انتخاب رشته دانشگاه ازاد

۲۶۷ بازديد

انتخاب رشته دانشگاه ازاد

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انتخاب رشته دانشگاه ازاد

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

 

همانطور که مستحضرید ، طی چند سال اخیر و طبق صلاحدید سازمان سنجش کشور و مرکز سنجش آموزش دانشگاه آزاد ، آزمون سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده است و داوطلبان با شرکت در کنکور سراسری ، قادر به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد به صورت مجزا خواهند بود. امسال همانند سال های گذشته متقاضیان زیادی برای شرکت در آزمون سراسری ثبت نام کرده و خود را برای رقابت در این آزمون سرنوشت ساز آماده کرده اند. با توجه به اینکه مجری و برگزار کننده این آزمون سازمان سنجش کشور می باشد ، بنابراین هرساله در زمان مشخصی اطلاعاتی جهت زمان ثبت نام ،اعلام نتایج و زمان انتشار دفترچه از وبگاه رسمی این سازمان صادر می شود. از آنجایی که به زمان برگزاری ازمون سراسری نزدیک می شویم ، لازم دانستیم مقاله ای را در خصوص زمان منتشر شدن دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد، زمان انتخاب رشته و راهنمایی های لازم برای انتخاب رشته دقیق به نگارش در آوریم.


 

انتخاب رشته دانشگاه ازاد

پذیرش در دانشگاه آزاد به صورت باآزمون و بدون آزمون صورت می گیرد و شیوه پذیرش هر دو مورد یاد شده با یکدیگر تفاوت می کند. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده اند، مجاز به انتخاب رشته در رشته های باآزمون ارائه شده در این دانشگاه خواهند بود. حال افرادی که در کنکور سراسری شرکت نکرده و تمایل به پذیرش در این دانشگاه دارند، می بایست از طریق ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون مورد پذیرش قرار گیرند. لیکن نکته ای که می بایست مورد توجه قرار گیرد دو دفترچه انتخاب رشته جداگانه باآزمون و بدون آزمون (بر اساس سوابق تحصیلی)در صفحه اطلاع رسانی سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر می شود که  داوطلبان در صورت واجد شرایط بودن قادر به انتخاب رشته خواهند بود.

نکته مهم: داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده اند ، علاوه بر انتخاب رشته باآزمون دانشگاه ازاد ، در صورت تمایل می توانند در انتخاب رشته بدون ازمون نیز شرکت کرده و شانس پذیرش خود را بسنجند.


دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

همانگونه که قبلا ذکر شد، برای داوطلبانی که مایل به  پذیرش در این دانشگاه می باشند، مطابق واجد شرایط بودن، قادر به انتخاب رشته خواهند بود. دفترچه انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد معمولا ۴ الی ۷ روز بعد از نتایج کنکور سراسری بر روی صفحه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد قرار گرفته و داوطلبان قادر به انتخاب۱۰۰ کدرشته محل خواهند بود. لذا داوطلبانی که تمایل به ثبت نام و انتخاب رشته بدون آزمون دانشگاه آزاد دارند، از تاریخ ۱۲ بهمن ماه ۹۷ لغایت ۶ شهریور ۹۸ قادر به درج انتخاب های خود می باشند.

دفترچه راهنمای دوره کارشناسی پیوسته انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد
دانلود دفترچه راهنمای دوره کارشناسی پیوسته انتخاب رشته با آزمون دانشگاه آزاد
دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی پیوسته بدون آزمون دانشگاه ازاد

داوطلبان توجه داشته باشند که در حال حاضر دفترچه انتخاب رشته باآزمون از سوی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر نشده است. در صورت انتشار این دفترچه، لینک قرار داده شده فعال خواهد شد.

لذا در صورتی که در فرایند انتخاب رشته و ضوابط دفترچه دچار بروز سوالات و ابهاماتی شدند می توانند بامشاوران تحصیلی تلفنی ما در این زمینه تماس حاصل نمایند.


نحوه انتخاب رشته باآزمون دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد

تعداد کثیری از داوطلبان دانشگاه آزاد، قصد دارند در خصوص نحوه انتخاب رشته اطلاعات کسب نمایند. برای این منظور ما مراحل انتخاب رشته را مرحله به مرحله به نگارش در آوردیم.

  • وارد پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org شوید
  • قبل از انتخاب رشته لازم است هزینه انتخاب رشته را پرداخت نمایید. جهت پرداخت وجه انتخاب رشته می بایست بر روی گزینه خرید کارت اعتباری ثبت نام کلیک کرده و سپس با انتخاب رشته دوره کارشناسی پیوسته (باآزمون) و وارد کردن اطلاعات بانکی خود، روند پرداخت وجه انتخاب رشته کامل خواهد شد.
  •  حال شما می بایست بر روی لینک انتخاب رشته باآزمون دوره کارشناسی پیوسته کلیک کرده و با وارد کردن کد ملی و کد دسترسی وارد پنل کاربری خود شوید

نکته مهم: کد دسترسی بر روی کارنامه اولیه داوطلب درج می شود.

  • با کلیک بر روی گزینه ثبت رشته ، شما می توانید حداقل ۱ و حداکثر ۱۰۰ رشته محل را ثبت نمایید.
  • توجه نمایید پس از اتمام انتخاب رشته خود گزینه ثبت نهایی را وارد نمایید و پس از دریافت کدپیگیری از صفحه خارج شوید.

نکات طلایی برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد

  • قبل از انتخاب رشته، دفترچه راهنمای انتخاب رشته را به دقت مطالعه نمایید از شرایط و ضوابط موجود در ان به طور کامل آگاهی یابید.
  • شما مجاز به انتخاب ۱۰۰ رشته محل از گروه آزمایشی امتحانی خود در کنکور سراسری می باشید. به عبارت دیگر داوطلبی که در کنکور سراسری تجربی شرکت کرده ، مجاز به انتخاب رشته در گروه ریاضی نخواهد بود.
  • اولویت های اول خود را به صورت کاملا خوش بینانه در نظر بگیرید. این عمل باعث افزایش شانس پذیرش خواهدبود.
  • در انتخاب رشته های میانی خود به صورت کاملا واقع بینانه به چیدمان رشته ها بپردازید. از آنجایی که پذیرش شما معمولا در قسمت واقع بینانه صورت می گیرد لذا نهایت دقت را در الویت بندی این قسمت به کار گیرید.
  • رشته های پایانی خود را به رشته هایی که شانس پذیرش شما بسیار زیاد می باشد ،اختصاص دهید.
  • رشته های مدنظر خود را براساس علاقه و کارنامه نتیجه اولیه کنکور سراسری اولویت بندی کنید. بسیاری از داوطلبان جهت اولویت بندی صحیح رشته ها از مشاورانی با تخصص در این زمینه کمک می گیرند. اما لازم است گفته شود قبل از ثبت نهایی رشته ها، از درستی علاقه مندی های خود اطمینان حاصل نمایید.

داوطلبان بسیاری به دلیل نادیده گرفتن مراحل و نکات انتخاب رشته ، شانس پذیرش خود را در این مرحله مهم و حیاتی از دست داده اند. در صورتی که در روند انتخاب رشته و چیدمان اولویت ها دچار ایراداتی شدید ، می توانید با مشاوران الو مشاوره تماس حاصل نمایید.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انتخاب رشته دانشگاه ازاد

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

لیست رشته های کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد اسلامی - ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد ۹۸ -ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد بهمن ۹۷ - تعداد و اهمیت انتخاب ها در انتخاب رشته دانشگاه آزاد - سایت دانشگاه آزاد - لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۸ - ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد - دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد - دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد - کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد - ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۸ - ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد - ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد - ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۹۸ -

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.