مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری

۲۳۰ بازديد
مهلت انتخاب رشته کنکور سراسریمهلت انتخاب رشته کنکور سراسری
 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل


همه ساله پس از برگزاری کنکور سراسری شاهد استرس و نگرانی داوطلبان در خصوص انتخاب رشته هستیم . زیرا همانطور که می دانید مرحله انتخاب رشته حتی از خود کنکور مهم تر است و به دلیل آنکه سرنوشت ساز و تعیین کننده آینده تحصیلی و شغلی داوطلب می باشد ، بنابراین باید در انجام آن حساسیت و دقت کافی را داشته باشید.
پس از انتشار کارنامه اولیه و اعلام نتایج ، داوطلبانی که با توجه به مندرجات کارنامه مجاز به انتخاب رشته شده باشند ، بایستی با دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی خود ، برای ثبت کدرشته محل های مورد علاقه خود در سایت سازمان سنجش اقدام نمایند.
زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸        
حدو  یک هفته پس از اعلام نتاج اولیه کنکور سراسری ، با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته نوبت به انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸  می رسد و داوطلبان مجاز می توانند اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.
با توجه به آنکه در سال گذشته انتخاب رشته از ۱۵ مرداد ماه شروع شد ، بنابراین پیش بینی می شود که در سال جاری نیز اواسط مرداد ماه فرایند انتخاب رشته آغاز گردد و داوطلبان حدود یک هفته الی ۱۰ روز فرصت دارند تا برای انتخاب رشته خود در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نمایند.
البته ممکن است فرصت مجددی نیز تحت عنوان تمدید مهلت انتخاب رشته در اختیار داوطلبان قرار داده شود و در این فرصتداوطلبانی که از زمان اولیه انتخاب رشته جامانده اند ، می توانند برای انتخاب رشته خود اقدام نمایند.
 
 
مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸
انتخاب رشته برای دانشگاه های روزانه ، نوبت دوم ، غیرانتفاعی ، پردیس خودگردان و پیام نور به صورت مشترک و همزمان و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد. بنابراین داوطلبانی که قصد ثبت نام در رشته های هر یک از دانشگاه های مذکور را دارند ، مجاز هستند که به ترتیب مراحل زیر برای انتخاب رشته خود اقدام کنند :
  • مراجعه به سامانه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org 
  • انتخاب گزینه “سراسری” از لیست تعبیه شده در سمت راست سایت
  • کلیک بر روی لینک “انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸”
  • دریافت فرم انتخاب رشته و تکمیل آن با اطلاعات خواسته شده و ثبت حداکثر ۱۵۰ کد رشته محل
  • در پایان مراحل از شماره پیگیری ارائه شده توسط سامانه پرینت تهیه کنید و آن را تا زمان پذیرش نهایی در دانشگاه ، نزد خود حفظ نمایید.
توصیه می شود که قبل از ثبت کد رشته ها در سایت ، یکبار دیگر آن ها را کنترل کنید تا اطلاعات به اشتباه ارسال نشوند. 
 
 
دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸
برای هر یک از گروه های آزمایشی ، یک دفترچه انتخاب رشته جداگانه توسط سازمان سنجش منتشر می شود که در این دفترچه علاوه بر ذکر شرایط انتخاب رشته ، کد رشته های تحصیلی و ظرفیت هر کدام از آن ها درج شده است.
همانطور که می دانید انتخاب رشته یک فرایند بسیار مهم و بیشترین نقش را برای پذیرش شما دارد بنابراین باید از مشاوران مجرب و متخصصی که در این زمینه فعالیت دارند ، راهنمایی دریافت کنید. به همین منظور می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی الومشاوره تماس بگیرید.

                             

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

 
شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 


 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.