کارنامه آزمون وکالت – توضیحات و بررسی آن

۲۵۳ بازديد
کارنامه آزمون وکالت - توضیحات و بررسی آن

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کارنامه آزمون وکالت - جزئیات

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

  

آزمون وکالت هر ساله توسط کانون وکلای دادگستری ایران ضمن همکاری سازمان سنجش آموزش کشور برای جذب کارآموز در حوزه وکالت برگزار می گردد و علاقمندان به این شغل می توانند در صورت دارا بودن شرایط لازم ثبت نام خود را انجام دهند. پس از برگزاری آزمون کارنامه ای با عنوان کارنامه آزمون وکالت توسط سامانه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر می گردد و داوطلبان می توانند با وارد شدن به سامانه مذکور و دریافت کارنامه شان ، از وضعیت پذیرش یا عدم پذیرش خود مطلع گردند.
 
نمونه کارنامه آزمون وکالت و بررسی جزئیات آن
اطلاعات فردی
در تصویر زیر همانطور که می بینید ردیف های بالای سمت ستون راست شامل اطلاعات فردی شما از قبیل نام ، نام خانوادگی ، شماره پرونده و شماره داوطلبی می باشد که باید همه ی این اطلاعات را با دقت بررسی کنید و در صورت وجود مغایرت از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به اصلاح آن اقدام نمایید.
سهمیه مورد پذیرش
داوطلبان شرکت کننده در آزمون وکالت با دارای سهمیه آزاد می باشند یا سهمیه ایثارگران و از این دو حالت خارج نیست. سهمیه ایثارگران مختص به داوطلبان دارای این سهمیه است که در زمان ثبت نام کدپیگیری مربوطه را در فرم مربوطه درج نموده اند و سایر داوطلبان در سهمیه آزاد دسته بندی می شوند.
نمره خام
پس از محاسبه های تعداد پاسخ های صحیح و غلط شما در هر یک از دروس ، نمره خام اکتسابی در آن درس به دست می آید و نحوه محاسبه نمره خام بدین صورت است که تعداد پاسخ صحیح شما منهای یک سوم پاسخ های نادرست می شود ؛ در ضمن نمره خام به درصد محابسه می شود.
کانون
۲۵ کانون در آزمون وکالت اقدام به جذب کارآموز وکالت می نمایند که بزرگترین آن ها کانون وکلای مرکز با استان های تهران ، سمنان ، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بوده . هر داوطلب میان داوطلبانی که در همان کانون شرکت کرده اند رقابت می کند و داوطلبان کانون های مختلف رقابتی با یکدیگر ندارند. برای مثال  در کارنامه ای که قرار داده ایم ، کانون داوطلب خوزستان می باشد بنابراین این داوطلب با شرکت کنندگان استان خوزستان رقابت می کند.
رتبه در کانون و سهمیه
در آزمون وکالت برای سهمیه های آزاد و ایثارگر ظرفیت پذیرش جداگانه تعیین می گردد و داوطلبان هر سهمیه فقط با داوطلبان سهمیه خودشان به رقابت می پردازند. برای مثال اگر داوطلبی با سهمیه ایثارگر در کانون مرکزی رتبه ۱۲۰۰ را کسب کند ، یعنی در بین داوطلبانی که با سهمیه ایثارگر در آن کانون شرکت کرده اند ، رتبه ۱۲۰۰ را به دست آورده است و اگر در همان کانون مرکزی داوطلبی در سهمیه آزاد رتبه ۵۰۰ را کسب کند ، یعنی در میان داوطلبان دارای سهمیه آزاد رتبه ۵۰۰ را به دست آورده است.
بر همین اساس رتبه داوطلب در سهمیه در تعیین قبولی یا مردودی او بسیار موثر است و این امکان وجود دارد که داوطلبی در یک کانون با رتبه ای کم تر از داوطلبی دیگر که در کانونی دیگر قبول نشده است ، به عنوان کارآموز پذیرفته شود.
 
 
 
چگونه متوجه شویم در آزمون وکالت پذیرفته شده ایم ؟
در کارنامه اولیه ای که توسط سازمان سنجش منتشر می گردد عبارتی با عنوان “پذیرفته شده” یا “مردود شده” برای داوطلب قید نمی شود و فقط درصد دروس و نمرات اکتسابی در کارنامه موجود است حال برای آنکه داوطلب متوجه شود که آیا در آزمون پذیرفته شده است یا خیر باید به ظرفیت پذیرش کانون خود توجه نماید. برای مثال کانون مرکز در سهمیه آزاد ۱۰۵۰ نفر را پذیرش می کند و مسلما داوطلبی که دارای رتبه در سهمیه ۱۲۰۰ می باشد ، شانس پذیرش ندارد و کانون یزد در سهمیه ایثارگران به طور کل ۳۹ نفر را پذیرش می کند و فقط داوطلبانی که داراری رتبه در سهمیه کمتر از ۳۹ این کانون باشند ، شانش پذیرش خواهند داشت.
برای آنکه بیشتر متوجه شوید ، نگاهی به جدول ظرفیت پذیرش زیر بیاندازید : 

ظرفیت پذیرش کارآموز وکالت سال ۹۸

کد کانون نام کانون ظرفیت پذیرش آزاد ظرفیت پذیرش ایثارگران    جمع کل
۱ مرکز شامل استانهای تهران، سمنان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ۱۰۵۰ ۴۵۰ ۱۵۰۰
۲ آذربایجان شرقی ۱۰۵ ۴۵ ۱۵۰
۳ فارس و کهگیلویه و بویراحمد ۷۰ ۳۰ ۱۰۰
۴ اصفهان ۱۴۰ ۶۰ ۲۰۰
۵ آذربایجان غربی ۵۷ ۲۵ ۸۲
۶ مازندران ۷۰ ۳۰ ۱۰۰
۷ خراسان رضوی، شمالی و جنوبی ۱۰۵ ۴۵ ۱۵۰
۸ گیلان ۶۳ ۲۷ ۹۰
۹ قزوین ۶۳ ۲۷ ۹۰
۱۰ خوزستان ۷۱ ۳۱ ۱۰۲
۱۱ کرمانشاه ۴۶ ۲۰ ۶۶
۱۲ همدان ۳۵ ۱۵ ۵۰
۱۳ قم ۱۸ ۸ ۲۶
۱۴ کردستان ۲۶ ۱۰ ۳۶
۱۵ گلستان ۲۸ ۱۲ ۴۰
۱۶ اردبیل ۲۱ ۹ ۳۰
۱۷ مرکزی (اراک) ۱۴ ۶ ۲۰
۱۸ بوشهر ۴۹ ۲۱ ۷۰
۱۹ زنجان ۴۲ ۱۸ ۶۰
۲۰ لرستان ۴۲ ۱۸ ۶۰
۲۱ کرمان ۶۳ ۲۷ ۹۰
۲۲ البرز ۹۱ ۳۹ ۱۳۰
۲۳ چهارمحال و بختیاری ۱۱ ۳ ۱۴
۲۴ یزد ۹۱ ۳۹ ۱۳۰
۲۵ ایلام ۲۸ ۱۲ ۴۰
البته چند روز پس از اعلام نتایج توسط سازمان سنجش ، کارنامه اصلی توسط کانون وکلا منتشر می گردد که در این کارنامه وضعیت مردودی و پذیرفته شده داوطلب درج می شود.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کارنامه آزمون وکالت - جزئیات

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

منبع:کارنامه آزمون وکالت – توضیحات و بررسی آن

منابع آزمون وکالت - ثبت نام آزمون وکالت - هزینه ثبت نام آزمون وکالت ۹۸ - زمان ثبت نام آزمون وکالت - سایت ثبت نام آزمون وکالت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.