انتخاب رشته کنکور هنر۹۸

۲۶۴ بازديد
انتخاب رشته کنکورهنر98

انتخاب رشته کنکور هنر۹۸

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انتخاب رشته کنکور هنر۹۸

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

کنکور سراسری هنر

 

همانطور که می دانید گروه آزمایشی هنر جزو گروه های شناور است که افراد با داشتن شرایط لازم از تمام گروه های آزمایشی ( علوم ریاضی ، علوم انسانی ، علوم تجربی ، هنر و زبان ) قادر خواهند بود که در کنکور آن شرکت نمایند. بسیاری از افراد با خود می پندارند که پذیرش در رشته های گروه هنر بسیار راحت می باشد اما باید بگوییم که به دلیل ظرفیت کم و تعداد داوطلبان زیاد ، پذیرش در رشته های پرطرفدار این گروه را دشوار نموده است. شما می توانید با داشتن یک برنامه ریزی دقیق و منسجم به راحتی در این آزمون پذیرفته شوید.
 
تنوع رشته های کنکور هنر نسبت به رشته های دیگر بسیار کمتر می باشد و تفاوت دیگر آن با رشته های دیگر این است که اکثر رشته ها دارای آزمون عملی هستند و یا داوطلب باید در مصاحبه شرکت کند. از رشته های پر متقاضی کنکور سراسری هنر می توان به رشته های سینما ، عکاسی ، چاپ ، صنایع دستی و مرمت اشیای تاریخی  اشاره نمود.

زمان ونحوه انتخاب رشته کنکور هنر۹۸
زمان برگزاری این آزمون طبق جدول زمانبندی منتشر شده از طریق سایت سازمان سنجش در همان روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه ۹۸ انجام خواهد شد. داوطلبانی که در کنکور سراسری بیش از یک گروه آزمایشی شرکت کرده اند نگران تداخل ساعت برگزاری آزمون نباشند زیرا معمولا آزمون رشته های نظری ( ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی ) صبح و آزمون رشته های شناور ( هنر و منحصرا زبان) بعد از ظهر برگزار می شود.
تقریبا یک هفته پس از زمان اعلام نتایج کنکور سراسری یعنی در دهه دوم مرداد ماه ، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند برای انجام انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ اقدامات لازم را انجام دهند. متقاضیان علامند به انتخاب رشته می بایست در مدت زمان در نظر گرفته شده برای انجام مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری یعنی از نیمه دوم مرداد تا اواخر مرداد ماه اقدام به انتخاب رشته کنکور سراسری نمایند. همچنین داوطلبان باید برای ثبت کد رشته محل های خود به صورت اینترنتی اقدام نمایند.

نکته مهم :با توجه به ادغام آزمون سراسری و دانشگاه آزاد در چند سال اخیر ،انتخاب رشته آنها بصورت جداگانه انجام می گیرد که آزمون سراسری در سایت  sanjesh.org ودانشگاه آزاد در سامانه اینترنتی  azmoon.org انجام می شود انتخاب رشته دانشگاه آزاد هم معمولا در نیمه اول شهریور ماه انجام می شود.


مشاوره انتخاب رشته کنکور هنر ۹۸
از آنجا که داوطلبان برای انتخاب رشته خود برای همه دوره ها اعم (روزانه ،نوبت دوم ، پیام نور ، غیرانتفاعی وموسسات آموزش عالی ) حق انتخاب ۱۵۰کد محل را خواهند داشت . مستلزم این است که ، برای هریک از انتخاب های خود حساسیت و دقت کافی را داشته باشید ، درحین انجام انتخاب رشته باید کارنامه داوطلبان مورد بررسی قرارگیرد،اغلب داوطلبان آشنای کافی با رتبه و ترازخود ندارند، برای انتخاب رشته بایستی اطلاعاتی همچون تراز، رتبه در سهمیه و همچنین رتبه هر زیرگروه در سهمیه که انتخاب رشته کنکور سراسری با توجه به آن ها انجام می شود، در نظر گرفته شود.
مشاوران الو مشاوره به شما داوطلبان گرامی توصیه می کنند که قبل از اقدام به انتخاب رشته، به رتبه زیر گروه خود در کارنامه توجه کنید و سپس از رشته های هر زیر گروه مطلع شده و آخرین رتبه قبولی هر رشته در کنکور سال ۹۷ را بیابید. سپس کاغذی برداشته و رشته محل ها را که در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ درج گردیده است، بر اساس علاقه خود انتخاب و در آن برگه یادداشت کنید.
سپس برگه دیگری برداشته و آن را به سه دسته تقسیم کنید. دسته اول را که حدود ۵۰ کد رشته محل می باشد را به رشته محل هایی اختصاص دهید که علاقه بسیار زیادی به تحصیل در آن رشته ها دارید، ولی شانس قبولی شما با توجه به رتبه زیر گروه شما و همچنین رتبه آخرین فرد قبولی سال گذشته بسیار اندک می باشد. قسمت دوم را به حدودا ۵۰ تا ۷۰ رشته محلی اختصاص دهید که امکان پذیرش شما در آن رشته محل ها متوسط می باشد و قسمت سوم را به رشته هایی اختصاص دهید که شانس قبولی بسیار بالایی در آن رشته ها دارید ولی علاقه چندانی به آنها ندارید و تنها در صورت پذیرفته نشدن در رشته محل های دسته اول و دوم، حاضر به ادامه تحصیل در آن رشته محل ها هستید.
تذکر : توصیه می کنیم، چنانچه تمایل زیادی به رشته یا دانشگاه خاصی ندارید، از انتخاب آن رشته محل ها بپرهیزید، چرا که در صورت قبولی در آن رشته محل، موظف به ادامه تحصیل در آن رشته می باشید و در غیر این صورت یک سال از شرکت در کنکور محروم خواهید شد.

رشته های زیر گروه های گروه آزمایشی هنر ۹۸
 رشته های زیر گروه آزمایشی هنر شامل ۵ گروه آزمایشی می باشد، که در زیر به به ۵ گروه اشاره خواهیم کرد.
مجموعه رشته های زیر گروه ۱ هنر 
صنایع دستی
کارشناسی فرش
هنرهای صناعی
هنرهای تجسمی
مجسمه سازی
عکاسی
کتابت و نگارگری
طراحی پارچه
طراحی لباس
ارتباط تصویری
چاپ
کاردانی هنرهای سنتی
کاردانی علمی کاربردی عکاسی خبری
کاردانی هنرهای تجسمی
کاردانی آموزش هنرهای تجسمی
کاردانی علمی کاربردی گرافیک
کاردانی علمی کاربردی فرش دستباف
مجموعه رشته های زیر گروه ۲ هنر 
باستان شناسی
مدیریت فرهنگی هنری
طراحی صنعتی
علوم اجتماعی ( گرایش امنیت ملی )
علوم سیاسی ( گرایش امنیت ملی و گرایش مطالعات امنیتی )
کاردانی علمی کاربردی طراحی صنعتی
کاردانی صنایع دستی
مرمت و احیای بناهای تاریخی
هنر اسلامی
مجموعه رشته های زیر گروه ۳ 
مرمت آثار تاریخی
موزه داری
مردم شناسی
کاردانی راهنمای موزه ها و بناهای تاریخی
کاردانی موزه داری
کاردانی باستان شناسی
کاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخی
کاردانی حفاظت و مرمت بناهای تاریخی
مجموعه رشته های زیر گروه ۴
تولید سیما
نمایش
تلویزیون و هنرهای دیجیتالی
کارگردانی تلویزیون
سینما
کاردانی هنرهای نمایشی
مجموعه رشته های زیر گروه ۵ 
نوازندگی موسیقی ایرانی
نوازندگی موسیقی جهانی
موسیقی نظامی
چنانچه داوطلبان عزیز در فرایند انتخاب رشته با ابهامات و سوالات مواجه شدند می توانند با مشاوران برتر الو مشاوره در ارتباط باشند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انتخاب رشته کنکور هنر۹۸

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.