله : مسیریابی در شب و روز ، اسلحه شناسی ،تیراندازی و … به سربازان آموزش داده می شود.
  • دوره خدمت
پس از اتمام دوره آموزشی دوره خدمت آغاز می شود که سربازان برای میزان تحصیلات خود درجه نظامی دریافت می کنند و پس از تقسیم بندی های مورد نظر ، به شهر های مختلف اعزام می شوند و ادامه خدمت سربازی خود را انجا به پایان می رسانند
  • اضافه خدمت 
کسانی که به سن قانونی جهت اعزام به خدمت رسیده باشد اما خود را به سازمان نظام وظیفه معرفی نکند و یا سربازی که در طول دوران خدمت بنا به دلایلی جریمه می شود ،موظف هستند زمان بیشتری از زمان قانونی در خدمت بگذراند که اصطلاحاً اضافه خدمت گفته می شود.

قوانین مشمولانی که وضعیت سربازی خود را مشخص نکرده اند
قوانین 
۱٫ از کاندید شدن در انتخابات مجلس شورای اسلامی ممنوع می باشند 
۲٫ قادر به صدور و دریافت پروانه کسب نمی باشند
۳٫ ممنوعیت از دریافت هر گونه وام ، کمک های کشاورزی ، صنعتی ، دامداری و مسکن از طریق بانک‌ها ، وزارتخانه ها و موسسات دولتی
۴٫ نمی توانند در وزارتخانه ها و موسسات دولتی به صورت رسمی استخدام شوند

توضیحاتی در خصوص بخشودگی سن
اگر سن فردی بالای ۵۰ سال باشد و خدمت سربازی نرفته باشد از خدمت معاف و شناسنامه وی نشان دهنده کارت پایان خدمت آن ها می باشد.
چنانچه پس از مطالعه این مقاله با مشکلی مواجه شدید ، می توانید با مشاوران مرکز الو مشاوره تماس حاصل فرمایید.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط و قوانین ایست خدمت سربازی

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید…

منبع:شرایط و قوانین ایست خدمت سربازی

 

شرایط و قوانین ایست خدمت سربازی - شرایط معافیت پزشکی خدمت سربازی 98 - 


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.