روش های خودارضایی

۳۴۶ بازديد
روش های خودارضایی
 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره روش های خودارضایی

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل


 

همه انسان ها دارای تمایلات جنسی هستند که اگر این تمایلات را در مسیر مثبت به کار ببرند سبب سلامت جسم و روح فرد می شود. متاسفانه در جامعه امروزی بسیاری از جوانان به علت مشکلات بیشماری که دارند ، نمی توانند تمایلات جنسی خود را در مسیر درست هدایت کنند و دچار انحرافات جنسی می شوند. یکی از این انحرافات جنسی خود ارضایی می باشد که به معنی تحریک آلت توسط خود شخص بدون آمیزش جنسی (معمولا با دست) می باشد که به تخلیه هیجان منجر می شود. 
طبق پژوهش های انجام گرفته صددرصد مردان و سه‌ چهارم زنان در دوره‌ای از زندگی خود ، خود ارضایی را تجربه کرده اند. در خود ارضایی شخص سعی می کند خود را به ارگاسم برساند و با تکرار آن به صورت یک عادت درمی آید . در پسرها خودارضایی همراه با بیرون ریختن مایع منی و در خانم ها همراه با سفتی عضلانی و لذت شدید در واژن همراه خواهد بود. شیوه های خودارضایی در مردان و زنان متفاوت است. چنانچه با ما همراه باشید می توانید با “روش های خودارضایی” در مردان و زنان آشنا شوید.

صددرصد مردان و سه‌ چهارم زنان در دوره‌ای از زندگی خود ، خود ارضایی را تجربه کرده اند.

خودارضایی چیست؟
در واقع می توان گفت که خودارضایی یکی از انحرافات جنسی است که به صورت نوعی کسب لذت جنسی به دست خود شخص صورت می گیرد و معمولا منجر به ارگاسم می شود. خود ارضایی یا استمنا تحریک کردن خود از لحاظ جنسی تا رسیدن به اوج لذت جنسی یا ارگاسم در مردان است و در زنان با لیز شدن واژن و رسیدن به ارگاسم همراه است . استمنا با اجسام خارجی مانند انگشت باعث آسیب جبران ناپذیری می شود ، آسیب به پرده بکارت یکی از این آسیب ها است . 
خودارضایی فقط وقتی یک علامت روانی محسوب می شود که به صورت وسواس گونه و خارج از کنترل شخص یا به صورت غیرارای انجام شود. مطالعات انجام‌ شده نشان داده‌ است که خودارضایی در هر دو جنس مذکر و مونث و در تمام سنین رایج است ، هرچند تفاوت‌هایی وجود دارد.همچنین ارگاسم در عمل خود ارضایی ، کاملا زود گذر بوده و هیچگاه نمیتوان آن را با یک رابطه جنسی مطلوب مقایسه کرد. این اختلال صدمات جبران ناپذیری بر سلامت فرد و زندگی زناشویی او وارد می کند.
 
 
روش های خودارضایی در زنان
یکی از دلایل مهم خودارضایی در زنان این است که رابطه جنسی در این زوج صرفا برای برطرف کردن نیازهای جنسی مرد می‌باشد. بیشتر آقایان ظرف دو دقیقه رابطه واژینال دچار انزال می‌شوند ، در صورتی‌ که زنان برای رسیدن به ارگاسم حداقل نیاز به ۱۵ الی۱۰ دقیقه تحریک جنسی با کیفیت مناسب خواهند داشت ، بنابراین اگر یک زوج اطلاع کافی از نحوه ارضاء جنسی زنان نداشته باشند ، زن ممکن است جهت برطرف کردن نیازهای جنسی خود ، اقدام به خودارضایی کند.
از دلایل روی آوری خودارضایی در زنان متاهل می توان گفت که زن‌ها از طریق خودارضایی به‌ راحتی می‌توانند تا حد قابل درکی از شدت ، عدم تطبیق ، نا‌منظم بودن و‌ فشار دوران عادت‌ماهانه‌ خود بکاهند. به صورت کلی ، خودارضایی در زنان به دوگونه است:
  • خودارضایی زنان نوع ابتدایی
  • خودارضایی زنان نوع پیشرفته
روش خود ارضایی ابتدایی: 
در این روش ، که عموما در دختران رایج‌تر از زنان است ، فرد از طریق تحریک خارجی پایانه های عصبی موجود در اندام جنسی خود ، به حالت انزال رسیده و Sewomen از کیسه های Comflector (کیسه های حاوی ترشحات غدد جنسی) خارج می‌گردد. تحریک این نقطه به یکی از انواع ارگاسم یعنی ارگاسم کلیتوریس منجر می شود. یکی از راه های خود ارضایی در زنان تحریک آلت تناسلی به واسطه تنظیم فشار آب شلنگ یا دوش بر روی اندام تناسلی و کلیتوریس است.
 
 
روش خودارضایی پیشرفته: 
این روش دقیقا نقطه‌ عکس روش قبل می‌باشد و در این روش ، فرد از طریق تحریک داخلی ، پایانه‌های عصبی ناحیه‌ تناسلی را به واکنش وادار به رسیدن به حالت ارگاسم می کند.  تقریبا می توان گفت که ۳۰ درصد از زنان مدعی هستند که تنها در اثر دخول آلت تناسلی مرد در واژن و تحریک شدن این نقطه ، ارگاسم های شدیدی را تجربه می کنند.
ورود جسم خارجی به داخل واژن برای زنان یا استفاده از اجسام حلقه مانند برای تحریک آلت تناسلی در مردان یا استفاده از آلت های مصنوعی زنانه و مردانه از دیگر روش های رایج است. زنان برای تحریک جنسی خود از ویبراتور هم استفاده می کنند. متخصصان علم پزشکی معتقدند که هر دو روش برای سلامت جسم و روان زن ، مضر و زیانبار هستند و از هر دو روش باید اجتناب نمود ، ولی در مجموع ، خودارضایی ابتدایی زیانبارتر از خود ارضایی پیشرفته است.
 
 
روش های خودارضایی در مردان
گرچه روش انجام خودارضایی فرد به فرد متفاوت است اما عموما با در دست نگه داشتن آلت تناسلی به صورت تقریبا محکم در دست و حرکت دست به سمت جلو و عقب و گاهی همراه با خیال‌پردازی انجام می‌شود. روش دیگری که عمومیت کمتری دارد مالیدن آلت به سطوح صاف و نرم مثل بالش یا تشک است.
استفاده از ابزارآلات ساختگی یا وسایل سکس نیز متداول است. تمامی این رفتارها تا رسیدن به ارگاسم ادامه پیدا می‌کند. تمرکز بیشتر روی کلاهک آلت تناسلی و سرعت انجام عمل ، سرعت رسیدن به ارگاسم را افزایش می‌دهد. برای افزایش لذت و همچنین برای کاهش اصطکاک معمولا از مایعات ، صابون یا آب دهان استفاده می‌شود. همچنین با استفاده از اجسام حلقه مانند برای عبور آلت تناسلی از آن و تحریک آلت تناسلی نیز استفاده می شود. وارد کردن آلت تناسلی به اشیای سوراخ دار و شکل پذیر مانند جارو برقی ، لوله های فاضلاب ، میوه ها و … نوعی دیگر از راه های خود ارضایی در مردان است.
 
 

راهکار هایی برای ترک خود ارضایی

برای ترک خود ارضایی ، راهکار های فراوانی وجود دارد که می توان با بهره گیری از آن ها ، این بیماری را ترک کرد.

  • داشتن برنامه ی متناسب و در نظر گرفتن اوقات فراغت مطلوب
  • حضور یافتن در جمع های خانوادگی و دوستانه ، همچنین پرهیز از تنها ماندن
  • عدم تماشای فیلم های غیر اخلاقی و محرک
  • دستکاری نکردن اندام های جنسی خود
  • انجام فعالیت های ورزشی روزانه
  • نپوشیدن لباس های تنگ
  • اندیشیدن به عواقب جبران ناپذیر کار

تمام این روش ها می توانند در ترک خود ارضایی باشند. قطعا ترک خود ارضایی آسان نبوده و مانند نوعی اعتیاد به مواد مخدر است که رهایی از آن مستلزم تلاش و پشتکار فردی می باشد. در ترک این مشکل ، نا امید نشوید و به توانایی خود ایمان داشته باشید. اگر در شرایطی قرار دارید که نمی توانید به صورت حضوری با مشاور و یا روانشناسان در مورد این مشکل گفت و گو کنید و از آن راهنمایی بگیرید ، بهترین گزینه تماس تلفنی با مراکز مشاوره می باشد. به منظور دریافت مشاوره خود ارضایی ، می توانید با مرکز الو مشاوره ، در سراسر کشور با تماس تلفنی با متخصصان برجسته روانشناسی در ارتباط باشید. همچنین در صورت تمایل می توانید سایر مطالب روانشناسی ما را نیز مطالعه نمایید: 

رابطه جنسی در اوایل دوستی دختر و پسر
اعتیاد به رابطه جنسی
درصد لذت زن از رابطه جنسی
انواع اختلالات جنسی و درمان

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره روش های خودارضایی

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

منبع:روش های خودارضایی

استرس و اضطراب - تعریف اضطراب وراهکارهای مقابله با آن - علائم افسردگی وراهکارهای مقابله با آن - انواع اختلالات جنسی و درمان - اختلال ملال جنسی به همراه علت هایش - مشاوره ازدواج - خودارضایی و عوارض و پیامدهای آن - سن ازدواج - عزت نفس وخودبینی وراهکارههای تقویت آن - وسواس و راهکارهای مقابله - مشاوره روانشناسی تلفنی - آموزش کنترل خشم در کودکان - تفاوت های مهم زنان و مردان در رابطه جنسی - خیال پردازی جنسی چیست؟ - مدیتیشن چیست و فواید آن چگونه است؟ - جذاب ترین رفتارهای جنسی برای مردان و زنان - نقش خانواده در آموزش های صحیح جنسی به کودکان پرده بکارت و انواع پرده بکارت - مشاوره جنسی و زناشویی تلفنی - راه های مقابله با بی انگیزگی - مشاوره درمان و ترک خود ارضایی در پسران و دختران - احساس تنهایی و راهکارهای برطرف کردن احساس تنهایی - آیا جراحی زیبایی نشانه ی بیماری است؟ - هیپنوتیزم چیست؟ - قرص های خواب وانواع آن - زود انزالی و روش های درمان آن - انواع روابط جنسی - راهکارهایی برای افزایش توان جنسی مردان - علت اصلی طلاق در بین زوج های ایرانی چیست؟ - آیا طلاق عاطفی درمان دارد؟ چطور همه چیز را از نو بسازیم؟ - بهترین و سریع ترین روش های ترک اعتیاد - روابط زناشویی در دوران نامزدی و عقد - چرا رابطه‌ی جنسی وابستگی می‌آورد؟ - روش ترک اعتیاد با متادون چگونه است ؟ - دلایل و نشانه های خیانت زنان متاهل - معرفی انواع داروهای ترک اعتیاد - انواع قرص های ترک اعتیاد - چگونه نه بگوییم ؟! - علائم و علت های اعتیاد به ماری جوانا - نحوه برخورد با بددهنی و فحاشی در کودکان - نشانه ها و علائم اعتیاد به شیشه چیست؟ - ازدواج موقت خوب است یا بد؟ با چه کسانی نباید ازدواج کرد؟ - وسواس فکری و عملی چیست ؟ - درمان دروغگویی در کودکان - انواع کودک آزاری و علل آن - روش های موثردرمان بدبینی و شک را بهتر بشناسید - سکس مقعدی - دلایل گرایش و عوارض رابطه مقعدی - عوارض ؛ فوائد خودارضایی در زنان و دختران - عوامل اصلی ایجاد ترس در کودکان و راهکارهای درمان آنپورنوگرافی ؛ تاثیرات مثبت و منفی فیلم پورن - دلایل و نشانه های خیانت مردان - حشیش چیست؟ تمام حقایق مهم درباره حشیش را بدانید - عوامل تاثیرگذار بر کاهش عشق و علاقه در روابط زوجین - دوستی دختر و پسر از نظر روانشناسی-عوامل اصلی ایجاد ترس در کودکان و راهکارهای درمان آن-عوارض ؛ فوائد خودارضایی در زنان و دختران-مشاوره روابط زناشویی-علت استرس چیست؟-سکس مقعدی – دلایل گرایش و عوارض رابطه مقعدی-مشاوره فرزند پروری صحیح-روش های خودارضایی-

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.