بازار کار رشته طراحی و دوخت

۱۹۷ بازديد
بازار کار رشته طراحی و دوختبازار کار رشته طراحی و دوخت
 

 

در صورتی که در حین و یا پس از مطالعه مطلب زیر در خصوص

"بازار کار رشته طراحی و دوخت"

نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه یا موضوعات دیگر دارید، میتوانید با مرکز الومشاوره تماس بگیرید. تا سوالات و ابهامات شما به طور کامل برطرف شوند

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

تماس فقط از تلفن ثابت بدون کد و صفر

مشاورین ما همه روزه (حتی ایام تعطیل) از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ شب آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما میباشند

 
 
اگر خلاق و عاشق مد هستید ، این کار مناسب شماست. طراحی مد ، هنر استفاده از طراحی و زیبایی شناسی در تولید پوشاک ، کیف ، کفش و زیورآلات است. طراحی مد متاثر از فرهنگ‌ها و آداب و رسوم جوامع مختلف بوده و به اندازه همین تفاوت‌ها دارای تنوع بالایی است. تاریخچه رسمی طراحی مد و لباس به ابتدای قرن نوزدهم زمانی که طراحان به طراحی لباس برای مجالس اشرافی می پرداختند بر می گردد.
به هنرمندانی که در عرصه پوشاک ، کیف ، کفش و… با طرح‌های ابداعی‌شان تاثیر به سزایی در صنعت مد در یک دوره خاص زمانی دارند ، طراح مد و لباس گفته می‌شود. طراح مد و لباس مدل های لباس ها ، کفش ها ، کیف ها و … را طراحی می کند. طرح های او یا بدیع و نو بوده و یا اینکه با تغییر در طرح های موجود در بازار بوجود آمده است. با توجه به علاقه مندان بسیار زیاد این رشته تصمیم داریم تا در این مطلب اطلاعات بیشتری را در مورد “بازار کار رشته طراحی و دوخت” در اختیارتان قرار دهیم.
وظایف طراح مد و لباس
  • تحلیل و پیش بینی علایق  آینده مردم در حوزه نوع پارچه ها ، رنگ ها و اشکال
  • کشیدن طرح های لباس ها ، کفش ها و … به صورت دستی یا با کمک نرم افزارهای کامپیوتری
  • انتخاب رنگ ، پارچه ، لوازم تزئینی و سبک مناسب برای هر طرح
  • تهیه نمونه های اولیه
  • تخمین هزینه مواد و تولید
  • یافتن تامین کنندگان مواد اولیه
  • نظارت بر تولید طرح ها
  • ارائه نمونه ها به افراد و مراکز مرتبط مانند سرمایه گذاران ، تولید کنندگان و…
 
 
مهارت مورد نیاز رشته طراحی و دوخت
مهارت طراحی:
بهترین طراح ها ، مهارت های طراحی روی کاغذ خوبی دارند و از نرم افزارها نیز برای تکمیل کار خود به خوبی بهره می برند. برای ورود به این عرصه جذاب ، روی مهارت طراحی به خوبی کار کنید.
پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   بازار کار رشته فلسفه
مهارت خلاقیت:
ایده پردازی خلاقانه ، بخش غیر قابل انکار دنیای طراحی مد و لباس است. برای داشتن ذهنی خلاق ، زندگی شاد ، انرژی مثبت و مبانی ایده پردازی نو آورانه و تکنیک های مختلف را فرا بگیرید.
شناخت بازار:
بهترین طراحان خانه های مد افرادی هستند که بازار امروز و نیازهای مد مخاطبان را به خوبی می شناسند. هیچ طراحی در هیچ صنعتی نمی تواند بدون شناخت بازار و تحلیل رفتار مصرف کننده و مدیریت ارتباط با مشتری ، ایده های جذابی را تجاری سازی کند. پس در تحصیل در حوزه مد و لباس و لاکچری گردی ، شناخت بازار مد را فراموش نکنید.
جنس پارچه:
یک طراح مد و لباس خوب ، باید پارچه شناس خوبی هم باشد. بهترین طرح ها و طراحی ها را باید روی بهترین پارچه عملی کرد و در واقع پارچه و طرح ، لازم و ملزوم هم هستند. جنس پارچه در فرآیند طراحی ، باید متناسب با نیازهای مکانی و زمانی جامعه مصرف کننده در نظر گرفته شود و البته پارچه شناسی هم مانند داروشناسی ، دنیای گسترده ای دارد.
تزیینات:
تزیینات در طراحی لباس و پارچه بسیار مهم است. تزیینات لباس شب برای بانوان و تزیینات استایل های خیابانی برای افراد در سنین گوناگون متفاوت است و طراح ، باید به این موضوعات توجه کنید.
طراحی الگو:
ساختار اصلی هر طراحی را الگو تعیین می کند. طراحی الگو اهمیت زیادی دارد و اساس نقشه راه یک طراح را مشخص می نماید.
تحقیق و اندازه گیری:
یک طراح مد و لباس هم مانند طراح تجهیزات صنعتی ، نیاز به تحقیق و مطالعه دارد تا معیارهای خوبی برای کارایی و اثربخشی کالکشن های طراحی شده خود به دست آورد.
 
 
مهم ترین زمینه های طراحی مد و لباس چیست؟
طراحی مد و لباس هر روز زمینه های جدید پیدا می کند. مثل مد مفهومی که بخشی از دنیای لاکچری گردهای قرن بیست و یکم را به خود اختصاص داده است و به نظر می رسد که روز به روز شمار بیشتری از جامعه را با معیارهای خود آشنا و همراه می کند. اما مهم ترین زمینه های طراحی مد را می توان در مواردی همچون:
  • طراحی لباس  روز زنانه
  • طراحی لباس شب زنانه
  • طراحی لباس زیر زنامه
  • طراحی لباس های مجلسی
  • طراحی لباس بچه گانه دخترانه و پسرانه
  • طراحی لباس روز مردانه
  • طراحی لباس رسمی مردانه
  • طراحی پوشاک ورزشی
  • طراحی لباس عروس و طراحی لباس فرم کارکنان نظامی و اداری.
پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   بازار کار رشته مدیریت هتل داری
 
 
 

تحصیلات لازم برای ورود به رشته طراحی و دوخت

برای ورود به بازار کار رشته طراحی و دوخت ، علاقمندان باید دانش و تخصص لازم را کسب کنند. بنابراین می توانند یا در رشته های مرتبط موجود در دانشگاه های کشور شامل طراحی لباس در علمی کاربردی و طراحی لباس  ازطریق شرکت در کنکور هنر تحصیل کنند و یا در آموزشگاه های آزاد دوره های طراحی مد و لباس را بگذرانند. دانش آموزانی که به این شغل علاقه زیادی دارند ، می توانند پس از گذراندن پایه نهم وارد رشته طراحی و دوخت در فنی و حرفه ای شوند و در صورت تمایل در دانشگاه ادامه تحصیل دهند. کسب تجربه و داشتن ایده های نو و خلاقانه از مولفه های اصلی یک طراح مد و لباس موفق است.

 
 

بازارکار و آینده شغلی طراحی مد و لباس

طراح مد و لباس می تواند در انواع شرکت های طراحی ، تولید و عرضه پوشاک ، کیف و کفش ، زیورآلات و… استخدام شود. همچنین می تواند به صورت آزاد و مستقل کار کند. در صورت داشتن تجربه ، تبحر و سرمایه کافی نیز می تواند شرکت های طراحی یا تولید لباس راه اندازی کند. البته طراحان مد و لباس در کشور با مسائل و مشکلاتی نیز روبرو هستند که برخی از آن ها عبارتند از :

  • نبود جایگاه مناسب و تعریف شده برای شغل طراحی مد و لباس در کشور
  • نبود ارتباط مناسب بین طراحان و تولیدکنندگان
  • نبود قانون کپی رایت برای طراحان
  • عدم حمایت کافی طراحان از سوی مسئولان
  • کپی برداری از بسیاری از نمونه کارهای خارجی برای طراحی های داخلی و بومی
  • نبود امکان ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته طراحی لباس
پیشنهاد میشود این مطلب را هم مطالعه کنید:   بازار کار رشته دندانپزشکی - آینده شغلی
 
چنانچه مایل باشید می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد بازار کار رشته طراحی و دوخت با مرکز الو مشاوره تماس گرفته و از راهنمایی های لازم درمورد این رشته و یا انتخاب رشته کنکور سراسری با کارشناسان مجرب ما صحبت نمایید.
 

 

 

در صورتی که در حین و یا پس از مطالعه مطلب زیر در خصوص

"بازار کار رشته طراحی و دوخت"

نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه یا موضوعات دیگر دارید، میتوانید با مرکز الومشاوره تماس بگیرید. تا سوالات و ابهامات شما به طور کامل برطرف شوند

۹۰۹۹۰۷۲۹۵۸

تماس فقط از تلفن ثابت بدون کد و صفر

مشاورین ما همه روزه (حتی ایام تعطیل) از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ شب آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما میباشند

 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 


منبع:بازار کار رشته طراحی و دوخت

بازار کار مهندسی معدن - بازار کار رشته بیو تکنولوژی - بازار کار رشته مهندسی شیمی - بازار کار رشته اتاق عمل - آینده شغلی و بازار کار رشته مهندسی کامپیوتر - بازار کار رشته معماری - وضعیت بازار کار رشته حقوق- آینده شغلی و بازار کار رشته روانشناسی -  وضعیت بازار کار رشته حقوق - آینده شغلی و بازار کار رشته روانشناسی - آینده شغلی و بازار کار رشته مهندسی پزشکی - وضعیت بازار کار رشته مهندسی برق - آینده شغلی و بازار کار رشته داروسازی - آینده شغلی و بازار کار رشته پرستاری - آینده شغلی و بازار کار رشته مدیریت - وضعیت بازار کار رشته حسابداری - وضعیت بازار کار رشته دامپزشکی - آینده شغلی و بازار کار رشته آموزش ابتدایی -بازار کار رشته مامایی – آینده شغلی - بازار کار رشته دندانپزشکی – آینده شغلی - وضعیت بازار کار رشته مهندسی صنایع - آینده شغلی و بازار کار رشته رادیولوژی - آینده شغلی و بازار کار رشته بینایی سنجی - بازار کار رشته مهندسی نقشه برداری-  بازار کار رشته گرافیک - بازار کار رشته زبان و ادبیات فارسی - بازار کار رشته فیزیک - بازار کار رشته فلسفه -  بازار کار رشته علوم تربیتی – آینده شغلی-بازار کار رشته مهندسی نساجی – آینده شغلی-بازار کار رشته آموزش ریاضی-بازار کار رشته مهندس کشاورزی – آینده شغلی-بازار کار رشته بیوتکنولوژی-بازار کار رشته زبان و ادبیات فارسی-بازار کار رشته مهندسی پلیمر-بازار کار رشته مدیریت هتل داری-بازار کار رشته مهندسی اپتیک و لیزر-بازار کار رشته روزنامه نگاری-بازار کار رشته ژنتیک-بازار کار رشته اعضای مصنوعی-بازار کار رشته علوم و صنایع غذایی-بازار کار رشته مدیریت صنعتی-بازار کار بهترین رشته های هنر-بازار کار رشته مهندسی دریا-بازار کار رشته باستان شناسی-بازار کار رشته مهندسی رباتیک-بازار کار رشته علوم و صنایع غذایی-بازار کار بهترین رشته های علوم انسانی-بازار کار بهترین رشته های ریاضی-بازار کار رشته زبان روسی-بازار کار رشته زیست شناسی-بازار کار رشته مهندسی نفت-بازار کار رشته تاریخ-بازار کار رشته ژئومورفولوژی-بازار کار رشته طراحی و دوخت--

روبان دوزی چیست؟

این هنر یکی از زیر شاخه های سوزن دوزی است که از تلفیق انواع پارچه روبان و نخ گلدوزی می توان به خلق آثاری زیبا پرداخت. برای این کار باید از پارچه ای مناسب استفاده کرد مثلاً پارچه ای با بافت درشت مانند کتان پاناما ارگانزا حوله ای و مخمل.در روبان دوزی سوزن باید راحت از پارچه عبور کند وگرنه کار تمیزی نمی توانید داشته باشید. رنگ روبان، رنگ پارچه ی و رنگ نخ مورد استفاده در روبان دوزی باید ثابت باشند.

نخ های dmc گلدوزی نخ های مناسبی برای روبان دوزی هستند. همچنین می توانید از نخ های عمامه گلابتون و دیسکو نیز استفاده کنید. روبان ها در اندازه های مختلف وجود دارند شما باید با توجه به نقشه باریک و یا پهن بودن روبان را انتخاب کنید. روبان های پهن و آهاردار مناسب گل های درشتی هستند که اغلب روی کار دوخته می شوند و نباید داخل پارچه شود. روبان های بدون آهار باریک با رنگ های تیره و روشن مناسب ترین هستند. چون این هنر بستگی به همت و تلاش خود فرد دارد دوره آموزشی آن حدوداً بین یک الی دو ماه طول می کشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.