تکنیک های یادگیری زبان بدن

۲۱۳ بازديد

تکنیک های یادگیری زبان بدن

 

 

در صورتی که در حین و یا پس از مطالعه مطلب زیر در خصوص

"تکنیک های یادگیری زبان بدن"

نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه یا موضوعات دیگر دارید، میتوانید با مرکز الومشاوره تماس بگیرید. تا سوالات و ابهامات شما به طور کامل برطرف شوند

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

تماس فقط از تلفن ثابت بدون کد و صفر

مشاورین ما همه روزه (حتی ایام تعطیل) از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ شب آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما میباشند

 

 

درمکالمات تنها بخش کوچکی از تبادل اطلاعات از طریق کلمات منتقل می شود. زمانی که مردم با هم صحبت می کنند محتوای آنچه که می گویند معمولا با زبان بدنشان هم خوانی دارد. خواندن و کنترل زبان بدن نقش به سزایی در مذاکرات دارد که عبارت اند از حرکات چشم حالات چهره و ژست ها. تشخیص و رمزگشایی این ارتباطات غیر کلامی تنها در گرو تفسیر مستقل حالات چهره، حرکات چشم و ژست ها نیست بلکه فرآیند به مراتب پیچیده تری در قالب تاثیر متقابل روی می دهد.

انتقال احساسات حائز اهمیتند چرا که تعیین کننده نوع نگاه ما نسبت به پیرامون خود هستند. پس باید بدانیم زبان بدن چیست؟ زبان بدن به مجموعه رفتارهای غیرکلامی و فیزیکی اطلاق می شود که در آن فرد بدون صحبت کردن قادر به انتقال پیام و برقراری ارتباط با دیگران است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد “تکنیک های یادگیری زبان بدن” تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمایید.

زبان بدن چگونه احساسات و افکار ما را لو می دهد؟

احساسات ما از طریق زبان بدن منعکس می شود. هر حرکت یک کلید ارزشمند برای درک عواطف هر شخص می باشد. برای مثال برای روشن شدن مطلب برایتان بیان کنم، مرد چاقی که نگران اضافه وزن خویش است، در بیشتر اوقات غبغب خود را می کشد و یا زنی که نگران چربی های اضافه پهلویش است مدام پیراهنش را به سمت پایین صاف می کند. کسی که احساس ترس یا تدافعی بودن می کند ممکن است دست به سینه بنشیند یا پایش را روی پایش بیندازد یا هر دو کار را با هم انجام دهد.

کلید خواندن زبان بدن این است که ضمن گوش دادن به آنچه دیگران می گویند و توجه کردن به شرایط صحبتشان بتوانیم وضعیت عاطفی آن ها را نیز درک کنیم. این کار به ما کمک می کند تا حقیقت را از دروغ تشخیص دهیم. اما زبان بدن پیچیده تر از این است که با دانستن چند نکته بتوان رفتار طرف مقابل را بررسی کرد. برای پی بردن به زبان بدن معمولا باید چند حرکت و رفتار را همزمان با هم بررسی نمود تا به درستی بتوان زبان بدن را تشخیص داد.

 
 

تکنیک های یادگیری زبان بدن

استفاده از تماس چشمی برای رساندن پیام :

حفظ تماس چشمی در برقراری یک ارتباط قوی و سالم نقش ویژه ای دارد. چون چشم ها پنجره روح هستند و به روشنی احساسات و نظرات حقیقی افراد را آشکار می کنند.
استفاده از چشم و نگاه در مکالمات، اثر مثبت فوق العاده ای دارد. این اثر گاهی فراتر از کاریست که می توانیم فقط با کلام انجام بدهیم. اگر کسی از تماس چشمی طفره می رود و مدام پایین یا نقطه دیگری را نگاه می کند، به این معناست که حالت دفاعی دارد یا با جوی که بر فضا حاکم شده راحت نیست.

پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   انواع فوبیاهای عجیب و غریب در جهان + راهکار های درمان فوبیا

معنای دیگرش این است که آن شخص بلد نیست صبر کند و به صحبت های طرف مقابل گوش بدهد. این نکته را به یاد داشته باشیم که شنوندگان فعال تماس چشمی خود را با مخاطب حفظ می کنند. زمانی که مجذوب کسی شده ایم یا به او علاقه داریم هم تماس چشمی خود را با او حفظ می کنیم. هنگام مکالمه با چنین شخصی حتی کمی به جلو  متمایل می شویم. برقراری و حفظ ارتباط چشمی در حد معقول و مناسب، احترام به مخاطب را هم نشان می دهد.

دست دادن:

تکنیک های یادگیری زبان بدن

دست دادن افراد با یکدیگر، از مهم ترین موارد زبان بدن است. باید دقت داشته باشید نوع ایستادن شما، نحوه سلام و نوع برخورد و حتی میزان فشار دست ها همگی موثر هستند. اگر شانه ها را پایین بکشید و مستقیم در صورت فرد مقابل نگاه نکنید و یا در هنگام فشار دست به اصطلاح شل دست دهید، این مفهموم به فرد القا می‌شود که شما تمایلی برای ایجاد ارتباط بیشتر با او را ندارید.

اما اگر محکم باستید و شانه را عقب کشیده، به صورت و چشم‌های فرد مقابل نگاه کنید و در حین حال شما زودتر دستتان به سمت او دراز کنید و محکم فشار دهید، این مفهوم به ذهن فرد القا می‌شود که شما از ارتباط با او خرسند هستید و قصد همکاری و ادامه ارتباط با او را دارید.

حرکات پا:

تکنیک های یادگیری زبان بدن

در زمان نشستن در یک جلسه یا سر کلاس یا در مصاحبه کاری، باید دقت داشته باشید که چگونه می‌نشینید. زیرا نحوه نشستن شما برای فردی که در جلسه است و قصد ارتباط برقرار کردن با شما را دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور مثال اگر روی صندلی لم دهید، نشان دهنده این است که هیچ اهمیتی برای فرد مقابل قائل نیستید و منتظر تمام شدن مذاکره هستید.

پیشنهاد میشود این مطلب را هم شمطالعه کنید:   سادیسم یا آزارگری جنسی

برعکس اگر صاف روی صندلی بنشینید و کمی صورت را جلو بکشید و به چشمان فرد نگاه کنید، یا اینکه با خودکار نکات مهم صحبت‌های او را بنویسید، گاهی کمی به جلو خم شوید و دست‌ها را زیر چانه بگذارید تا نشان دهید به به حرف‌های او فکر می‌کنید و برای شما اهمیت دارد، این یعنی زبان بدن شما در حال صحبت کردن است.

لحن صدا :

هر کسی لحن و میزان بلندی صدای خاص خود را دارد به همین دلیل زمانی که میزان صدای شخصی از حالت طبیعی خود بیشتر یا کمتر شود متوجه تغییر حالت او می شویم و درباره حس و حالش قضاوت می کنیم. مثلا اگر شخصی از میزان طبیعی صدایش بلند تر صحبت کند فردی عصبانی و پرخاشگر تلقی می شود اما اگر کمتر از میزان طبیعی صدایش صحبت کند او را شخصی آرام و دارای اعتماد به نفس پایین می دانیم.

مجموعه حرکات را با هم در نظر بگیرید :

یکی از متداول ترین اشتباهات خواندن زبان بدن این است که یک حرکت را جدا از سایر حرکات یا شرایط تعبیر کنید. مثلا خاراندن سر معانی متفاوتی مانند غرق ریختن عدم اطمینان، شوره موی سر، کک، فراموشکاری و دروغگویی دارد و فهمیدن اینکه کدام معنی در مورد کدام فرد صدق می کند بسته به سایر حرکات همزمان فرد دارد.

دنبال هم خوانی بگردید :

تاثیر نشانه های غیر کلامی تقریبا پنج برابر کلام است، به عنوان مثال فروید گفت که یکی از مراجعانش از ازدواجش اظهار رضایت کرد در حالیکه با حلقه ازدواجش بازی می کرد آن را از انگشتش خارج می کرد دوباره به انگشت می کرد. فروید متوجه شد که او دروغ می گوید و در واقع در زندگی اش مشکل دارد.

طرز ایستادن :

اگر ایستاده با فردی در حال گفتگو هستید یا اینکه تنها شنونده صحبت های او هستید، باید بدانید که نحوه ایستادن شما حرف‌های زیادی می‌زند. در گفتگوهای روزمره یا صحبت‌های کاری یا حتی در مشاجره‌ها و بگو مگو های عمومی، طرز ایستادن شما از اهمیتی بالایی برخوردار است. به عنوان مثال اگر با همکار خود در حال گفتگو هستید باید به این نکته توجه کنید که فرد مقابل تمام حرکات شما را زیر نظر دارد. اگر می‌خواهید به او بفهمانید که دیرتان شده، کافی است به ساعت نگاه کنید.

پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   علت اصلی طلاق در بین زوج های ایرانی چیست؟

گاهی برگردید و پشت سرتان را نگاه کنید و وانمود کنید کسی منتظر شما است. برعکس اگر از هم صبحتی با او و گوش دادن به صحبت‌های او راضی هستید، با تکان دادن سر به علامت تایید حرف های او می‌توانید زمان گفتگو را به نفع خودتان افزایش دهید. اگر حرف‌های فرد شما را خسته کرده یا حرف‌های او را تاییدی نمی‌کنید و فکر می‌کنید اشتباه می‌کند، کافی است دست‌ها را روی کمر قرار دهید و با ابروها و حالت‌های صورت مانند لبخندهای ریز به او نشان دهید صحبت‌هایش اشتباه است.

سخن پایانی :

بنابراین می توان گفت که بیشتر افراد و سخنوران و اساتید فن تمرکز خود را روی کلام می‌گذارند. اما موضوع جالب این است که کلام کمترین تاثیر را در ارتباطات دارد و تنها سهم آن فقط ۷% است. در حالی که لحن صدا ۳۸% و زبان بدن ۵۵% از این تاثیر گذاری را دارند. چنانچه مایل باشید می توانید برای کسب راهنمایی های بیشتر در مورد “تکنیک های یادگیری زبان بدن” با مشاوران برتر مرکز الو مشاوره در ارتباط باشید.

مدیتیشن چیست و فواید آن چگونه است؟
خودشناسی چیست | ۱۰ تکنیک ساده و عملی برای شناخت بهتر خودمان
بررسی شخصیت درونگرا و برونگرا
چگونه آرامش داشته باشیم؟

 

 

در صورتی که در حین و یا پس از مطالعه مطلب زیر در خصوص

"تکنیک های یادگیری زبان بدن"

نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه یا موضوعات دیگر دارید، میتوانید با مرکز الومشاوره تماس بگیرید. تا سوالات و ابهامات شما به طور کامل برطرف شوند

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

تماس فقط از تلفن ثابت بدون کد و صفر

مشاورین ما همه روزه (حتی ایام تعطیل) از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ شب آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما میباشند

 

 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

منبع:تکنیک های یادگیری زبان بدن

استرس و اضطراب - تعریف اضطراب وراهکارهای مقابله با آن - علائم افسردگی وراهکارهای مقابله با آن - عزت نفس وخودبینی وراهکارههای تقویت آن - وسواس و راهکارهای مقابله - مشاوره روانشناسی تلفنی - مدیتیشن چیست و فواید آن چگونه است؟  - راه های مقابله با بی انگیزگی- احساس تنهایی و راهکارهای برطرف کردن احساس تنهایی - آیا جراحی زیبایی نشانه ی بیماری است؟ هیپنوتیزم چیست؟ - قرص های خواب وانواع آن -  چگونه نه بگوییم ؟! -  وسواس فکری و عملی چیست ؟ - روش های موثردرمان بدبینی و شک را بهتر بشناسید - دوستی دختر و پسر از نظر روانشناسی--علت استرس چیست؟-شکست عشقی چیست؟-آموزش بهترین روش های مدیتیشن | چگونه مدیتیشن کنیم-۱۰ راه کنترل عصبانیت و خشم در کمترین زمان-بررسی شخصیت افراد درونگرا و برونگرا-خودشناسی چیست | ۱۰ تکنیک ساده و عملی برای شناخت بهتر خودمان-بی اشتهایی در بارداری-معرفی قرص های خواب آور قوی-بی انگیزگی و عوامل موثر آن-تاثیر موسیقی بر سلامت روان-بیماری آلزایمر چیست؟-- عوارض بی خوابی شبانه چیست-تفاوت و ویژگی های زنان و مردان-علائم و نشانه های بلوغ در پسران-۱۶ راهکار عملی برای تقویت اعتماد به نفستفاوت فوبیا و ترس و راهکارهای درمان آن-زبان بدن زنان و مردانتکنیک های یادگیری زبان بدن-

 

در انتخاب زبان می توانید فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید: سطح دشواری، علاقه، اولویت های شخصی، مهاجرت احتمالی، اهداف آینده و غیره.

آیا علاقه مند به بهبود موقعیت شغلی خود هستید، به دنبال شغل بین المللی می گردید، به دنبال ماجراجویی هستید یا فقط می خواهید شانس خود را امتحان کنید.

دلایل بی شماری برای یادگیری یک زبان جدید وجود دارند.

10 زبان خارجی برتر برای یادگیری

همه زبان های خارجی ذکر شده در این مقاله حیاتی هستند. شکی نیست که زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی فعلی در سطح جهان مهمترین و پرکاربرد ترین زبان خارجی برای یادگیری است به همین دلیل در این لیست گنجانده نشده است.

در ادامه 10 زبان خارجی برتر که می توانید یاد بگیرید را ذکر خواهیم کرد.

اجازه دهید شروع کنیم.

1- فرانسوی (Français)

فرانسوی محبوب ترین زبان خارجی برای یادگیری است و دلایل یادگیری آن آشکار هستند. با وجود بیش از 30 کشور فرانکفونی در سراسر جهان، تقریبا 300 میلیون فرانسوی زبان در سراسر جهان زندگی می کنند.

طبق گفته های مجله معتبر فوربس، تا سال 2050، 750 میلیون فرانسوی زبان در جهان وجود خواهند داشت. بیش از 50٪ کلمات موجود در زبان انگلیسی از فرانسه قرض گرفته شده اند، بنابراین یادگیری زبان آن نسبتا آسان تر خواهد بود. طیف گسترده ای از مشاغل به زبان فرانسوی نیاز دارند، این زبان امکانات شغلی زیادی را ارائه می دهد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.