میزان اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی

۲۴۶ بازديد
میزان اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردیمیزان اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی
 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره میزان اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه های تحت نظر وزارت علوم می باشد .پذیرش در تمام رشته های تحصیلی دانشگاه علمی کاربردی به صورت بدون کنکور می باشد و لزومی به شرکت داوطلب در کنکور سراسری نیست به همین علت ممکن است این سوال برای بسیاری از متقاضیان دانشگاه علمی کاربردی پیش بیاید که آیا پس از فارغ التحصیلی ، مدرک اخذ شده در بازار کار و یا حتی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور معتبر می باشد و یا اینکه ممکن است در آینده در ورود به بازار کار با مشکل مواجه شوند؟در ادامه به این دسته سوال ها پاسخ خواهیم داد.

اعتبار مدرک علمی کابردی 
دانشگاه جامع علمی-کاربردی دانشگاهی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و جزء دانشگاه های شهریه پرداز می باشد . دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال ۱۳۷۰ تاسیس شد. دانشگاه جامع علمی کاربردی با هدف افزایش سطح مهارت شاغلین ، نسبت به برگزاری دوره‌های علمی-کاربردی در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته اقدام به جذب دانشجو می نماید.
از آن جایی که شرکت در این دانشگاه بدون آزمون می باشد ممکن است علاقه مندان به شرکت در این دانشگاه درباره اعتبار مدرک این دانشگاه با تردید مواجه شوند اما باید ذکر کرد که ملاک پذیرش در این دانشگاه “سوابق تحصیلی”متقاضیان می باشد و داوطلبان در صورت داشتن شرایط پذیرش در رشته موردنظر ، از جمله داشتن معدل لازم برای آن رشته می توانند در این دانشگاه پذیرش بگیرند یعنی ملاک و معیاری برای پذیرش وجود دارد همین امر موجب شده است که این دانشگاه از اعتبار خوبی برخوردار باشد. البته اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی به واحدهای دانشگاهی آن نیز بازگشته و برخی از دانشگاه ها نسبت به برخی دیگر برتری دارند برای مثال دانشکده صداوسیما دارای اعتبار قابل توجهی است .
به عنوان یک نکته مهم باید ذکر کردکه دانشگاههای جامع علمی کاربردی در رتبه های پائین تری نسبت به سایر دانشگاه ها قرار دارند.
 
 
اعتبار مدرک علمی کابردی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور
ادامه تحصیل در خارج از کشور برای تمامی دانشگاه های داخل کشور بستگی به این مسئله دارد که دانشجو در کدام کشورقصد ادامه تحصیل  دارد اما به طورکلی  پذیرش در دانشگاههای درجه یک دنیا احتمال پذیرفتن مدارک دانشگاههای سراسری ایران (روزانه و شبانه ) نسبت به دانشگاه آزاد و دانشگاه غیر انتفاعی و دانشگاه پیام نور و دانشگاه علمی کاربردی بالاتر میباشد.
اعتبار مدرک فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی در اروپا در برخی از کشورها قابل قبول میباشد و در برخی کشورها قابل قبول نمی باشد بیشتر دانشگاههای اروپا مدرک دانشگاه علمی کاربردی را قبول دارند. در کشورهایی مانند آلمان ، نروژ و استرالیا دانشگاههایی هستند که نظام آموزشی آنها شبیه دانشگاه علمی کاربردی ایران میباشد این کشورها به مدارک دانشگاه علمی کاربردی اهمیت میدهند و مورد قبولشان میباشد.
 
 
اعتبار مدرک علمی کابردی در استخدام
برای استخدام در ارگان ها و سازمان های دولتی مانند وزارت آموزش وپروش ، سازمان های بیمه ، سیستم بانکی هیچ محدودیتی برای جذب فارغ التحصیلان دانشگاه های علمی کاربردی وجود ندارد و این دسته از فارغ التحصیلان در صورت علاقه مندی می توانند در آزمون های استخدامیشرکت کنند.
 
 
اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی در مقایسه با سایر دانشگاه ها
طبیعی است که در دانشگاه‌های دولتی نظارت بر روی اساتید و دانشجویان بیشتر است و اساتیدی که انتخاب می‌شوند از لحاظ علمی و تجربی برترند. بنابراین بخواهید یا نخواهید کیفیت دانشگاه دولتی سایر دانشگاه ها متفاوت است و حتی در بین دانشگاه های مختلف دولتی نیز این تفاوت صدق می کند.
 اعتبار کلیه دانشگاه ها به ترتیب زیر است:
دانشگاه سراسری – روزانه
دانشگاه سراسری – شبانه
دانشگاه های آزاد ، غیر انتفاعی ، پردیس خودگردان
پیام نور
علمی کاربردی
دانشگاه علمی کاربردی هرچند در ردیف های پائین تری نسبت به سایر دانشگاه ها قرار دارند اما باید گفت که این سیستم آموزشی از این لحاظ که اکثر دروس دارای واحد عملی هستند با دانشگاه های دیگر در رتبه های بالاتر حتی با دانشگاه های دولتی نیز متفاوت است. به این صورت که فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی اگر چه تئوری هایشان عالی است اما در عمل با مشکل مواجه هستند ودر این مورد نسبت به بچه های علمی کاربردی ضعیف تر هستند زیرا در دانشگاه های علمی کاربردی کارگاه های مختلفی برای همه دروس برگزار می شود و تاکید بر روی یادگیری عملی دروس می باشد تا تئوری آن ها.

                        

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره میزان اعتبار مدرک دانشگاه علمی کاربردی

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.