سهمیه های موثر کنکور سراسری ۹۸

۲۶۸ بازديد
سهمیه های موثر کنکور سراسری 98

سهمیه های موثر کنکور سراسری ۹۸

برای مشاوره با مشاوران گروه الومشاوره

از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

بدون شک اغلب داوطلبان می دانند سهمیه هایی سبب تاثیرگذاری بر روی نتایج آزمون آن ها می شود لیکن ممکن است برخی از داوطلبان از همه سهمیه های موجود و اثر بخش بر روی کارنامه کنکور اطلاعی نداشته باشند. قصد ما از نگارش این مقاله آشنایی شما داوطلبان کنکور سراسری با سهمیه های مندرج در دفترچه کنکور سراسری ( اعم از سهمیه مناطق ، خانواده شهدا ، سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران ، سهمیه رزمندگان ، سهمیه ۵ درصدی ایثارگران ، کارمندان و سهمیه بهیار) می باشد. 

سهمیه های موثر کنکور سراسری 98

سهمیه های موثر کنکور سراسری ۹۸

برای مشاوره با مشاوران گروه الومشاوره

از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

بدون شک اغلب داوطلبان می دانند سهمیه هایی سبب تاثیرگذاری بر روی نتایج آزمون آن ها می شود لیکن ممکن است برخی از داوطلبان از همه سهمیه های موجود و اثر بخش بر روی کارنامه کنکور اطلاعی نداشته باشند. قصد ما از نگارش این مقاله آشنایی شما داوطلبان کنکور سراسری با سهمیه های مندرج در دفترچه کنکور سراسری ( اعم از سهمیه مناطق ، خانواده شهدا ، سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران ، سهمیه رزمندگان ، سهمیه ۵ درصدی ایثارگران ، کارمندان و سهمیه بهیار)می باشد.

سهمیه های موثر کنکور سراسری ۹۸

می توان گفت دارا بودن این شرایط خاص و سهمیه های موثر ، سبب قرارگیری داوطلب در موقعیت بهتری می باشد و از جهاتی پذیرش وی مقداری راحت تر خواهد شد. در واقع سهمیه های ذکر شده جزو سهمیه های خاص محسوب می شوند که این سهمیه مستقیما روی رتبه کسب شده داوطلب موثر نیست اما این دسته از داوطلبان در مجموعه ای جداگانه ارزیابیخواهند شد. به بیانی دیگر ، ظرفیت های موجود در یک کدرشته محل ،به متقاضیان با سهمیه های ذکر شده نیز اختصاص خواهد یافت.

بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری ، در هنگام ثبت نام موفق به ثبت سهمیه های خود نشدند ، بنابراین این دسته از متقاضیان می توانند برای راهنمایی در نحوه ثبت این سهمیه ها با مشاوران الو مشاوره در ارتباط باشند.


انواع سهمیه های کنکور سراسری ۹۸

تعداد کثیری از داوطلبان کنکور سراسری ، دارای سهمیه هایی می باشند که این سهمیه های موثر (بر اساس قوانین تصویب شده از سوی مراجع مربوطه) در هنگام ثبت نام و در فرم پیش نویس مربوط به آن می بایست وارد شود. سهمیه لحاظ شده آن ها که در فرم ثبت نام مشخص شده ، در کارنامه اولیه داوطلبان درج می شود. میزان ظرفیت اختصاص داده شده به سهمیه مناطق با توجه به کل تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری مشخص می شود. به طور کلی سهمیه ها عبارتند از: سهمیه مناطق (منطقه یک ، منطقه دو و منطقه سه) سهمیه خانواده شهداء ، سهمیه ایثارگران و رزمندگان ، بهیاران و کارمندان


سهمیه های موثر کنکور سراسری ۹۸

مشمولین سهمیه های کنکور سراسری ۹۸

همانطور که قبلا ذکر کردیم ،داوطلبان برای استفاده از سهمیه های خود می بایست آن را در فرم پیش نویس خود در بازه زمانی ثبت نام کنکور سراسری وارد نمایند که برای این منظور می بایست شماره سریال مربوط به آن را در فیلد مربوطهبه ثبت برسانند. در ادامه به مشمولین سهمیه کنکور سراسری خواهیم پرداخت:

سهمیه ۵ درصدی ایثارگران:

  • همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه
  • جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آن
  • سهمیه رزمندگان به جهادگران جهاد كشاورزی ، رزمندگان بسیجی و رزمندگان ستاد كل نیروهای مسلح که حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه های را داشته باشند

سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران:

  • جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان او
  • آزادگان و همسر و فرزندان او
  • همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر

سهمیه مناطق: شرکت کنندگان متقاضی سهمیه مناطق باتوجه به ملاک های زیر جزء یکی از سهمیه مناطق ۱،۲،۳ محسوب می شوند.

  • برای داوطلبانی که جزء نظام آموزشی جدید می باشند (۳-۳-۶) می باشند، بخش محل اخذ مدرک تحصیلی سه سال اخر دبیرستان ( پایه دهم تا دوازدهم) مدنظر می باشد.
  • برای داوطلبان نظام ترمی واحدی و سالی واحدی اموزش متوسطه ، بخشی که داوطلب مدرک پیش دانشگاهی و دو سال آخر دبیرستان را گذرانده ، مد نظر خواهد بود.
  • برای داوطلبان نظام قدیم اموزش متوسطه ،بخش محل اخذ مدرک تحصیلی سه سال آخر دبیرستان و یا هنرستان مدنظر می باشد.
  • در صورتی که مدرک تحصیلی داوطلب دارای سهمیه های متفاوتی باشد ، لذا منطقه مرفه تر (حتی یک سال از سه سال ) جزئ سهمیه منطقه داوطلب محسوب خواهد شد.
  • تمامی داوطلبانی که دچارمعلولیت اعم از ( نابینا ، ناشنوا ، نیمه بینا ، نیمه شنوا و معلولین ) جزء سهمیه منطقه ۳ محسوب خواهند شد.
  • داوطلبانی كه حداقل دو سال از سه سال آخر تحصيل در دوره متوسطه و يا سال آخر دوره متوسطه خود را در خارج از كشور گذرانده اند، جزو سهميه منطقه ۳ محسوب ميشوند.
  • فارغ التحصیلان دوره های كاردانی پیوسته (فوق ديپلم) آموزشكده های فنی و حرفه ای، بخش محل اخذ مدرك تحصيلی سه سال آخر دوره دبيرستان و يا هنرستان (سال اول، دوم و سوم دبيرستان و يا هنرستان)، جزو يكي از سهميه های مناطق ۱ ،۲ و يا ۳ محسوب ميشوند.

سهمیه بهیار

این سهمیه به افرادی تعلق می گیرد که دارای مدرک دیپلم نظام قدیم و یا نظام جدید در رشته بهیاری هستند که مدرک آن هامورد تأیید وزارت آموزش و پرورش باشد . این سهمیه شامل حال افرادی که حداقل ۳ سال سابقه خدمت در مراکز دولتی و غیردولتی به عنوان بهیار دارند ، می شود. نکته قابل توجهی که داوطلبان می بایست به آن توجه نمایند این است که  دروس تخصصی بهیاری با ضریب ۴ در نظر گرفته می شود.

سهمیه کارمندان

  • ده درصد از ظرفيت رشته های شبانه به كارمندان رسمی وزارت علوم ، تحقيقات و فناوری ، دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری تعلق می گیرد.
  • داوطلبانی که قصد استفاده از این سهمیه را دارند باید حداکثر ۳۵ سال سن داشته باشند
  • به دارندگان سهمیه کارمندی هیچ گونه تسهیلاتی مانند پرداخت کمک هزینه ، پرداخت شهریه و ماموریت در زمان تحصیل به داوطلب تعلق نمی گیرد.
  • داوطلبان برای استفاده از سهمیه کارمندان فقط می توانند در شهر محل فعالیت (کار) خود از آن استفاده کنند.

سهمیه بومی گزینی

برخی از داوطلبان در هنگام ثبت نام کنکور سراسری با اصلاحاتی از قبیل سهمیه بومی گزینی مواجه می شوند و از آنجایی که ممکن است اطلاعاتی در این زمینه نداشته باشند، به اشتباه آن را نادیده می گیرند. در واقع سهمیه بومی گزینی جزو سهمیه های کنکور سراسری می باشد که به رشته هایی که  پذیرش استانی دارند ، تعلق می یابد. تقریبا در تمامی استان ها برخی از دانشگاه ها اقدام به پذیرش دانشجو از استان خود می کنند که این سهمیه شامل داوطلبان همان استان می شود.

از جمله مهمترین کد رشته محل هایی که پذیرش آن ها براساس بومی گزینی استانی می باشد موارد ذیل می باشد:

کد رشته محل های دانشگاه فرهنگیان و رشته محل های تربیت معلم می باشد ، در سهمیه بومی گزینی ناحیه ای کد رشته محل مربوطه معمولا در یکی از استان های ناحیه وجود دارد. تمامی استان های اطراف ، تشکیل ناحیه می دهند و ۹ ناحیه را به وجود می آورند.


بومی گزینی قطبی چیست؟

چنانچه یک کد رشته محل در یکی از دانشگاه های استان از بین چند ناحیه اطراف باشد ، شامل سهمیه بومی گزینی قطبی می شود. در واقع بومی گزینی قطبی , هر قطب از چند ناحیه کنار هم تشکیل می شود که ما به طور کلی ۵ قطب در سراسر کشور داریم

باتوجه به اینکه تعداد زیادی از داوطلبان کنکور سراسری فعلا کدهای مربوط به سهمیه های خود را وارد ننموده اند می توانند با مشاوران الو مشاوره تماس حاصل نمایند و از سهمیه های کنکور سراسری برخوردار شوند.

برای مشاوره با مشاوران گروه الومشاوره

از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

منبع: سهمیه های موثر کنکور سراسری ۹۸

 

منابع کنکور سراسری انسانی ۹۸ - منابع کنکور سراسری تجربی ۹۸راهنمای انتخاب رشته کنکور هنرر - در انتخاب رشته دانشگاه آزاد تراز مهم تر است یا رتبه ؟ - ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد - اعلام نتایج نهایی رشته های نیمه متمرکز ۹۸ - دریافت کد ایثارگری ارتش و سپاه برای ثبت نام کنکور سراسری - اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۸ - نحوه دریافت شماره پرونده و داوطلبی کنکور سراسری - زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ - اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۹۸ - اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان کنکور سراسری - اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ - تاثیر سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی در کنکور سراسری - سهمیه های موثر در انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ - زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری - راهنمای انتخاب رشته ریاضی - شرایط شرکت در کنکور سراسری ۹۸ - آیا اعتراض به کنکور سراسری امکان پذیر است ؟ - منابع کنکور تجربی ۹۸ - زمان ثبت نام کنکور سراسری - کلید سوالات زبان - منابع کنکور سراسری هنر ۹۸ - منابع کنکور سراسری زبان ۹۸ - دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای - رشته های پزشکی بدون کنکور - منابع کنکور هنر - زمان انتخاب رشته کنکور سراسری - جمع بندی کنکور رشته ریاضی - زمان برگزاری کنکور سراسری ۹۸ - ثبت نام کنکور سراسری - جمع بندی کنکور سراسری زبان - زمان ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور ۹۸ - زمان ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور سراسری - زمان ثبت نام بدون کنکور سراسری ۹۸ - جمع بندی کنکور سراسری رشته انسانی - نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری - زمان انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری ۹۸ - دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور سراسری - جمع بندی کنکور رشته ریاضی -

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.