بازار کار رشته هوشبری – آینده شغلی

۲۳۸ بازديد
بازار کار رشته هوشبری - آینده شغلی
 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بازار کار رشته هوشبری - آینده شغلی

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل


 
رشته هوشبری امروزه یکی از رشته های پرطرفدار و محبوب است که در شاخه پیراپزشکی علاقه مندان بسیاری را به سمت دانشکده های علوم پزشکی کشانده است. این رشته شاخه ای از علوم پزشکی است که دانشجویان طی دوره آموزشی اصول جدید ، روش ها ، تجهیزات و وسایل بیهوشی در جراحی های تخصصی و فوق تخصصی مثل قلب عروق بزرگ , توراکس , مغز و اعصاب , پیوند اعضا و.…آشنا شده و مراقبت از بیماران در مراحل مختلف بیهوشی را فرا می گیرند. دانشجویان رشته ی هوشبری پس از فارغ التحصیلی توانایی شناسایی دستگاه هایی مانند اندازه گیری گاز های موجود در خون افراد و همچنین کاربرد دستگاه های بیهوشی و نحوه استفاده ، استریل کردن این دستگاه ها را نیز می آموزند. احیای قلبی ، ریوی نیز فعالیت های دیگری است که کارشناسان بیهوشی آموزش دیده اند.
چنانچه شما نیز علاقه زیادی به علوم پزشکی ، انجام کار تیمی و تحمل فشار کاری زیاد را دارید ، می توانید رشته ی هوشبری را نیز یکی از انتخاب های خود قرار دهید. نحوه پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی در رشته هوشبری از طریق آزمون سراسری و به صورت متمرکز انجام می شود و دانشجویان در طول دوره تحصیل در رشته هوشبری واحد های تئوری ، عملی و کارآموزی در محیط های درمانی را می گذرانند. در ادامه این مطلب قصد ارائه توضیحات تکمیلی در مورد بازار کار ، وظایف و رشته های ارائه شده در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری رشته هوشبری را خواهیم داشت.
وظایف و توانایی های کارشناسان هوشبری در اتاق عمل چیست؟
۱ –همکاری با متخصصان هوشبری و جراحان در بخش های کلینیک درد ، احیای قلبی – ریوی و انجام دادن بی حسی‏ های موضعی و غیره
۲ –همکاری کردن با متخصصان بیهوشی در بازگرداندن بیمار از اثرات بیهوشی
۳- استریل و تنظیم کردن علائم حیاتی و دستگاه های بیهوشی
۴ -آگاهی داشتن و بررسی وضعیت عمومی بیمار قبل از بیهوش شدن
۵- مراقبت در قبل ، حین و بعد از بیهوشی بیماران
۶- بیهوش کردن بیمار می بایست تحت نظر پزشک باشد.
۷-شناخت دستگاه های بیهوشی و مانیتور های مختلف (تجهیزات کنترلی) مورد استفاده در اتاق عمل ، واحد های مراقبت‏ های ویژه و دستگاه های تنفس
۸- مطالعه پرونده ، سوابق بیماری و شناسایی وی مطابق اصول علمی
۹- بیمار را از نظر بروز عوارض احتمالی کنترل نماید.
۱۰-  رعایت نکات ایمنی 
۱۱- همکاری با پزشک در کنترل و ثبت علائم حیاتی بیمار 
 
 
بازار کار و فرصت های شغلی رشته هوشبری
بازار کار و درآمد رشته هوشبری با توجه به نقش یک کارشناس هوشبری در بیمارستان ها و مراکز درمانی و کامل کردن یک تیم پزشکی و درمانی مطلوب و قابل توجه است. یک کارشناس هوشبری از اعضای ضروری یک تیم اتاق عمل است و حضور او لازم و ضروری است. از این رو بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری روشن و امیدوار کننده است.
 یک متخصص و کارشناس بیهوشی می تواند در بیمارستان ها ، مراکز جراحی و کلینیک های بزرگ استخدام شده و مشغول به کار شود. با توجه به این مسئله که در کشور ما میزان عمل ها ، تصادفات و مصدومیت ها بالاست به همین خاطر وجود کارشناس و متخصص بیهوشی در بیمارستان الزامی است و این شغل دائمی بوده و از آن جهت که علم پزشکی در حال پیشرفت است ، تجهیزات بیهوشی جدیدی نیز وارد بازار می شوند که ایمنی عمل را بالا می برند. همچنین متخصصان بیهوشی می توانند کلینیک های درد را تاسیس نموده و مشغول به کار شوند. به طور کلی محدوده فعالیت متخصصان بیهوشی در اتاق عمل و در بخش هوشبری آن می باشد ، ساعت کاری این رشته کاملا مشخص نمی باشد و در هر زمانی در صورت لزوم کارشناس هوشبری بایستی در اتاق عمل حاضر شود.
درآمد متخصصان بیهوشی متفاوت است و نمی توانیم رقم کلی را نام ببریم ، در بیمارستان های دولتی و خصوصی نیز درآمد ها متفاوت است و به طور کلی از درآمد متوسط تا درآمد رو به بالا می باشد و داشتن توانایی های فردی نیز می تواند در میزان درآمد تاثیر گذار باشد. اما حقوقی که برای کارشناسان این رشته در نظر گرفته می شود به صورت ماهیانه به همراه بیمه بازنشستگی و همچنین مزایایی را نیز برای متاهلین و حق اولاد را نیز در نظر می گیرند.
نکات مهم برای موفقیت در رشته هوشبری
صبر و سرعت عمل بالا ، تسلط بر روش‌های متفاوت بیهوشی ، شناخت بسیاری از داروها از لحاظ تأثیر روی سلامت بیمار و مکانیسم داروها ، دانستن انواع بیماری‌ ها جهت انتخاب نوع داروی بیهوشی و جلب رضایت بیمار و حفظ آرامش او ، همگی از نکاتیست که برای موفقیت هرچه بیشتر این رشته حائز اهمیت خواهد بود.
 
 
وضعیت ادامه تحصیل در رشته هوشبری
چنانچه پس از تحصیل در مقطع کارشناسی هوشبری قصد ادامه تحصیل درمقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری را داشته باشید این امکان وجود خواهد داشت . همچنین برای آشنایی بیشتر شما عزیزان لیست رشته های ارائه شده در مقطع ارشد رشته هوشبری را برای شما ارائه خواهیم داد:

رشته های کارشناسی ارشد هوشبری

مهندسی پزشکی (بیوالکتریک) مهندسی پزشکی (زیست مواد) اپیدمیولوژی ارزیابیفناوریسلامت اقتصاد بهداشت انفورماتیک پزشکی ارگونومی
آمار زیستی آموزش بهداشت پرستاری مراقبت های ویژه پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان تکنولوژی گردش خون علوم بهداشتی در تغذیه فناوری اطلاعات سلامت
فیزیولوژی کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی مدیریت خدمات بهداشتی درمانی نانوتکنولوژی پزشکی زیست فناوری پزشکی رفاه اجتماعی تاریخ علوم پزشکی
آموزش پزشکی اتاق عمل ژورنالیسم پزشکی تکنولوژی آموزشی در علوم پزشکی برنامه ریزی یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی
چنانچه علاقه مند به کسب اطلاعات در زمینه بازار کار سابر رشته ها همچون بازار کار اتاق عمل ، آینده شغلی و بازار کار پرستاری و… هستید می توانید مطالب ما را مطالعه کرده و یا با مشاوران برتر مرکز الو مشاوره در تماس باشید.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بازار کار رشته هوشبری - آینده شغلی

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.