توضیحات کارنامه کنکور سراسری ۹۸

۲۵۵ بازديد
کارنامه کنکور سراسری 98

کارنامه کنکور سراسری ۹۸

پس از شرکت در کنکور سراسری ، انتخاب رشته به عنوان حساس ترین مرحله کنکور سراسری شناخته شده است ، چرا که با ثبت یک کد رشته نادرست ممکن است شانس پذیرش در کد رشته های دیگر را از دست بدهید و مسیر آینده شغلی شما را تغییر بدهد.

برای انجام یک انتخاب رشته منطقی باید چند نکته را در نظر بگیرید ، یکی از این نکات مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ و نکته دیگر آگاهی جامع از جزئیات کارنامه کنکور سراسری می باشد و همچنین از دیگر نکات بسیار مهم استفاده از مشاوره ها و تجربیات ، افراد متخصص در این زمینه است. چنانچه پس از مطالعه این مقاله با مشکلی مواجه شدید ، می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی الو مشاوره تماس حاصل فرمایید. 

کارنامه کنکور سراسری 98

کارنامه کنکور سراسری ۹۸

پس از شرکت در کنکور سراسری ، انتخاب رشته به عنوان حساس ترین مرحله کنکور سراسری شناخته شده است ، چرا که با ثبت یک کد رشته نادرست ممکن است شانس پذیرش در کد رشته های دیگر را از دست بدهید و مسیر آینده شغلی شما را تغییر بدهد.

برای انجام یک انتخاب رشته منطقی باید چند نکته را در نظر بگیرید ، یکی از این نکات مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ و نکته دیگر آگاهی جامع از جزئیات کارنامه کنکور سراسری می باشد و همچنین از دیگر نکات بسیار مهم استفاده از مشاوره ها و تجربیات ، افراد متخصص در این زمینه است. چنانچه پس از مطالعه این مقاله با مشکلی مواجه شدید ، می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی الو مشاوره تماس حاصل فرمایید.


توضیحات کارنامه کنکور سراسری ۹۸

داوطلبان پس از شرکت در کنکور سراسری بی صبرانه منتظر دریافت نتایج اولیه (کارنامه اولیه) کنکور هستند. کارنامه ای که برای داوطلبان منتشر می شود حاوی اطلاعات بسیار مهمی می باشد که این اطلاعات شامل:

۱ – اطلاعات ثبت نامی و آزمونی داوطلب

۲-  اعلام علاقمندی بر اساس درخواست نامه

۳ – وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره های مختلف هر یک از گروه های آزمایشی

۴- وضعیت رتبه و نمره کل داوطلب در هر زیرگروه رشته امتحانی

۵- نمرات خام دروس امتحانی گروه آزمایشی داوطلب

در ادامه این مقاله به توضیحات کارنامه کنکور سراسری ۹۸ خواهیم پرداخت.


اطلاعات ثبت نامی و آزمونی کارنامه کنکور سراسری ۹۸

اطلاعاتی که در این قسمت از کارنامه داوطلب ثبت می شود به ترتیب عبارتند از:

شماره پرونده  ، نام و نام خانوادگی ، جنس  شماره شناسنامه ، سال تولد ، دین ، زبان خارجی ، سهمیه ، معلولیت ، معدل کتبی دیپلم ، عنوان دیپلم ، کد دیپلم ، سال اخذ دیپلم ، کد دانش آموزی دیپلم ، کد منطقه اخذ دیپلم ، کد دانش آموزی پیش دانشگاهی ، عنوان پیش دانشگاهی ، سال اخذ پیش دانشگاهی ، محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی ، محل اخذ دیپلم ، محل اخذ سال ماقبل دیپلم ، محل تولد ، استان بومی ، ناحیه بومی ، قطب بومی

نکته: لازم به ذکر است که اگر اطلاعات مندرج در این قسمت با هویت داوطلب مغایرت داشته باشد بایستی از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش به ثبت برسانید تا در اسرع وقت این اطلاعات اصلاح گردد.


اعلام علاقمندی بر اساس تقاضانامه 

حتما در هنگام ثبت نام کنکور سراسری سال ۹۸ با قسمت اعلام علاقمندی در دانشگاه های پیام نور ، غیرانتفاعی و کارمندی و بهیاری مواجه شدید ، که در این قسمت برای شما مشخص می شود که اعلام علاقمندی نموده اید یا خیر.


وضعیت مجاز به انتخاب رشته

در قسمت وضعیت مجاز به انتخاب رشته اطلاعاتی مانند: شماره داوطلبی ، گروه آزمایشی ،  دوره های روزانه / نوبت دوم ، دوره های مجازی – پردیس خودگران و مازاد ظرفیت ، بهیاران – دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی ، رشته های پیام نور و غیرانتفاعی ، تمامی دوره ها

چنانچه واژه “مجاز” در هر یک از موارد گفته شده ، ذکر شود بدان معنا است که شما می توانید در انتخاب رشته رشته آن شرکت نمایید و اگر واژه “غیرمجاز” نوشته شده باشد بدان معنا است که شما نمی توانید در آن انتخاب رشته نمایید.


وضعیت رتبه و نمره کل داوطلب در هر زیرگروه رشته امتحانی

  • در این بخش جدولی وجود دارد که وضعیت تراز و رتبه داوطلب در هر یک از زیر گروه های ، گروه آزمایشی خود ذکر شده است.
  • به عبارت دیگر در این بخش میزان تاثیر سوابق تحصیلی ، دیپلم داوطلب در هر یک از زیر گروه ها مشخص می شود ، همچنین میزان تاثیر سوابق تحصیلی ، معدل پیش دانشگاهی داوطلب در هر یک از زیرگروه ها مشخص می شود.
  • در فیلد دیگری وضعیت رتبه داوطلب با در نظر گرفتن سهمیه در گروه آزمایشی مشخص شده است.
  • در قسمت بعدی رتبه کشوری داوطلب بدون درنظر گرفتن سهمیه بین تمامی داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری مشخص می شود.
  • در قسمت بعدی وضعیت نمره کل نهایی (تراز داوطلب) داوطلب در زیر گروه های مختلف گروه آزمایشی و همچنین میزان تاثیر مثبت و منفی سوابق تحصیلی داوطلب نوشته می شود.

نکته: چنانچه رتبه داوطلب نسبت به معدل وی در مقاطع دیپلم و پیش دانشگاهی وضعیت خوبی نداشته باشد ، تاثیر منفی و اگر سوابق تحصیلی بهتر از رتبه داوطلب باشد تاثیر مثبتی بر رتبه خواهد داشت.


نمرات خام دروس امتحانی گروه آزمایشی

در توضیح قسمت نمره خام دروس امتحانی گروه آزمایشی داوطلب ، باید بگوییم که در این قسمت درصد نمره دروس اختصاصی و عمومی داوطلب به صورت تفکیک دروس ذکر شده است. همچنین رتبه کل داوطلب  با در احتساب سهمیه لحاظ شده و آخرین رتبه مجاز شده در دوره های روزانه و نوبت دوم گروه آزمایشی داوطلب مشخص شده که به داوطلب در انتخاب رشته بسیار کمک خواهد کرد.

در واقع این جدول کارنامه شما بوده و می توانید ماکزیمم رتبه کل زیرگروه ها ، رتبه کل در سهمیه ، آخرین رتبه مجاز در سهمیه دوره های روزانه و نوبت دوم و همچنین رتبه کشوری بدون اعمال سهمیه خود را مشاهده و بررسی ها لازم را انجام دهید ، به جرات باید بگوییم که مهمترین بخش این جدول قسمت رتبه کل در سهمیه می باشد.

برای مثال اگررتبه در سهمیه داوطلب ۵۷۴۰ باشد مشخص می شود که این فرد بین تمامی داوطلبان شرکت کننده دارای سهمیه ، نفر ۵۷۴۰  بوده است. در واقع مهمترین معیار در انتخاب رشته در نظر گرفتن رتبه در سهمیه در زیرگروه ها خواهد بود. اگر پس از مطالعه این مقاله با ابهاماتی مواجه شدید و یا برای انجام انتخاب رشته نیاز به کمک داشته باشید می توانید با مشاوران متخصص و با تجربه ما در این زمینه تماس حاصل فرمایید و مشکلات خود را با ما در مرکز الو مشاوره در میان بگذارید.

منبع: توضیحات کارنامه کنکور سراسری ۹۸

دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور سراسری - جمع بندی کنکور رشته ریاضی - زمان انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری ۹۸ - زمان انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری - جمع بندی کنکور سراسری تجربی - کلید سوالات تجربی - زمان برگزاری کنکور سراسری - باجه های رفع نقص کنکور سراسری - راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری - زمان اعلام نتایج کنکور سراسری - لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری ۹۸ - کلید سوالات ریاضی - شرایط ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری - کلید سوالات انسانی - شرایط ثبت نام بدون کنکور سراسری ۹۸ - معرفی رشته های بدون کنکور سراسری - زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری - زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری - زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ - اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۹۸ - نحوه اعتراض به نتایج کنکور سراسری - کلید سوالات هنر - توضیحات کارنامه سبز کنکور سراسری - جمع بندی کنکور سراسری رشته هنر - ویرایش ثبت نام کنکور سراسری - هزینه ثبت نام کنکور سراسری - زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری - اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری - ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری - دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی - انتخاب رشته کنکور سراسری - زمان انتخاب رشته کنکور سراسری - لیست رشته های بدون کنکور سراسری - زمان ویرایش انتخاب رشته کنکور سراسری - دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری ۹۸ - راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری ۹۸ - اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۸ - ثبت نام کنکور دانشگاه سراسری ۹۹ - جمع بندی انسانی - زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۸ - شرایط ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ - ثبت نام کنکور سراسری ۹۹ - جمع بندی کنکور - جمع بندی هنر - 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.