اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد 98

۲۳۸ بازديد
اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

یکی از آزمون های بسیار مهم و حساس در کشور آزمون کارشناسی ارشد می باشد ، این آزمون معمولا در اردیبهشت ماه برگزار می شد اما با توجه به حوادث رخ داده در سال ۹۸ این آزمون با تاخیر در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ خرداد ماه برگزار شد. داوطلبان پس از شرکت در آزمون بی صبرانه منتظر دریافت اعلام نتایج خود می باشند ، کلیه داوطلبان بایستی برای مشاهده نتایج اولیه آزمون خود می بایست به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه نمایند.
با توجه به اینکه آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و سراسری با یکدیگر ادغام شده ، نتایج آن ها در قالب یک کارنامه برای داوطلبان به نمایش گذاشته خواهد شد. معمولا کارنامه کارشناسی ارشد شامل اطلاعات فردی و جزئیات نتیجه آزمون می باشد که داوطلب با استفاده از آن متوجه می شود که مجاز به انتخاب رشته در چه دوره هایی می باشد. برخلاف اینکه نتایج دانشگاه آزاد و سراسری به صورت مشترک اعلام می شود ، انتخاب رشته هر یک به صورت جداگانه و از طریق سایت های sanjesh.org (برای سراسری) و Azmoon.org (برای دانشگاه آزاد) انجام می شود.
زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد
همانطور که پیش تر به آن اشاره نموده ایم ، بنا به دلایلی زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد با تغییراتی مواجه شد و از روند اصلی خود خارج گردید ، بنابراین زمان دقیقی برای اعلام نتایج مشخص نشده است اما با بررسی های انجام شده پیش بینی می شود که نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشدحدودا ۴ الی ۶ هفته پس از برگزاری آزمون یعنی اوایل مرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار بگیرد. که داوطلبان می توانند با وارد نمودن اطلاعات خواسته شده کارنامه اولیه خود را مشاهده و در صورت مجاز به انتخاب رشته شدن در هر یک از دوره های روزانه ، شبانه ، غیرانتفاعی ، پیام نور و دانشگاه آزاد ، اقدامات لازم را انجام دهند.

نحوه مشاهده نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۹۸
همانطور که مستحضر هستید تمامی مراحل آزمون کارشناسی ارشد ، دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد به صورت مشترک و همزمان انجام می گردد که اعلام نتایج آن ها نیز در قالب یک کارنامه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. بسیاری از داوطلبان هیچ اطلاعی از نحوه دریافت نتایج آزمون کارشناسی ارشد ندارند ، بنابراین تصمیم گرفته ایم با نگارش مقاله ای شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.
  • برای دریافت نتایج آزمون مذکور در ابتدا باید همانند تصویر وارد سایت سازمان سنجش به نشانیsanjesh.org شده و از منوی سمت راست بر روی گزینه “کارشناسی ارشد” کلیک کنید.
پس از وارد شدن به منوی کارشناسی ارشد ، بر روی لینک فعال شده “سامانه جامع آزمون کارشناسی ناپیوسته سال ۹۸” کلیک کنید.
پس از باز شدن صفحه مربوطه روی ” ورود به سیستم ” کلیک می کنید.
برای دریافت نتایج آزمون و مشاهده کارنامه دو روش وجود خواهد داشت:
روش اول : در این روش داوطلب باید شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام را وارد نماید تا نتایج را مشاهده کند.
روش دوم: در این روش داوطلب باید شماره پرونده ، کد ملی و سال تولد خود را وارد نموده تا نتایج کارشناسی ارشد خود را مشاهده کند.
ممکن است برخی از داوطلبان بنا به هر دلیلی به شماره پرونده و یا کد پیگیری خود دسترسی نداشته باشند ، این دسته از داوطلبان می توانند برای بازیابی اطلاعات خود به سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و درخواست خود را ارسال کنند. چنانچه موفق به انجام این کار نشدید می توانید با مشاوران مرکز الو مشاوره تماس حاصل فرمایید.

اعتراض به نتایج آزمون کارشناسی ارشد سراسری ۹۸
این امکان وجود دارد که داوطلبان پس از دریافت کارنامه خود به نتایج آزمون اعتراض داشته باشند ، در این خصوص باید بگوییم که امکان اعتراض وجود دارد.
برای این کار در قدم اول باید وارد سایت سازمان سنجش شده و همانند تصویر بر روی گزینه ارسال درخواست کلیک کنید.
  • با کلیک بر روی گزینه “عضویت در سایت” فرمی همانند تصویر برای شما به نمایش در خواهد آمد ، که بایستی با دقت به تمام سوالات آن پاسخ دهید.
  • پس از اتمام مراحل فوق و تایید آن نام کاربری و رمز عبور به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد شد. که با استفاده از این نام کاربری و رمز عبور می توانید برای ثبت درخواست خود باید مجددا به صفحه اول سیستم پاسخگویی بازگردید و بر گزینه “ورود به سیستم” را انتخاب و نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید.
  • در این مرحله بایستی گزینه “درخواست جدید” را از سمت راست منوی اصلی را انتخاب نموده و وارد صفحه جدیدی شوید که در آن باید نوع آزمون و سال برگزاری آن را مشخص نموده و سپس گزینه جستجو را انتخاب کنید تا تصویر ذیل برای شما به نمایش دربیاید.
در این گام می توانید بر روی گزینه “کارشناسی ارشد” کلیک نموده و درخواست خود را به ثبت برسانید.

نکات مهم  در خصوص ارسال درخواست از طریق سیستم پاسخگویی
  1. آدرس ایمیل هر داوطلب باید مختص به خود او باشد چرا که چند کاربر نمی توانند از یک آدرس الکترونیکیاستفاده کنند.
  2. آدرس ایمیل باید فعال باشد چرا که نام کاربری و رمز عبور به همان پست الکترنیکی ارسال خواهد شد.
  3. به دلیل عدم امکان ویرایش هنگام ثبت متن درخواست کاملا دقت کنید که اشتباهی وجود نداشته باشد. در غیر این صورت درخواست شما بررسی نمی شود.
  4. دقت کنید که در هنگام عضویت در سایت سازمان سنجش (سیستم پاسخگویی) زبان کیبورد خود را بهانگلیسی تغییر دهید.

                         

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد

 با مشاوران گروه الومشاوره از طریق تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل 

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.