برنامه ریزی درسی آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۹۸

۲۳۰ بازديد
برنامه ریزی درسی آزمون تیزهوشان نهم به دهم 98برنامه ریزی درسی آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۹۸
 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه ریزی درسی آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۹۸

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 

رقابت برای ورود به مدارس برتر از جمله مدارس تیزهوشان همواره در میان دانش آموزان مشاهده می شود و برای رسیدن به این خواسته و تحصیل در مدارس دلخواه خود ، از هیچ کاری دریغ نمی کنند ؛ از شرکت در کلاس های کمک آموزشی گرفته تا تهیه بهترین منابع مطالعاتی که هر کدام به نوعی برای پذیرش در مدارس برتر تاثیر گذار است.
مهم ترین و اثربخش ترین موضوع برای موفقیت در آزمون تیزهوشان ، انجام یک برنامه ریزی دقیق و کارآمد برای مطالعه دروس است که  این برنامه ریزی باید به گونه ای تنظیم شود سازگار با شرایط دانش آموز باشد.
جزئیات برنامه ریزی و مطالعه درسی آزمون تیزهوشان
برای برنامه ریزی باید یکسری نکاتی را در نظر گرفت که به شرح زیر می باشند :
برنامه ریزی هفتگی و کوتاه مدت : بهترین نوع برنامه ریزی ، یک هفته ای است و تنظیم برنامه ای بیشتر از این مدت ، قابل اجرا نخواهد بود و شما نمی توانید به آن عمل کنید.
اهمیت و تاثیر مدرسه : حتی اگر به نظر شما سطح کلاستان در مدرسه پایین است باز هم بهترین مکان برای یادگیری درس ، مدرسه و از زبان معلم است و بعد از برگشتن به خانه حتما درس های هر روز را در همان روز بخوانید زیرا با این روش درس هایی که خوانده اید در حافظه بلند مدتان ذخیره می شود.
یادداشت برداری : هنگام مطالعه درس ها و کتاب های آموزشی از نکات مهم و کلیدی یادداشت بردارید تا هر چند روز یکبار دوباره آنها را بخوانید تا بهتر در حافظه تان تثبیت شود زیرا شما برای مرور وقت چندانی ندارید که دوباره کتاب های درسی را از اول مطالعه کنید و برای مرور بایستی از یادداشت برداری خود استفاده کنید.
مرور درس ها و نکات : در برنامه هفتگی تان یک روز را ( مثلا آخر هفته ) به مرور نکاتی که یادداشت کرده اید ، اختصاص دهید.
آزمون : حتما هر چند وقت یک بار سوالات تستی کتاب های کمک آموزشی را حل کنید و یا می توانید در آزمون های آزمایشی شرکت کنید. چون احتمالا تا به الان در مدرسه فقط به صورت تشریحی از شما امتحان گرقته شده و باید با نحوه ی تست زنی هم آشنا شوید تا در زمان آزمون دچار مشکل کمبود وقت نشوید.
کمک گرفتن از منابع کمک آموزشی : مطالعه منابع کمک آموزشی در کنار منابع درسی شما را با نکات جدیدتری آشنا می کند که تا به حال آن ها را نمی دانستید هر نکته ای را که آموختید حتما در حاشیه های کتاب درسی خود یادداشت کنید تا همیشه جلوی چشمتان باشد و از ذهنتان پاک نشود.
تهیه یک دفتر برای یادداشت نویسی : شاید نوشتن نکات جدید در حاشیه های کتاب درسی کمی شما را گیج کند برای همین می توانید یک دفتر جداگانه تهیه کنید و هر نکته ای را که لازم است در آن یادداشت کنید و در تایم های آزاد خود آن را مطالعه کنید.
 
 
 
نحوه مطالعه دروس آزمون تیزهوشان نهم
ریاضی
برای مطالعه و یادگیری درس ریاضی انتخاب هدف ، درک کامل روابط ارائه شده ، حل مثال‌ها و تمرین‌های کافی و مرور مداوم می تواند کلید موفقیت شما باشد. در نظر داشته باشید که شما نمی‌توانید درس ریاضی را فقط با خواندن و گوش دادن یاد بگیرید. قسمت زیادی از یادگیری درس ریاضی به تمرین کردن و حل مسائل مختلف بستگی دارد.
پیش از شروع کلاس درس حتما پیش خوانی داشته باشید تا با کلیت موضوع آشنا شوید و بدانید درس در چه موضوعی است در کلاس به دقت به توضیحات معلم گوش دهید و پس از کلاس و در خانه یک برگ کاغذ را در کنار خود گذاشته و سوالاتی که برایتان پیش می آید یا نکاتی را که نفهمیده اید یادداشت کنید تا جلسه بعد از دبیرتان بپرسید.
روابط ارائه شده در جلسه درس ریاضی را به صورت خلاصه در دفترچه کوچکی که همیشه همراه دارید و آن را به این کار اختصاص داده اید یادداشت نمایید تا همیشه با شما باشد و در جاهایی که امکان آن وجود دارد مطالب را مرور نمایید.
علوم
برای این درس نیز مانند درس ریاضی یک پیشخوانی قبل از کلاس داشته باشید تا در کلاس بدانید صحبت در چه موضوع و مبحثی است .مطالعه‌ی درس علوم باید همراه با تصویرسازی ذهنی باشد ، یعنی هنگام مطالعه، مطلب را در ذهن خود بیاورید و برای هر مطلب تصویر مربوط به خودش را بسازید).
بعد از مطالعه‌ی هر مبحث درسی از کتاب علوم نیاز است به طور جداگانه فلش‌کارت تهیه شود. این فلش‌کارت‌ها باید حاوی نکات مهم به همراه شکل یا نقاشی از موضوع مورد نظر باشد (مثلاً برای یادگیری هر یک از اعضای بدن بهتر است آن را روی کاغذ نقاشی کرده و نکات مهم و وظایف عضو مورد نظر را در کنار نقاشی بنویسید)
دروس حفظی 
در مطالعه دروس حفطی مانند فارسی و علوم اجتماعی مهم ترین نکته مرور است زیرا این مباحث فرار هستند و باید دائما مرور شوند تا در حافظه طولانی مدت شما ثبت گردد. 
 
 
 
منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم

منابع درسی

نام درس تعداد سوال ضرایب
فارسی ۱۵ ۲
ریاضی ۲۰ ۳
علوم اجتماعی ۱۷ ۲
قران و هدیه های آسمانی ۸ ۲
مطالعات اجتماعی ۱۵ ۲
ریاضیاتعلوم
فارسی
             
مطالعات اجتماعی
کتاب جامع
همانطور که می دانید برای ورود به مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در پایه نهم به دهم یک آزمون جامع و هماهنگ برگزار می شود بنابراین برنامه ریزی آزمون نمونه دولتی همانند همین مطلب است علاوه بر این مطلب برای دریافت راهنمایی های بیشتر با مشاوران مرکز الومشاوره تماس بگیرید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه ریزی درسی آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۹۸

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.