ثبت نام آزمون تولیمو

۲۴۵ بازديد
ثبت نام آزمون تولیمو
 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام آزمون تولیمو

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل


 
آزمون تولیمو آزمونی استاندارد شده است که برای سنجش سطح دانش انگلیسی داوطلبان طراحی شده است. مجری برگزاری این آمون سازمان سنجش و آموزش کشور می باشد به همین دلیل تمام مراحل این آزمون از جمله ثبت نام ، اعلام نتایج  و اعتراض به نتیجه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.این آزمون تقربیا هرماه برگزار خواهد شد و جدول زمانبندی این آزمون در ابتدای هرسال منتشر خواهد شد.
داوطلبان برای شرکت در این آزمون هیچ محدودیت سنی ای ندارند و صرف داشتن دیپلم برای ثبت نام کفایت می کند. داوطلبان شرکت کننده در این آزمون از تمامی مقاطع تحصیلی می باشند اما بیشترین شرکت کننده های آزمون را متقاضیان دوره دکتری شامل می شوند ،چراکه داشتن مدرک زبان در دوره دکتری امتیاز محسوب می شود و همچنین شرکت درسایر آزمون ها از جمله آیلتس و تافل تا حدودی مشکل است و این ازمون را نسبت به سایر آزمون های زبان در اولویت بیشتری قرار دارد. متقاضیان ادامه تحصیل در خارج از کشور باید آگاه باشند که برای داشتن مدرک زبان مورد تایید دانشگاه می بایست در آزمون های دیگری نظیر تافل و ایلتس شرکت کنند و مدرک تولیمو در خارج از کشور فاقد اعتبار است و فقط در دانشگاه های داخل ایران معتبر می باشد
زمان و نحوه ثبت نام آزمون تولیمو
ثبت نام برای شرکت در آزمون TOLIMO منحصرا به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود و مهلت ثبت نام برای هر یک از دوره های آزمون حداکثر تا ۱۵ روز قبل از زمان برگزاری آن آزمون خواهد بود. برای انجام فرایند ثبت نام نیاز به ایجاد یک حساب کاربری می باشد و متقاضیان شرکت در این آزمون می بایست نسبت به ایجاد آن اقدام نماید اما چنانچه داوطبی قبلا ثبت نام کرده است لازم به ایجاد حساب کاربری جدید نخواهد بود و با حساب کاربری موجود می توانند برای ورود به سامانه اقدام نمایند.
داوطلبان برای انجام ثبت نام باید به ترتیب مراحل زیر اقدام نمایند:
ورود به سایت سازمان سنجش به آدرس الکترونیکیsanjesh.org
سپس انتخاب گزینه “ TOLIMO ” از منوی تعبیه شده در سمت راست سایت.
ثبت نام آزمون تولیمو
کلیک بر روی گزینه “ثبت نام آزمون Tolimo “
ثبت نام آزمون تولیمو
در صفحه جدید گشوده شده گزینه ” ثبت نام جدید “ را انتخاب نمایید. (در صورتی که قبلا در این سامانه ثبت نام کرده اید می بایست از طریق ورود به فایل کاربری وارد صفحه خود شوید.)
ثبت نام آزمون تولیمو
پس از ورود به صفحه ثبت نامی حال نوبت آن است که مشخصات هویتی و آموزشی خود را وارد نمایید (در وارد کردن اطلاعات ثبت نامی نهایت دقت را داشته باشید چرا که ممکن است زمان ویرایشی وجود نداشته باشد)
ثبت نام آزمون تولیمو
پس از اتمام ثبت نام داوطلبان برای مشاهده زمان و محل برگزاری آزمون می بایست به صفحه “آزمون های من” مراجعه نمایند و از آن آگاهی یابند.
نکات مهم
برخلاف سایر ثبت نام های سازمان سنجش که پس از اتمام فرایند ثبت نام به داوطلب شماره پرونده و کدپیگری تعلق می گیرد ثبت نام در این آزمون موجب دریافت کدپیگری نخواهد شد.
در قسمت آزمون های من چنانچه وضعیت ثبت نام کامل یا موفق درج شده یاشد ثبت نام داوطلب به طور قطعی انجام شده است در غیر این صورت ثبت نام داوطلب ناتمام می باشد.
 
 
هزینه ثبت نام آزمون تولیمو
داوطلبان باید برای اقدام به ثبت نام در آزمون تولیمو و ایجاد حساب کاربری در سایت سنجش باید یک کارت اعتباری به مبلغ ۶۰ هزار تومان خریداری کنند . پرداخت هزینه ی ثبت نام تنها به وسیله ی کارت های بانکی عضو شبکه شتاب (کارت هایی برای پرداخت وجه به صورت اینترنتی قابل استفاده خواهد بود که دارای رمز دوم باشند.) صورت می گیرد.
 
 
ساختار آزمون تولیمو
آزمون تولیمو دارای دو دفترچه می باشد که در دفترچه اول یک سوال تشریحی نوشتاری را شامل می شود و داوطلب فرصت دارد در مدت زمان ۳۰ دقیقه آن را در همان دفترچه بنویسد. دفترچه شماره ۲ که کاملا به صورت تستی است و حاوی ۱۴۰ سوال است که ظرف مدت ۱۲۰ دقیقه باید به تمامی آن ها پاسخ دهد. 
  • بخش گرامر

در این بخش داوطلبان می بایست به ۴۰ سوال که مربوط به گرامر است در مدت زمان ۳۰ دقیقه پاسخ دهد.
  • بخش شنیداری

سوالات بخش شنیداری مانند سایر آزمون های زبان از بلندگو پخش خواهد شد و یک بار نیز پخش خواهد شد. تعداد سوالات این بخش ۵۰ سوال است و مدت زمان پاسخگویی ۳۵ دقیقه می باشد.
  • بخش درک مطلب

در این بخش تعدادی متن در دفترچه سوالات وجود دارد که داوطلبان می بایست با خواندن کامل آنها به سوالاتی که مربوط به متن است و از داخل متن طرح شده است پاسخ دهند.این بخش حاوی ۵۰ سوال است  که داوطلبان فرصت دارند ظرف مدت ۵۵ دقیقه به سوالات پاسخ دهند.
 
 
معرفی منابع آزمون تولیمو (TOLIMO)
  1. کتاب ۵۰۴ واژه ضروری
  2. کتاب لغات ضروری تافل
  3.  کتاب تافل دکتری مرجع کامل آزمون‌های زبان، انتشارات کتابخانه فرهنگ
  4. کتاب Longman Preparation Course for the TOEFL Test
  5. کتاب Toefl Test Preparation Kit
 
 
روش محاسبه نمره در آزمون TOLIMO
نمره بخش رایتینگ به صورت جداگانه محاسبه و نمره‌ی آن بین ۱ تا ۶ است که در کنار نمره کل در کارنامه درج می‌شود. نمره بخش های دیگر (درک مطلب ، گرامر ، شنیداری )بین نمره ۳۱۰ تا  ۶۷۷ است..همچنین دامنه نمره کل از ۳۱۰ تا ۶۷۷ است.
نکات پایانی
  • صفحه ثبت نام هر آزمون ، ۱۵ روز قبل از برگزاری آن بسته خواهد شد.
  • درصورتی که زمان ثبت نام تمام شده باشد به هیچ وجه امکان انصراف وجود نخواهد داشت.
  • امکان تغییر زمان ومکان برگزاری آزمون وجود دارد و داوطلبان می توانند با ورود به قسمت “آزمون های من” نسبت به تغییر آن اقدام نمایند.
  • برای تعداد دفعات شرکت در این آزمون هیچ محدودیتی وجود ندارد و داوطلبان می توانند در صورت تمایل در این آزمون شرکت کنند.
  • زمان ثبت نام آزمون تولیمو ۳ ماه قبل از هر آزمون آغاز می شود و تا ۱۵ روز پیش از آزمون ادامه دارد.
  • درصورتی که داوطلبی تمایل به تغییر محل برگزاری آزمون ، داشته باشد، در صورتی که ظرفیت آزمون مورد نظر شما تکمیل شده باشد سامانه اجازه تغییر نخواهد داد.

                             

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام آزمون تولیمو

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.