توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد

۲۳۵ بازديد
توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد
توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد-الومشاوره
توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد
 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

زمانی که نتایج داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد اعلام می شود،کارنامه ای تحت عنوان کارنامه ی اولیه منتشر می شود وداوطلبان می باست برای مشاهده جزئیات نتایج به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و کارنامه اولیه خود را دریافت نمایند . این کارنامه علاوه بر اعلام نتیجه آزمون ، اطلاعاتی را در اختیار داوطلبان قرار می دهد که برای کسانی که اقدام به انتخاب رشته در دانشگاههای سراسری و آزاد درمقطع کارشناسی ارشدمی پردازند حائز اهمیت است .با توجه به این که آگاهی از تک تک موارد ذکرشده در کارنامه تاثیر بسزایی در فرایند انتخاب رشته دارد در این مقاله سعی کرده ایم بخش های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهیم .

 

نحوه دریافت کارنامه کنکور کارشناسی ارشد سراسری ۹۸
  • ورود به سایت رسمی سازمان سنجش به آدرس الکترونیکیsanjesh.org
  • انتخاب گزینه “کارشناسی ارشد” ازمیان گزینه های موجود در سمت راست صفحه
  • کلیک بر روی لینک “کارنامه اولیه آزمون تحصیلات تکمیلی سال ۱۳۹۸”
  • گزینه “ورود به سیستم” درسمت راست را انتخاب کرده و سپس با وارد کردن اطلاعات ثبت نامی به یکی از دوروش زیر می توانید کارنامه ی اولیه ی خود را مشاهده کنید.
 ۱-شماره پرونده و کدپیگیری ثبت نام
 ۲-شماره پرونده ، کدملی و سال تولد

توضیحات کارنامه  کارشناسی ارشد
کارنامه ی داوطلب کنکورسراسری ارشد به سه بخش کلی تقسیم می شود:
  1. مشخصات ثبت نامی داوطلب:اطلاعات داوطلب در این بخش شامل اطلاعات زیر می باشد:
   شماره پرونده ، نام و نام خانوادگی ، جنسیت ، شماره شناسنامه ، سال تولد ، سهمیه ، نام رشته و موسسه فارغ التحصیل کارشناسی ، ماه و سال فراغت از تحصیل و معدل کاردانی و کارشناسی
 

 
 ۲٫اطلاعات رشته ی امتحانی اول
  • شماره ی داوطلبی
  • علاقه مندی به پیام نور و غیر انتفاعی
  • وضعیت انتخاب رشته ی داوطلب
  • معدل موثر
 درصدهای کسب شده در هریک از دروس :در این قسمت درصدهایی که داوطلب در هریک از دروس کسب کرده است ذکر می شود.

 
 ۳٫  وضعیت داوطلب در هرکدضریب در رشته امتحانی اول
  • کدضریب :منظور از کد ضریب گرایش های یک مجموعه(برای نمونه روانشناسی) است که دارای ضریب یکسان میباشد ودر جدول ذیل کارنامه و همچنین در دفترچه راهنمای انتخاب رشته بالای جدول هر رشته امتحانی درج شده است
  • نمره کل (تراز): عبارت است از نمره کل داوطلب براساس ۸۰ درصد نمره علمی حاصل از آزمون اختصاصی که با ضرایب مربوط برای هر کد ضریب محاسبه شده و ۲۰ درصد معدل مؤثر مقطع کارشناسی.
  • رتبه داوطلب در سهمیه: عبارت است از رتبه داوطلب در بین شرکت کنندگان رشته امتحانی که از سهمیه ی موردنظر برخوردارند.
  • رتبه داوطلب بدون سهمیه: عبارت است از رتبه داوطلب در بین کلیه ی شرکت کنندگان رشته امتحانی درهر کد ضریب بدون اعمال سهمیه
  • آخرین رتبه مجاز در سهمیه در دوره روزانه: در این ستون که نشانگر مجاز یا غیر مجازبودن داوطلب برای انتخاب کد رشته محل یا رشته محل های کد ضریب مربوط، براساس ضوابطی که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی درج شده، مشخص میشود. بدین ترتیب داوطلبی مجاز به انتخاب رشته میباشد که در ستون نتیجه برای وی کلمه مجاز درج شده است. درصورتی که در کنار هریک ازردیف مربوط به کدضریب رتبه ی داوطلب بالاتر از آخرین فرد مجاز باشد نمی تواند انتخاب رشته کند.
  • نتیجه در دوره روزانه: دراین ستون کلمه ی مجاز و غیر مجاز ذکر می شودو داوطلبان مجاز می توانند در کد ضریب مجاز انتخاب رشته کنند.
  • رتبه داوطلب در سهمیه در دوره های غیر روزانه و دانشگاه آزاد اسلامی: رتبه ی داوطلب در دوره های نوبت دوم، نیمه حضوری،پیام نور،غیرانتفاعی، مجازی و پردیس خودگردان ذکر می شود
  • نتیجه در دوره های غیر روزانه و دانشگاه آزاد اسلامی: دراین ستون مجاز و غیر مجاز بودن داوطلب برای دوره های نوبت دوم، نیمه حضوری، پیام نور،غیرانتفاعی، مجازی و پردیس خودگردان مشخص می شود.
  • نکته:چنانچه رشته ی داوطلب نیمه متمرکز باشد و حتما می بایست در مرحله ی دوم(مصاحبه،معاینه، آزمون علمی و عملی،) شرکت کند رتبه ی داوطلب پس از انجام آزمون تغییر خواهد کرد. 

در انتهای کارنامه کد دسترسی دانشگاه آزاد ذکرشده است که این کددسترسی برای کسانی که مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد شده اند و می خواهند در سایت دانشگاه آزاد انتخاب های خود را به ثبت برسانند کاربرد دارد و داوطلبان حتما باید آن را به همراه شماره سریال ثبت نام خود را در دست داشته باشند.

 

                       

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

 
شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید…

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.