بازار کار رشته رادیولوژی-آینده شغلی

۲۲۶ بازديد
آینده شغلی و بازار کار رشته رادیولوژی
 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بازار کار رشته رادیولوژی-آینده شغلی

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل


رادیولوژی رشته ای از شاخه های علم پزشکی است که از انرژی اشعه ای در تشخیص بیماری ها استفاده می نماید و به مطالعه و به کارگیری فناوری تصویر برداری توسط تابش و اشعه ایکس می پردازد. پرتوشناسی انواع مختلفی دارد که از بین آنها می توان به رادیوگرافی ساده ، آنژیوگرافی ، سی تی اسکن ، ام آر آی و … اشاره کرد. علم رادیولوژی در سالهای گذشته به سرعت پیشرفت کرده و به پزشکان امکان تشخیص بیماری ها و نشان دادن اجزای درون بدن را داده است برای اینکه بتوان از آن استفاده کرد نیاز به تخصص در این زمینه وجود دارد که باید در رشته تکنولوژی پرتوشناسی آموزش ها به افراد متخصص داده شود. علاقه مندان برای ورود به این شغل باید حداقل مدرک دانشگاهی کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی را داشته و در صورت علاقه می توانند تا مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مرتبط نیز ادامه تحصیل دهند. بنابراین با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی را در زمینه وظایف و بازار کار رشته رادیولوژی برای شما علاقه مندان عزیز ارائه دهیم.

وظایف کارشناسان رادیولوژی چیست؟
  • تنظیم و نگهداری از تجهیزات و دستگاههای رادیوگرافی
  • تزریق ماده حاجب به بیمار در صورت لزوم تحت نظارت پزشک
  • عکسبرداری دقیق از نقاط بدن مطابق با دستورات پزشک بیمار
  • آماده کردن بیماران شامل گرفتن تاریخچه پزشکی و توضیح در مورد نحوه کار به آنها
  • مراقبت از بیماران در مقابل اشعه با قرار دادن محافظ روی نقاطی از بدن که از آنها عکسبرداری نمی شود.
  • قراردادن بیماران و تجهیزات در مکان مناسب به منظور عکسبرداری صحیح
  • استفاده از تجهیزات کامپیوتری برای انجام عکسبرداری
  • بررسی کیفیت عکس ها برای تعیین اینکه آیا نیاز به عکسبرداری مجدد است یا خیر
  • نگهداری از سوابق بیماران
 
 
بازار کار و فرصت های شغلی رشته رادیولوژی
 رشته رادیولوژی از لحاظ بازار کار و فرصت های شغلی در وضعیت مناسبی قرار دارد و بیمارستان های دولتی ، خصوصی و یا مراکز تصویربرداری خصوصی در صورت نیاز از کارشناسان این رشته برای همکاری استقبال می کنند. تکنسین رادیولوژی می تواند علاوه بر بیمارستان ها و کلینیک ها در مراکز تصویربرداری (رادیو لوژی‌ ، ایزوتوپ ‌، سی‌ تی‌ اسکن ‌، MRI استخدام شود. فارغ‌ التحصیلان‌ دوره‌ کارشناسی‌ این‌ رشته‌ با توجه‌ به‌ آموزش‌ روشهای‌ پیشرفته‌ و تخصصی‌ قادرند با همکاری‌ متخصص‌ رادیولوژی‌ (پزشک رادیولوژیست) امور تخصصی‌ رادیولوژی‌ را انجام‌ دهند. همچنین‌ قادرند در بخشهای‌ رادیوتراپی‌ و پزشکی‌ هسته‌ای‌ نیز خدمات‌ درمانی‌ و تشخیصی‌ را زیر نظر متخصص‌ ارائه‌ دهند و یا در صورت داشتن تجربه و سرمایه لازم با همکاری متخصص رادیولوژی ، می توانند مرکز رادیولوژی یا تصویربرداری پزشکی نیز تاسیس نمایند.
 
مهارت ها و دانش مورد نیاز:
  • داشتن علاقه و دانش در زمینه های بیولوژی ، آناتومی ، پزشکی و فیزیک
  • دقت زیاد و توجه به جزئیات
  • به روز بودن و آگاهی از جدید ترین روش ها و تکنولوژی ها
  • توانایی استفاده درست از تجهیزات و دستگاههای رادیوگرافی
  • مهارت های ارتباطی خوب به خصوص نسبت به بیماران مختلف
  • داشتن حس مهربانی و همدلی نسبت به بیماران
با توجه به وظایف و مهارت هایی که گفته شد افرادی که می خواهند وارد بازار کار این رشته شوند علاوه بر این که باید مسئولیت پذیر باشند باید به تکنولوژی نیز علاقه داشته باشند. این رشته در مقایسه با سایر رشته های علوم پزشکی فاکتوری به نام اشعه دارد که باعث شده به دلیل عوارضی که ممکن است در طولانی مدت داشته باشد جزو مشاغل سخت محسوب شود. در ضمن از آنجایی که تماس با بیمار در رادیولوژی کمتر از سایر رشته هاست ، می تواند  رشته ای مناسب برای خانم ها  باشد.
 
 
وضعیت ادامه تحصیل رشته رادیولوژی چگونه است؟
فارغ التحصیلان دوره کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی تشخیصی قادر خواهند بود پس از فارغ التحصیلی نسبت به ادامه تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری اقدام نمایند. پذیرش در رشته تکنولوژی پرتوشناسی در دانشگاه‌های دولتی روزانه ، ظرفیت مازاد و پردیس خودگردان صورت می ‌گیرد. رشته های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد را برای آشنایی بیشتر علاقه مندان در جدول زیر جمع آوری نموده ایم:

رشته های مقطع کارشناسی ارشد رشته رادیولوژی (تکنولوژی پرتوشناسی)

رشته مهندسی پزشکی (بیوالکتریک) رشته مهندسی پزشکی (زیست مواد) رشته اپیدمیولوژی رشته ارزیابی فناوری سلامت رشته اقتصاد بهداشت رشته انفورماتیک پزشکی رشته آمار زیستی
رشته رادیوبیولوژی و حفاظت پرتویی رشته فناوری اطلاعات سلامت رشته علوم تشریحی رشته فیزیک پزشکی رشته کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی رشته نانوتکنولوژی پزشکی
رشته زیست فناوری پزشکی رشته رفاه اجتماعی تاریخ علوم پزشکی آموزش پزشکی ژورنالیسم پزشکی فناوری تصویربرداری پزشکی  تکنولوژی آموزشی در علوم پزشکی
مدیریت برنامه ریزی الکترونیکی در علوم پزشکی
  به عنوان  سخن آخر به تمامی کسانی که علاقه مند به ورود در این رشته هستند توصیه می کنیم با اطمینان از این که کلاس کاری عالی ، دردسر ، مسئولیت کم و درآمد قابل قبولی دارد می توانند این رشته را انتخاب کنند. این را بدانید برای کسانی که سواد کافی داشته باشند و صرفا صاحب یک مدرک نباشند در هر رشته ای همیشه کار هست و رادیولوژی هم از این قاعده مستثنی نیست. در صورت علاقه به بازار کار رشته اتاق عمل و یا بازار کار رشته فیریوتراپی میتوانید با مشاوران با تجربه مرکز الو مشاوره نیز در تماس باشید.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بازار کار رشته رادیولوژی-آینده شغلی

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.