تاثیر سهمیه مناطق،ایثارگران،جانبازان،خانواده شهداورزمندگان درکنکورسراسری

۲۵۰ بازديد
تاثیر سهمیه مناطق، ایثارگران ، جانبازان، خانواده شهدا و رزمندگان در کنکور سراسری

تاثیر سهمیه مناطق،ایثارگران،جانبازان،خانواده شهداورزمندگان درکنکورسراسری

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تاثیر سهمیه مناطق،ایثارگران،جانبازان،خانواده شهداورزمندگان درکنکورسراسری

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

دارا بودن این شرایط خاص و سهمیه های موثر ، سبب قرارگیری داوطلب در موقعیت بهتری می باشد و از جهاتی در قبولی وی در انتخاب رشته کنکور سراسری تاثیر خواهد داشت . سهمیه مستقیما روی رتبه کسب شده داوطلب موثر نیست اما این دسته از داوطلبان در مجموعه ای جداگانه ارزیابی خواهند شد. به بیانی دیگر ، ظرفیت های موجود در یک کدرشته محل ،به متقاضیان با سهمیه های ذکر شده نیز اختصاص خواهد یافت. سهمیه های کنکور سراسری شامل سهمیه هایی ازجمله : سهمیه مناطق، ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و رزمندگان در کنکور سراسری می باشد.
تاثیر سهمیه مناطق،ایثارگران،جانبازان،خانواده شهداورزمندگان درکنکورسراسری
تاثیر سهمیه مناطق در کنکور سراسری ۹۸
 
از میان سهمیه های کنکور سراسری ، سهمیه مناطق پرجمعیت ترین سهمیه کنکور است که همه شرکت کنندگان کلیه گروه های آزمایشی کنکور تجربی ، ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان های خارجه را در بر می گیرد . هر یک از شهرهای استان های مختلف کشور بر اساس کیفیت و دسترسی به امکانات آموزشی به سه منطقه یک ، دو یا سه تقسیم می شوند .
 
 اساس دسته بندی سهمیه مناطق عدالت آموزشی است و  متقاضیان سهمیه هر منطقه از لحاظ دسترسی به امکانات آموزشی در یک سطح قرار می گیرند . بنایراین هرچه از شهر ها و مناطق تحت پوشش سهمیه منطقه ۱ به شهر ها و مناطق تحت پوشش سهمیه منطقه ۳ نزدیک می شویم دسترسی به امکانات آموزشی به حداقل دسترسی و کمتر می شود .
 
 
گروه مشاوره تحصیلی الو مشاوره در این مقاله تلاش دارند نحوه تقسیم بندی داوطلبان در سهمیه مناطق و تاثیر سهمیه مناطق در کنکور سراسری ۹۸ را مورد بررسی قرار داده و به شما همراهان ارائه دهیم .

 
نحوه تقسیم بندی داوطلبان در سهمیه مناطق در کنکور ۹۸
 
اساس تقسیم بندی امکانات آموزشی است و داوطلبان کنکور ۹۸، بر اساس این که سه سال آخر تحصیل خود را در کدام منطقه درس خوانده اند ، مشمول یکی از سهمیه های مناطق ۱،۲،۳ می شوند . در تقسیم بندی سهمیه مناطق یک: بخش های مرکزی مانند تهران ، اصفهان ، مشهد و … محسوب می شوند ، منطقه دو شهر ها و شهرستان ها  و مناطق محروم قرار دارند  و در نهایت منطقه سه شهر های کوچک قرار می گیرند . لذا ممکن است شرایط خاصی ارائه شود که در ادامه به بررسی این حالت های خاص می پردازیم :
 
۱٫درصورتی که دانش آموزی در مناطق مختلف تحصیل کرده باشد بصورتی که چند سالی را در یکی از منطقه و ۲سال اخیر را در منطقه دیگر ، منطقه مورد اثر در کنکور سراسری برای آن دانش آموز منطقه مرفه تر خواهد بود .
 
۲٫تحصيلی سه سال آخر دوره دبيرستان و يا هنرستان ( سال اول ، دوم و سوم دبیرستان و یا هنرستان ) جزو یکی از سهمیه های مناطق ۱، ۲  یا ۳ محسوب می گردد .
 
۳٫داوطلبانی كه دو سال آخر تحصيل خود را در خارج از كشور گذرانده اند ( دوره پيش دانشگاهی و سال ماقبل آن ) ، جزو منطقه ۳ محسوب می شوند .
 
۴٫كليه داوطلبان معلول ( نابينا ، ناشنوا ، نيمه بينا ، نيمه شنوا و معلولين جسمی حركتی كه بند معلوليت را در تقاضانامه ثبت نام علامت گذاری و مدارک مربوطه را نيز به سازمان ارسال کرده اند) ، جزو سهميه منطقه ۳ محسوب می شوند .

نحوه اختصاص سهمیه مناطق به داوطلبان کنکور سراسری به چه صورت می باشد؟
از آنجایی که تمامی داوطلبان کنکور سراسری بطور یکسان از امکانات آموزشی برخوردار نیستند ، ظرفیت هر یک از رشته های دانشگاهی را براساس تعداد شرکت کنندگان هر منطقه تقسیم بندی و مورد محاسبه قرار می دهند . براساس تقسیم بندی های مناطق ، داوطلبان هر منطقه فقط با داوطلبان منطقه خود به رقابت می پردازند و از رقابت با سایر مناطق مستثنی می باشند.

تاثیر سهمیه ایثارگران و جانبازان در کنکور سراسری ۹۸
داوطلبان برای استفاده از سهمیه های خود می بایست آن را در فرم پیش نویس خود در بازه زمانی ثبت نام کنکور سراسری وارد نمایند که برای این منظور می بایست شماره سریال مربوط به آن را در فیلد مربوطه به ثبت برسانند .
سهمیه ایثارگران دارای شرایطی می باشد این عبارتند از:
  1. داوطلبان که مشمول سهمیه ایثارگران و جانبازان می باشند بایستی به منظور تکمیل تقاضانامه ثبت نام با مراجعه به سازمان های ذیربط، کد ۱۲ رقمی خود را دریافت کنند
  2. طبق تبصره بند الف ماده ۹۰ قانون در صورتی که سهميه ۲۵ درصدي(بیست و پنج درصدی) ايثارگران توسط داوطلبان مشمول سهميه فوق تکمیل نشود ،ابتدا از داوطلبان با سهمیه ۵ درصدی (پنج درصدی ) که حد نصاب لازم رادارند تخصیص می شود و اگر ظرفیتی باقی بماند از داوطلبان سهميه آزاد گزینش انجام می شود
  3. براساس قوانین داوطلبان مشمول سهمیه ایثارگران حد نصاب نمره ای که می بایست کسب نمایند ۷۰درصد (هفتاد درصد) می باشد تا بتوانند از سهمیه خود استفاده نمایند.
براساس قوانین فوق ، ۲۵درصد از ظرفیت هر کد رشته محل به همسران و فرزندان شهداء و مفقودالاثر ،آزادگان و همسران و فرزندانان آنان و جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر وهمسران و فرزندان آنان اختصاص می یابد . ۵درصدی ظرفیت هر کد رشته محل نیز به جانبازان زیر۲۵درصدی وهمسر و فرزندانان آنان و رزمندگان با حداقل ۶ماه حضور داوطلبانه در جبهه مختص می شود.

تاثیر سهمیه خانواده شهدا در کنکور سراسری ۹۸
خانواده معظم شهداء اعم از پدر، مادر، همسر وفرزندان،برادر،خواهر ، مشمول بر این سهمیه هستند . حد نصاب نمره لازمبرای خانواده محترم شهداء ۷۰درصد آخرین فرد می باشد .نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که داوطلبان دارای این سهمیهجهت تقاضای ثبت نام خود نیازی به مراجعه به سایت اینترنتی ایثاری نخواهند داشت.

تاثیر سهمیه رزمندگان درکنکور سراسری ۹۸
رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی که از (تاریخ ۳۱شهریور سال ۵۹ تا۳۱ شهریورسال ۶۷) به مدت ۶ ماه متوالی یا متناوب داوطلبانه در جبهه حضور داشتند مشمول این سهمیه می شوند . در این دسته سهمیه در هرکد رشته محل حدنصاب نمره لازم ۷۵درصد(هفتادو پنج درصد) آخرین فرد می باشد .
  1. داوطلبانی که دارای شرایط این سهمیه می باشند کد ۱۲ رقمی خود را از ارگان های مربوطه دریافت نمایند لذا ضروریست که برای هر آزمون کد پیگیری ۱۲ رقمی مخصوص به آن آزمون را دریافت نمایند
  2. داوطلبانی که متقاضی این سهمیه می باشند در صورت عدم تایید این سهمیه اوطلبان می بایست سهمیه مناطق را در کارت ورود به جلسه خود درج نمایند و به واحدهای تابعه شهرستان محل خود ارائه دهند.

  3. داوطلبانی که در دوران جنگ تحمیلی ازدانشجویان دانشگاه و موسسات آموزش عالی ، کارکنان رسمی ، پیمانی و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده اند و براساس وظیفه یا خدمت حداقل ۶ ماه در منطقه عملیاتی جبهه حضور یافته اند، مشمول این سهمیه نمی باشند. 

  4. نیروهای فعال بسیجی و بسیجیان عادی مشمول سهمیه رزمندگان نمی شوند.
تاثیرسهمیه بهیاری در کنکور سراسری ۹۸
داوطلبان متقاضی سهمیه بهیاری می باشند چنانچه  دارای دیپلم نظام قدیم یا نظام جدید (کاردانش)رشته بهیاری و نیز اشتغال به این رشته می باشند(صرفاً برای داوطلبان گروه آزماشی علوم تجربی) می توانند با استفاده از سهمیه بهیاری برای ورود به رشتهپرستاری اقدام کنند.
  1. سهمیه ویژه بهیاران به مدت سه سال (۳) با ظرفیت ۵درصدی محاسبه می شود .
  2. داوطلبان رشته پرستاری صرفاً در مقطع کارشناسی پیوسته پذیرش می شوند .
  3. فقط داوطلبان رشته پرستاری می توانند از این سهمیه استفاده نمایند.
  4. دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی برای دارندگان دیپلم نظام جدید الزامی می باشد.
  5. داوطلبان مشمول این سهمیه می بایست به مدت سه سال (۳) در مراکز دولتی و غیر دولتی در استان محل خدمت نمایند.
    تاثیر سهمیه بسیج در کنکور سراسری ۹۸
 داوطلبانی که دارای کارت بسیج فعال می باشند ، در کنکور سراسری ۹۸ سهمیه ای در نظر گرفته نشده است و داوطلبان بسیجی تنها برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد می توانند از این سهمیه استفاده کنند. به منظور استفاده از این سهمیه می بایست امتیازات زیر را دارا باشد.
حداقل بایستی ۱۰۰ امتیاز را کسب کرده باشد
هر ماه عضویت عادی ۱ امتیاز
هر ماه عضویت فعال ۲/۵ امتیاز
هر ماه عضویت در شورای پایگاه ۳/۵ امتیاز
هر ماه عضویت در شورای حوزه ۴ امتیاز
داوطلبان دارای ۱۰۰ متیاز می بایست به ارگان مربوطه مراجعه و کد ۱۲رقمی خود را دریافت کنند و در فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد را ذکر کند. داوطلبان مشمول بر این سهمیه می بایست حد نصاب نمره لازم را که کسب نمایند ۹۰درصد نمره آخرین نفر در رشته غیر علوم پزشکی ، ۹۵درصد نمره آخرین نفر در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی می باشد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تاثیر سهمیه مناطق،ایثارگران،جانبازان،خانواده شهداورزمندگان درکنکورسراسری

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود با مشاوران ما درمیان بگذارید…

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.