آزمون آیلتس

۲۶۱ بازديد
آزمون آیلتسآزمون آیلتس

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آزمون آیلتس

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

آزمون آیلتس (International English Language Testing System) آزمون ارزشیابی زبان انگلیسی است و جزء یکی از آزمون های با اعتبار است آیلتس در واقع آزمونی بریتانیایی بوده و از این نظر در برابر تافل، آزمون آمریکایی، قرار می‌گیرد. افراد برای شرکت در آزمون آیلتس دلایل متفاوتی دارند برخی از آن ها قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند و کشور مورد نظر برای پذیرش از متقاضیان می خواهد که یک مدرک زبان با اعتبار ارائه دهند و همچنین برخی دیگر ازافراد برای پذیرش در مقطع دکتری و همچنین برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی و سایر آزمون ها که نیاز به مدرک زبان دارند در این آزمون شرکت می کنند. به طورکلی علت شرکت در آزمون آیلتس و گرفتن مدرک آن هرچه که باشد ما قصدداریم در این مقاله که توسط کارشناسان در مرکز تخصصی الومشاوره نوشته شده است تمام جنبه های مورد سوال را برای شما مطرح کرده وبه پاسخ هریک بپردازیم.
اهداف شرکت در آرمون آیلتس
کار:داشتن مدرک آیلتس امکان یافتن شغل بهتر را برای افراد فراهم می کند
تحصیل:ادامه تحصیل در مقطع دکتری و ادامه تحصیل در خارج از کشور نیاز به مدرک با اعتباری مانند آیلتس دارد خیلی از افرادی که قصد مهاجرت دارند باید بدانند که یکی از شرایط اکثر دانشگاه ها در خارج از کشور داشتن مدرک آیلتس با نمره های بالای ۵ در مقاطع مختلف است (آیلتس ۵ برای کالج،آیلتس ۶ برای مقطع لیسانس و ۶٫۵ برای مقطع فوق لیسانس)
مهاجرت:اکثر کشورهای مهاجرت پذیر از جمله کشورهای مهاجرت پذیری مانند کانادا، استرالیا، نیوزلند، انگلستان و… نمره قابل قبولی از آیلتس (معمولاً ۶ به بالا در مجموع) را احتیاج دارند.
تدریس:افرادی که علاقه به تدریس زبان دارند باید بدانند که خیلی از موسسات آموزشی از مدرسان می خواهندکه یک مدرک زبان بانمره  قابل قبول (برای نمونه آیلتس ۶) را ارائه دهند.
 
بخشهای مختلف آزمون IELTS
  • شنیداری این بخش دارای ۴۰ سوال است و مدت زمانی که به این بخش اختصاص دادخ شده است ۳۰ دقیقه می باشد. نوار امتحان شنیداری فقط یکبار پخش می‌شود .ا ین آزمون دارای بخش های مختلفی است که برخی از آن ها موضوعات اجتماعی را در بر می گیرد و برخی از بخش هایش را موضوعات دانشگاهی.
  • خواندن: این بخش دارای ۴۰ سوال است که مدت زمانی که شرکت کنندگان در آزون فرصت دارند به بخش های آن پاسخ دهند ۶۰ دقیقه است . متون بکار رفته در دفترچه سوالات از مجلات، جزوات ، کتاب‌ها و روزنامه‌ها انتخاب شده‌اند و مخاطب آن‌ ها خواننده غیر متخصص است . موضوعات این بخش شامل موضوعات اجتماعی،آموزشی و عمومی است.
  • نوشتاری: در این بخش شرکت کننده در آزمون باد درمورد دوموضوع انشاءبنویسد
  • گفتاری: امتحان گفتاری که زمان ۱۱ تا ۱۴ دقیقه می‌ باشد، یک امتحان به صورت گفتار رو در رو می‌باشد و شامل سه بخش است.موضع مورد بحث شما با مصاحبه گر ممکن است شخصی و عمومی یا اینکه در مورد موضوعی که مدنظر مصاحبه گر است باشد.
 
اعتبار بین المللی آزمون آیلتس
آزمون آیلتس ازاعتباری بین‌المللی برخوردار می‌باشد. امتحان IELTS با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می‌شود . در این آزمون از بالاترین استانداردهای بین المللی جهت سنجش توانایی های زبان استفاده شده است. خیلی از کشورها این آزمون را به رسمیت شناخته اند و برای پذثیرش افراد در دانشگاهها داشتن مدرک آیلتس را الزامی می دانند این آزمون دارای بخش های مختلفی است و نمره ی هر بخش از ۰ تا ۹ محاسبه می شود و سپس با میانگین گرفتن از نمره هربخش نمره کلی به عنوان نمره آزمون به داوطلبان ارائه خواهد شد.
موسسات برگزارکننده آزمون آیلتس
  • عصر دین و دانش
  • آیلتس تهران
  • موسسه ی پارسیان
  • موسسه ی پروشات
  • موسسه ی ایرسافام
  • دانشگاه آزاد اسلامی
 
 
انواع آزمون آیلتس
ازمون آیلتس به طورکلی دارای دونوع است : آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال
آیلتس آکادمیک:کسانی که می خواهند از یکی از دانشگاه های خارج از کشور پذیرش بگیرند و قصد تحصیل در مقطع لیسانس و بالاتر را دارند می بایست در این نوع آزمون شرکت کنند.
آیلتس جنرال:کسانی که قصد مهاجرت یا کار و تحصیل در مقاطع پائین تر از لیسانس به یکی از کشورهای کانادا،استرالیا ونیوزلند را دارند باید در این نوع آزمون شرکت کنند.
تفاوت این دو آزمون در این است که قسمت های Listening و Speaking برای داوطلبان Academic و General Training به روش کاملا مشابهی مورد ارزیابی قرار می گیرد، اما هر یک از این دو گروه سوالات جداگانه ای در قسمت های Reading و Writing دریافت می کنند . موضوعاتی که در بخش های خواندن و نوشتن در نوع جنرال در اختیار داوطلبان قرار می گیرد بسیار عمومی است اما در بخش آکادمیک این موضوعات تخصصی تر شده و در زمینه های دانشگاهی می باشد که مشکل تر از موضوعات در نوع جنرال است.
 
 
آیا کشورهای مختلف آیلتس مختص به خودرادارند؟
اگر برای کشور انگلیس اقدام کرده اید باید آیلتس مخصوص انگلیس را بدهیدکه به ایلتس UKVI شهرت دارد. این آزمون ها در مراکز خاصی برگزار می شوند و اگر شما نیاز به آن دارید حتما باید از مرکز بپرسید که آیا این نوع آزمون را برگزار می کنند یا نه.
کشور انگلستان مرکز آیلتسی که در داخل ایران اخذ شود را فاقد اعتبار می داند،
 
هزینه آزمون آیلتس
سازمان سنجش تنها سازمان صادر کننده مجوز برای برگزاری  آزمون آیلتس در داخل کشور است . مبلغ ثبت نام در آزمون آیلتس، توسط سازمان سنجش آموزش کشور محاسبه و از مبلغ ۲۷.۹۵۰.۰۰۰ ریال به مبلغ ۳۰.۵۰۰.۰۰۰ ریال معادل سه میلیون و پنجاه هزار تومان افزایش و تعیین شده است . مبلغ مذکور از تاریخ ۹۸/۰۴/۱۵ توسط مراکز مجاز برگزاری آزمون آیلتس قابل اجرا است.
 
 
نکات پایانی
آزمون آیلتس ۳ساعت زمان میبرد.
به همراه داشتن کارت شناسایی در روز آزمون الزامی است(پاسپورت یا شناسنامه یا کارت ملی)
به همراه داشتن وسایل اضافی بجز مداد و پاک کن و کارت شناسایی ممنوع است.

                 

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آزمون آیلتس

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

 

آشنایی با آزمون آیلتس (هزینه، ثبت نام، منابع و همه نکات)

IELTS یا International English Language Testing System به عنوان ابزاری برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی داوطلبانی که مایل به تحصیل یا کار در کشورهای انگلیسی زبان هستند، مورد استفاده قرار می گیرد. آیلتس توسط بسیاری از دانشگاه های کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا و غیره شناخته شده و پذیرفته شده است. این آزمون برای آزمایش هر چهار مهارت زبان (شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن) به زبان انگلیسی طراحی شده است. سیستم نمره دهی آیلتس بین 0 تا 9 درجه بندی می شود (1 کمترین و 9 بالاترین نمره است).

جلسه آزمون آیلتس در دوران کرونا

آیلتس متعلق به سه شریک است: دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا. اطلاعات بیشتر در مورد آیلتس را می توان در وب سایت www.ielts.org پیدا کرد.

هزینه آزمون آیلتس طبق آخرین تغییرات برابر 6 میلیون و 200 هزار تومان می باشد. (در کشورهای مختلف هزینه متفاوت است -بین 210 تا 250 دلار و در ایران در حال حاضر 230 دلار است)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.