مشاوره و راهنمای ثبت نام دانشگاه پیام نور

۲۴۷ بازديد
مشاوره و راهنمای ثبت نام دانشگاه پیام نور
 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشاوره و راهنمای ثبت نام دانشگاه پیام نور

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

یکی از دانشگاه های جامع کشور ، دانشگاه پیام نور می باشد زیرا تمام رشته های تحصیلی را به جز رشته های علوم پزشکی در تمام مقاطع تحصیلی کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد که برای تحصیل در برخی از این رشته حتی می توان به صورت بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی اقدام کرد و نیازی به شرکت در کنکور سراسری نیست.
در این مطلب توضیحات جامعی در خصوص ثبت نام دانشگاه پیام نور در تمام مقاطع تحصیلی ارائه شده است و پس از آن به میزان شهریه و اعتبار مدرک این دانشگاه نیز اشاره شده است.
مشاوره و راهنمای ثبت نام دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی فقط به صورت پیوسته ارائه می گردد و هیچ رشته ای در مقطع کارشناسی ناپیوسته در این دانشگاه ارائه نمی گردد. داوطلبان برای ورود به دانشگاه پیام نور برای تحصیل در دوره کارشناسی می توانند از دو طریق اقدام کنند:
ثبت نام بدون کنکور
طرح ثبت نام بدون کنکور مختص به داوطلبانی است که علاقه ای به شرکت در کنکور سراسری ندارند و می خواهند بر اساس سوابق تحصیلی خود وارد دانشگاه شوند. این دسته از داوطلبان باید دارای یکی از مدارک تحصیلی دیپلم ۴ ساله نظام قدیم ، دیپلم و پیش دانشگاهی نظام جدید و یا دارای دیپلم سال دوازدهم باشند تا مجاز به ثبت نام بدون کنکور در این دانشگاه شوند.
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ممکن است به صورت حضوری و از طریق مراجعه به واحد های دانشگاهی پذیرنده دانشجو یا به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام گیرد و داوطلبان می توانند برای ثبت نام خود در یکی از دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه اقدام نمایند زیرا رشته های بدون کنکور در هر دو نیمسال تحصیلی ورودی مهر ماه و ورودی بهمن ماه ارائه می گردد. جزئیات بیشتر در خصوص ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور در دفترچه راهنمای ثبت نام قید شده است :

دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک کنید)

ثبت نام با کنکور
تعدادی از رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور فقط در برخی از دانشگاه ها به صورت بدون کنکور ارائه می شود و در بیشتر  دانشگاه ها این رشته ها فقط به صورت با کنکور ارائه می شود بنابراین تنها راه تحصیل شرکت در کنکور سراسری می باشد.
زمان ثبت نام کنکور سراسری به منظور پذیرش در رشته های دانشگاه پیام نور ، در اواخر بهمن ماه می باشد و نحوه ثبت نام نیز به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org است. پس از ثبت نام کنکور در بهمن ماه ، در تیر ماه این آزمون برای ۵ گروه آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان برگزار می گردد و داوطلب بایستی بر اساس نوع گروه آزمایشی که در آن ثبت نام کرده است ، در روز برگزاری کنکور حضور داشته باشند.
حدود یک ماه پس از برگزاری کنکور کارنامه ای با عنوان کارنامه اولیه کنکور سراسری برای تمام داوطلبان منتشر می گردد که داوطلب می تواند بر اساس این کارنامه و وضعیت مجاز بودن خود برای انتخاب رشته دانشگاه پیام نور اقدام نماید. برای انتخاب رشته کنکور سراسری ، دفترچه راهنمای انتخاب رشته منتشر می گردد که در این دفترچه اسامی رشته های ارائه شده در دانشگاه پیام نور نیز درج شده است. جزئیات بیشتر در خصوص ثبت نام با کنکور دانشگاه پیام نور در دقترچه راهنمای ثبت نام و دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری قید شده است که می توانید از سایت سازمان سنجش دانلود و مطالعه کنید.

دفترچه راهنمای ثبت نام با کنکور دانشگاه پیام نور

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک کنید)

 
 
 
مشاوره و راهنمای ثبت نام دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد 
در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور رشته های تحصیلی به دو صورت با کنکور و بدون کنکور ارائه می شود و البته منظور از بدون کنکور این است که داوطلب در آزمون سراسری ارشد شرکت داده نمی شود و در یک آزمون فراگیر که توسط خود دانشگاه پیام نور برگزار می شود ، مورد ارزیابی قرار می گیرد.
ثبت نام بدون کنکور
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد یا به عبارتی ثبت نام ارشد فراگیر ، هر ساله در مهر ماه توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد و برای شرکت در این آزمون دارا بودن مدرک کارشناسی و یا دانشجوی ترم آخر بودن مقطع کارشناسی ، الزامی است. داوطلبان محدودیتی در انتخاب نوع رشته تحصیلی ندارند و مجازند یکی از رشته های تحصیلی مغایر با مدرک تحصیلی خود را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.
زمان برگزاری آزمون ارشد فراگیر در آذر ماه بوده و ۸۰ درصد نمره این آزمون و ۲۰ درصد سوابق تحصیلی برای پذیرش تاثیرگذار است. محتوای آزمونی دروس ترم یک رشته انتخابی است و در صورتی که داوطلب پذیرفته شود بدین معناست که ترم یک خود را گذرانده است و از بهمن ماه به عنوان دانشجوی ترم ۲ وارد دانشگاه می شود.

دفترچه راهنمای ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک کنید)

ثبت نام با کنکور
ثبت نام با کنکور ارشد دانشگاه پیام نور همزمان با ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سراسری و در آذر ماه می باشد و داوطلب می تواند با ارائه مدرک کارشناسی خود ، در رشته های مرتبط با رشته خود ثبت نام و انتخاب رشته نماید البته در صورت تمایل امکان ثبت نام و انتخاب رشته در یکی از رشته های شناور نیز برای او فراهم است.

دفترچه راهنمای ثبت نام با کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک کنید)

 
 
 
مشاوره و راهنمای ثبت نام دانشگاه پیام نور در مقطع دکتری
ثبت نام دانشگاه پیام نور برای تحصیل در مقطع دکتری فقط از طریق شرکت در آزمون سراسری دکتری و انجام انتخاب رشته می باشد که زمان ثبت نام این آزمون در اوایل آذر ماه است. آزمون دکتری در ۹ اسفندماه برگزار می گردد و کلیه داوطلبان ثبت نام کننده می توانند همراه با کارت ورود به جلسه برای حضور در آزمون اقدام کنند و پس از شرکت در آزمون کارنامه اولیه برای داوطلبان صادر می شود که براساس آن می توان انتخاب رشته را انجام داد.
پس از انجام انتخاب رشته وضعیت کارنامه و سوابق علمی داوطلبان مورد بررسی قرار می گیرد و پس از آن از سوی دانشگاه دعوت به مصاحبه دکتری صورت می گیرد و به این معناست که پذیرش در رشته های مقطع دکتری به صورت نیمه متمرکز است و باید در مرحله مصاحبه نیز نمره لازم را کسب نمود.

راهنمای ثبت نام دانشگاه پیام نور 

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری سراسری

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک کنید)

رشته های امتحانی آزمون دکتری سراسری

(برای دانلود دفترچه بر روی لینک کلیک کنید)

 
 
 
میزان شهریه دانشگاه پیام نور در مقاطع مختلف
میزان شهریه دانشگاه پیام نور بر اساس نوع رشته ، مقطع تحصیلی و سال ورود به دانشگاه تعیین می گردد و شامل دو بخش شهریه ثابت و متغیر است. شهریه ثابت در تمام طول دوره تحصیلی ثابت است ولی شهریه متغیر وابسته به تعداد واحدهای انتخابی و نوع واحد ها که عملی ، نظری و تخصصی باشد ، تغییر می کند :

شهریه مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور

گروه آزمایشی علوم انسانی علوم پایه فنی مهندسی و کشاورزی ، معماری و هنر
میزان شهریه ثابت

 

(تومان)

۱۷۵/۰۰۰ ۱۷۵/۰۰۰ ۱۷۵/۰۰۰
شهریه متغیر هر واحد دروس عمومی نظری

 

(تومان)

۲۰/۰۰۰ ۲۰/۰۰۰ ۲۰/۰۰۰
شهریه متغیر هر واحد دروس پایه نظری

 

(تومان)

۲۵/۰۰۰ ۲۷/۰۰۰ ۲۹/۰۰۰
شهریه متغیر هر واحد دروس اصلی و تخصصی

 

(تومان)

۲۵/۰۰۰ ۲۹/۰۰۰ ۳۲/۰۰۰
شهریه متغیر هر واحد دروس عملی کم هزینه

 

(تومان)

۶۵/۰۰۰ ۸۵/۰۰۰ ۸۵/۰۰۰
شهریه متغیر هر واحد دروس عملی پرهزینه

 

(تومان)

۹۰/۰۰۰ ۱۳۰/۰۰۰ ۱۳۰/۰۰۰
میزان شهریه پایان نامه

 

(تومان)

۲۱۰/۰۰۰ ۲۱۰/۰۰۰ ۲۱۰/۰۰۰
  • هزینه کل یک ترم تحصیلی مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور در رشته های علوم انسانی حدود ۷۵۰/۰۰۰ الی ۹۵۰/۰۰۰ تومان می باشد.
  • هزینه کل یک ترم تحصیلی مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور در رشته های فنی مهندسی حدود ۸۵۰/۰۰۰ الی ۱/۲۵۰/۰۰۰ تومان می باشد.
  • هزینه کل یک ترم تحصیلی مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور در رشته های علوم پایه حدود ۸۵۰/۰۰۰ الی ۱/۲۵۰/۰۰۰ تومان می باشد.
  • هزینه کل یک ترم تحصیلی مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور در رشته های هنر و معماری حدود ۸۵۰/۰۰۰ الی ۱/۲۵۰/۰۰۰ تومان می باشد.

شهریه مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

گروه آزمایشی علوم انسانی علوم پایه ، فنی مهندسی 

میزان شهریه ثابت

(تومان)

۱/۲۰۰/۰۰۰ ۱/۲۰۰/۰۰۰
شهریه متغیر هر واحد دروس نظری

 

(تومان)

۱۱۰/۰۰۰ ۱۱۰/۰۰۰
شهریه متغیر هر واحد دروس عملی کم هزینه

 

(تومان)

۳۱۵/۰۰۰ ۳۱۵/۰۰۰
شهریه متغیر هر واحد دروس عملی پرهزینه

 

(تومان)

۴۷۷/۰۰۰ ۴۷۷/۰۰۰
میزان شهریه پایان نامه

 

(تومان)

۴۷۵/۰۰۰ ۴۷۵/۰۰۰
  • هزینه کل یک ترم تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در رشته های علوم پایه حدود ۲/۵۰۰/۰۰۰ الی ۳/۵۰۰/۰۰۰  تومان می باشد.
  • هزینه کل یک ترم تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در رشته های علوم انسانی حدود ۲/۰۰۰/۰۰۰ الی ۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان می باشد.
  • هزینه کل یک ترم تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در رشته های فنی مهندسی ۲/۵۰۰/۰۰۰ الی ۳/۵۰۰/۰۰۰ تومان می باشد.

شهریه مقطع دکتری دانشگاه پیام نور

گروه آموزشی علوم انسانی فنی مهندسی ، علوم پایه و کشاورزی
میزان شهریه ثابت

 

(تومان)

۲/۴۸۵/۰۰۰ ۲/۴۸۵/۰۰۰
شهریه متغیر هر واحد درسی

 

 ( تومان )

۶۷۵/۰۰۰ ۸۷۰/۰۰۰
شهریه هر واحد رساله
( تومان )
۶۷۵/۰۰۰ ۶۷۵/۰۰۰
شهریه متغیر هر واحد درسی جبرانی

 

( تومان )

عمومی ۱۷۵/۰۰۰ ۱۷۵/۰۰۰
پایه (نظری) ۱۷۵/۰۰۰ ۱۷۵/۰۰۰
اصلی و تخصصی (نظری) ۱۷۵/۰۰۰ ۱۷۵/۰۰۰
  • هزینه کل یک ترم تحصیلی مقطع دکتری حرفه ای  دانشگاه پیام نور در رشته های علوم انسانی حدود ۶/۵۰۰/۰۰۰ الی ۷/۵۰۰/۰۰۰ تومان می باشد.
  • هزینه کل یک ترم تحصیلی مقطع دکتری حرفه ای دانشگاه پیام نور در رشته های علوم پایه و فنی مهندسی حدود ۷/۵۰۰/۰۰۰ الی ۸/۵۰۰/۰۰۰ تومان می باشد.
 
 
 
اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور
اعتبار مدرک دانشگاه ها از جمله دانشگاه پیام نور از ۳ جهت قابل بررسی است :
  1. امکان ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر
  2. امکان وارد شدن به بازار کار رشته تحصیلی
  3. امکان ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور
دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های تحت نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری است بنابراین مدرک فارغ التحصیلی که به دانش آموختگان ارائه می دهد کاملا معتبر و دارای مهر وزرات علوم است و می توان با این مدرک تحصیلی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و یا تحصیل در خارج از کشور نیز اقدام نمود. همچنین امکان استخدام شدن در دستگاه های دولتی با مدرک دانشگاه پیام نور نیز میسر است و حتی می توان با مدرک دانش آموختگی این دانشگاه در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی از جمله آموزش و پرورش شرکت نمود.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشاوره و راهنمای ثبت نام دانشگاه پیام نور

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

منبع:مشاوره و راهنمای ثبت نام دانشگاه پیام نور

-
شهریه کارشناسی ، ارشد و دکتری پیام نور - شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۹۸ - راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور - لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور - زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور -

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.