زود انزالی و روش های درمان آن

۲۳۳ بازديد

زود انزالی و روش های درمان آن

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره زود انزالی و روش های درمان آن

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

 
رابطه جنسی رضایت بخش از جمله عواملی است که در کیفیت رابطه زناشویی اثر دارد .رضایت جنسی به عنوان درجه ای تعریف شده که زوجین از برآورده شدن انتظارات و نیازهای جنسی خود و همسر آگاه میشوند. اگر رفتارها و معیارهای جنسی در زن و مرد خیلی با هم متفاوت باشد، میتواند مشکلات زیادی ایجاد کند، اما اگر تمایلات جنسی زوج، نیاز دو طرف را ارضا کند، احساس سعادت در روابط زندگی خانوادگی به وجود می آید. در این صورت علاقه زوج به یکدیگر علاقه واقعی و پایدار میشود.روابط جنسی نامناسب و عدم رضایت جنسی ، در ایجاد تعارضات زناشویی و از هم پاشیدگی خانواده ها موثر میباشدیکی از این موارد زودانزالی مردان است که درصورت عدم درمان مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت در ادامه به توضیح زود انزالی و روش های درمان آن خواهیم پرداخت.
زود انزالی چیست ؟
زودانزالی یکی از اختلالات کژکاری جنسی است که در این اختلال انزال به سرعت و قبل از اینکه خود فرد تمایل به انزال داشته باشد رخ می دهد.برقرای رابطه جنسی فرایندی است که طی سه مرحله رخ می دهد میل ، برانگیختگی و انزال (ارگاسم) است .
 
افراد زود انزال این چرخه را به طور کامل طی می کنند اما طول مدت برانگیختگی در آن ها بسیار پائین است و با کمی تحریک به انزال می رسند.در شرایطی که انزال سریع تر از میل فرد و همسرش اتفاق می افتد ممکن است مشکلاتی را برای زوجین در طول زندگی مشترک از جمله به ارگاسم نرسیدن زن در رابطه جنسی و عدم لذت بانوان که به مرور زمان به دلسردی از رابطه جنسی و کاهش روابط زناشویی منجر می شود که این مسئله خود مشکلات متعددی از جمله طلاق عاطفی و سپس طلاق قانونی را به دنبال خواهد داشت.در ادامه انواع اختلالات کزکاری(بدکارکردی) جنسی که یکی از آن ها انزال زودرس است ذکر شده است .
 
 
انواع اختلالات کژکاری های جنسی (*******ual Dysfunctions)
  • تاخیر انزال Delayed Ejaculation
  • اختلال نعوظی Erectile Disorder
  • اختلالات ارگاسمی در زن Female Orgasmic Disorder
  • اختلال علاقه / برانگیختگی جنسی در زن Female *******ual Interest-Arousal Disorder
  • اختلالات درد / دخول تناسلی – لگنی Genito-Pelvic Pain-Penetration Disorder
  • اختلال میل جنسی کم کار در مرد Male Hypoactive *******ual Desire Disorder
  • انزال زودرس Premature (Early) Ejaculation
  • کژکاری جنسی ناشی از مواد/دارو Substance/Medication-Induced *******ual Dysfunction
  • کژکاری جنسی مشخص دیگر Other Specified *******ual Dysfunction
  •  کژکاری جنسی نامشخص Unspecified *******ual Dysfunction
 
 
عوامل ایجاد زود انزالی
  1.  عوامل بيولوژيکی

اين عوامل عبارتند از:سطوح غير طبيعي هورمون ها ، سطوح غير طبيعي مواد شيميايي در مغز با نام انتقال دهنده های عصبي ،عفونت يا التهاب پروستات يا مجاري ادرار ، عوامل ارثي و ژنتيکي
  1. افسردگی واضطراب
  2. استرس و فشار روحی و روانی
  3. احساس گناه
  4. انتظارات غیر واقعی درباره عملکرد جنسی و نارضایتی از اندام جنسی
  5. سابقه در مورد داشتن سرکوب جنسی
  6. اعتماد به نفس پایین
  7. وجود مشکل در روابط جنسی
  8. تجربیات جنسی در سنین پائین
  9. نگرانی نسبت به انزال
  10. اختلال نعوظ : مردانی که در زمان برقراری رابطه جنسی نسبت به رسیدن به نعوظ و حفظ آن مضطرب هستند، دچار نوعی عجله برای انزال می شوند.
 
 
انواع زود انزالی
زودانزالي به طور کلی به دونوع تقسیم می شود.
  1. زود انزالي اولیه : در اين نوع زود انزالي در تمام مواقع با شروع اولين برخورد جنسي اتفاق مي افتد.
  2. زود انزالي ثانويه : در اين حالت فرد بدون اينکه در روابط جنسي پيشين خود دچار مشکل باشد، بعد از مدتي دچار زود انزالي مي شود.
    بسياري از مردان تصور مي کنند که دچار زودانزالي هستند، اما در حقيقت ممکن است اين افراد به طور طبيعي زودتر از ديگران انزال داشته باشند.
 
درمان زودانزالی 
برای درمان زود انزالی روش های درمانی متفاوتی وجود دارد که شامل: تکنیک های رفتاری، بی حسی موضعی، مصرف دارو و مشاوره.
برای انتخاب روش درمانی موثر حتما باید علت زودانزالی مشخص شود و از طرف پزشک متخصص تشخیص داده شود .ممکن است برای فردی یک درمان خاص درنظر گرفته و یا ممکن است  گاهی نیز ترکیبی از چند روش درمانی موثر خواهد بود. به عنوان مثال ترکیب رفتار درمانی و مصرف دارو معمولا موثرترین روش درمانی خواهد بود.
۱-درمان های دارویی
درصورتی که مشکل فرد مشکلی فیزیولوژیکی باشد می بایست به پزشک اورولوژیست مراجعه کند معمولا داروهایی که تجویز می شود داروهای هورمونی و افسردگی و آرام بخش هستند.
۲-درمان های شناختی – رفتاری
دراین گونه درمان ها درصورتی که پزشک اورولوژی مشکل خاصی را در فرد تشخیص ندهد او را به یک زوج درمانگر و یا سکس تراپ ارجاع می دهد که مشکل او را از لحاظ روانی برسی کند و با استفاده از مجموعه ای از تکنیک ها مشکل زود انزالی فرد را درمان کند.
  • در برخی موارد انزال زودرس با انجام برخی اقدامات ساده درمان می شود، از جمله خودارضایی یک یا دو ساعت قبل از برقراری رابطه جنسی،به این ترتیب فرد می تواند انزال را به تعویق بیندازد. گاهی نیز پزشک توصیه می کند تا مدتی از برقراری رابطه جنسی اجتناب کنید تا فشار از روی روابط جنسی برداشته شود. 
  • تمرین های کگل یا تمرینات عضلات کف لگن
ضعیف بودن عضلات کف لگن ممکن است بر روی انزال فرد تاثیر بگذارد. تمرین های کگل به تقویت این عضلات کمک می کند. برای انجام این تمرین ها باید عضلاتی که مانع دفع ادرار می شوند را پیدا کرده و آنها را منقبض کنید. برای این کار در حین دفع ادرار، جلوی دفع آن را بگیرید. این عضلات که مانع دفع می شوند، همان عضلاتی هستند که باید تقویت شوند.
 درانجام تمرین های کگل، عضلات را به مدت ۳ ثانیه منقبض کرده و سپس به مدت ۳ ثانیه عضلات خود را منبسط و یا شل کنید. این کار را تا چند دقیقه پشت سر هم انجام دهید. برای به دست آوردن نتیجه مطلوب، لازم است روی منقبض کردن عضلات کف لگن تمرکز کنید و از منقبض کردن عضلات ران ها، باسن و یا شکم اجتناب کنید. نیازی نیست که در حین انجام تمرین ها نفس خود را حبس کنید بلکه می توانید به راحتی نفس بکشید.
  • استفاده از تمرین ها ریلکسیشن و آرام سای عضلانی
  • استفاده از شیوه ماستر و جانسون:در این روش از یادگیری تشخیصی و کنترل احساسی استفاده می شود و حتما می بایست زوجین هردو همکاری کنند.در این روش فرد باید به طور مکرر تمرین کند. این روش می بایست تحت نظر سکس تراپ انجام شود تا موثر واقع شود.

۳-درمان‌های موضعی زود انزالی در مردان

در این روش از کرم ها و ژل های بی حس کننده دستگاه تناسلی استفاده می شود.برخی از افراد به صورت خود سرانه و بدون تجویز پزشک از داروهای بیحسی استفاده می کنند اما باید یادآوری کرد که این نوع درمان به عنوان گزینه آخر درمان از سوی پزشکان تجویز شود.زیرا استفاده خودسرانه از این داروها عوارض بسیاری را در پی دارد.
۴-درمان های خانگی 
  • در این گونه درمان ها فرد می بایست رژیم غذایی خاصی داشته باشد که شامل:
  • زعفران به علت وجود موادی مانند آهن ، زینک ، سلنیوم ، فسفر و منیزیم
  • بادام
  • زنجبیل و هل
  • هندوانه
 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره زود انزالی و روش های درمان آن

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

دلایل زودانزالی در مردان

درمان های خانگی زودانزالی

بخش 1: استفاده از محصولات درمانی و بهداشتی

1-کرم های موضعی

کرم های بی حس کننده موضعی بدون نسخه حاوی عامل بی حس کننده است که می تواند با کاهش احساس و به تاخیر انداختن اوج، انزال زودرس را درمان کند. به منظور بیشترین اثربخشی کرم را 10 تا 15 دقیقه قبل از رابطه جنسی در زیر آلت تناسلی خود استعمال کنید. کرم های موضعی می توانند به مدت چند دقیقه باعث افزایش زمان انزال شوند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.