انتخاب رشته کارشناسی ارشد

۲۵۲ بازديد
انتخاب رشته کارشناسی ارشد
انتخاب رشته کارشناسی ارشد
انتخاب رشته کارشناسی ارشد
 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انتخاب رشته کارشناسی ارشد

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

 

اغلب از دانش آموختگان مقطع کارشناسی، تمایل زیادی جهت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد از خود نشان داده و با توجه به آمارهرساله سازمان سنجش کشور، افراد زیادی جهت ورود به مقطع کارشناسی ارشد و پذیرش در دانشگاه و رشته دلخواه خود،به رقابت قابل توجه میان داوطلبان می پردازند. اما نکته ای که می بایست به آن توجه نمود، این است که شرکت در آزمون فقط یک مرحله مهم برای پذیرش دانشگاه خواهد بود. مرحله مهم دیگر که سبب پذیرش نهایی در دانشگاه شده، انتخاب رشته منطقی و منسجم می باشد که داوطلبان هدفمند، با دقت و توجه در این مرحله قادر به رقم زدن نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد به نفع خود خواهند بود. از آنجا که به دلیل جاری شدن سیل اخیر، زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد طبق صلاحدید سازمان سنجش به تعویق افتاد، لذا تماس های زیادی از سوی داوطلبان کارشناسی ارشد با مرکز الو مشاوره دریافت شده که ما را ملزم به نگارش این مقاله کرده است.

با توجه به حساسیت بالای انتخاب رشته در مقطع کارشناسی ارشدداوطلبان می بایست نهایت دقت و توجه را در انتخاب رشته کارشناسی ارشد به عمل آورند.لذا داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می باشندمی توانند با آسودگی خاطر فرایند انتخاب رشته خود را به تیم تخصصی انتخاب رشته ما در مرکز الو مشاوره که مجهز به نرم افزارهای تخصصی در این زمینه هستند بسپارند.

انتخاب رشته کارشناسی ارشد
چه زمانی برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد اقدام نماییم؟
با توجه به گفته های پیشین، زمان برگزاری این آزمون برای کلیه داوطلبان به تعویق افتاد و  به دلیل به تصمیمات سازمان سنجش کشور، جهت برگزاری آزمون مذکور به صورت عادلانه میان تمامی داوطلبان، زمان برگزاری به تاریخ ۲۳ و ۲۴ خردادماه موکول گردید. از انجایی که زمان برگزاری کنکور یاد شده به تعویق افتاده، بنابراین زمان انتخاب رشته ،برخلاف روال انجام شده در سال های گذشته، در سال جاری نقض شده و پیش بینی می شود زمان اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته این ازمون در دهه دوم تیر ماه همراه باشد.
در ادامه شایان به ذکر است که کنکورکارشناسی ارشد دانشگاه سراسری و دانشگاه ازاد چند سالی است که با یکدیگر ادغام شده و تمامی داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد شرکت نموده اند، مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه ازاد نیز می باشند. به عبارت ساده تر، داوطلب با شرکت در یک آزمون، مجاز به دو انتخاب رشته  در دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد خواهد بود. داوطلب می بایست جهت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری، از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش کشور به نشانیsanjesh.org اقدام نماید. در حالی که علاقه مندان برای دانشگاه های آزاد ،جهت انتخاب رشته لازم است به مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه و به ثبت ۵۰ رشته محل اقدام نمایند.

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد
پس از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد، داوطلبان بی وقفه در انتظار نتایج اولیه خواهند بود که این نتایج آزمون در قالب کارنامه اولیه کنکور سراسری ارشد بر روی صفحه اطلاع رسانی سازمان سنجش کشور sanjesh.org قرار خواهد گرفت. متقاضی می بایست پس از اطلاع از کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد در خصوص رتبه کشوری ، رتبه در سهمیه و تراز کل نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کرده و طبق علاقه مندی های خود ، رشته ای انتخابی خود را به ثبت رساند. با توجه به اهمیت این موضوع داوطلب لازم است از شرایط و ضوابط موجود در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری اطمینان کسب کرده و در صورت واجد شرایط و مجاز بودن اقدام به لیست کردن انتخاب های خود نماید.
نکته مهم: داوطلبانی که تمایل به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد دارند می بایست از وبگاه این مرکز به نشانی azmoon.org مراجعه کرده و پس از مطالعه دقیق دفترچه نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نماید.

دفترچه انتخاب رشته دوره ارشد
دفترچه راهنمای انتخاب رشته دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه های سراسری
دفترچه راهنمای انتخاب رشته دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه های آزاد
با توجه به اینکه در حال حاضر دفترچه های انتخاب رشته این مقطع تحصیلی از سوی سازمان سنجش کشور و مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد منتشر نشده است، لذا در صورت انتشار لینک های مربوطه فعال خواهد شد.

نکات بسیار مهم پیرامون انتخاب رشته آزمون ارشد
ازآنجایی که این ازمون برای اغلب داوطلبان، ازآزمون های سرنوشت ساز و حساس به شمار می رود، لذا داوطلب در زمان انتخاب رشته لازم است نکاتی را مدنظر داشته و جهت داشتن یک انتخاب رشته منطقی و صحیح، آن ها را به کار گیرد.
  • هرگز روی رتبه کسب شده خود در آزمون کتبی حساب نکنید. اکیدا توصیه می کنیم که داوطلبانی که رتبه های حتی یک رقمی در این آزمون کسب نموده اند ، تضمین نمی شود که دانشگاه هایی مانند دانشگاه تهران قبول شوند ، بنابراین انتخاب رشته خود را براساس علاقه انجام دهید. داوطلبی را در نظر بگیرید که با کسب رتبه و تراز عالی در کارنامه اولیه، قصد انتخاب رشته و به دنبال آن پذیرش در دانشگاه مدنظر خود را دارد که وی به ثبت رشته هایی بالاتر از رتبه و تراز خود خواهد پرداخت. این دسته از داوطلبان به دلیل ثبت کردن صرفا رشته های رویایی وخوشبینانه از پذیرش به دانشگاه باز خواهند ماند.
  • در انتخاب رشته همواره تلاش کنید که در رشته های اصلی و مطابق با رشته دوره کارشناسی خود انتخاب کنید. برای مثال داوطلب رشته عمران بهتر است در صورت علاقه مندی در کارشناسی ارشد در رشته اصلی خود ادامه تحصیل دهد و اطلاعات خود را در آن زمینه تکمیل نماید.
  • برای انجام انتخاب رشته ابتدا حتما دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد را با دقت مطالعه کنید تا در جریان تمام موارد، جزئیات و کد رشته ها قرار بگیرید.
  • پس از اولویت بندی کردن کد رشته ها چندین بار آن را چک کنید و حتما از افراد با تجربه در این زمینه مشورت کنید.
  • سعی کنید در اولویت های ابتدایی (۲۰ الی ۳۰ رشته محل) خود به صورت رویایی و خوشبینانه به انتخاب رشته خود نگاه کرده و از ثبت این کد رشته ها غافل نشوید.
  • رشته محل های میانی (حدودا ۵۰) را برای رشته هایی اختصاص دهید که از نظر منطقی شانس پذیرش شما وجود خواهد داشت وقبولی شما بالای ۷۰ درصد باشد. توصیه می شود در چیدمان الویت های رشته محل های این قسمت، نهایت دقت را به عمل آورید، چرا که به احتمال زیاد و در صورت خالی بودن ظرفیت کدرشته محل،شما در یکی از همین رشته محل ها پذیرش خواهید شد. سیستم ارزیانی انتخاب رشته سازمان سنجش به اینگونه خواهد بود که از ابتدا به بررسی کدرشته محل های شما خواهد پرداخت و در صورت خالی بودن ظرفیت دانشگاه و رشته، اولین کدرشته محل ، شما را برای آن دانشگاه و رشته مذکور معرفی خواهد نمود. به عبارت دیگر، اولویت های بعدی شما بررسی نخواهد شد و شما در رشته پذیرش شده در صورت تمایل می توانید ثبت نام به عمل آورید.
  • قسمت آخر انتخاب رشته خود را (۲۰ تا ۳۰ کد) به ثبت رشته هایی که شانس پذیرش شما به طور حتم وجود خواهد داشت اختصاص دهید که در صورت مورد قبول نبودن کدرشته محل های دو قسمت بالا، پذیرش شما در این قسمت صورت گیرد. لازم است گفته شود بسیاری از داوطلبان از درج کد رشته های بدبینانه به شدت خودداری می نمایند لیکن عدم ثبت این کدرشته ها شانس پذیرش این دسته از داوطلبان را به شدت کاهش داده و ممکن است داوطلب متاسفانه در ازمون کارشناسی ارشد در هیچ یک از الویت های خود پذیرفته نشود.
در صورتی که در روند و فرایند انتخاب رشته در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند مشاوره و کسب اطلاعات در خصوص رشته های تحصیلی بودید، مرکز الو مشاوره آماده خدمت رسانی به شما داوطلبان خواهد بود.
                          

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انتخاب رشته کارشناسی ارشد

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

 
سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

منبع:انتخاب رشته کارشناسی ارشد

 

معرفی رشته کارشناسی ارشد روانشناسی - پذیرش ارشد دانشگاه علمی و کاربردی - زمان انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی - ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی - زمان برگزاری آزمون کاردانی به کارشناسی ۹۸ - نحوه انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی - ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری - زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد ۹۸ - زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد - 


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.