بازارکار رشته تربیت بدنی – آینده شغلی

۲۴۳ بازديد
بازارکار رشته تربیت بدنی - آینده شغلی
 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بازارکار رشته تربیت بدنی - آینده شغلی

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل


 
رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی یکی از رشته های زیر مجموعه علوم انسانی است که با تندرستی  و سلامت پیوند یافته و اثر و نقش آن در سلامت جسمی و روانی افراد جامعه غیر قابل انکار است. لذا، تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص در این رشته ضروری است. تربیت بدنی و علوم ورزشی ماهیتی میان رشته­ ای دارند که از علوم مختلف مانند : زیست شناسی ، آناتومی ، فیزیولوژی ، فیزیک ، شیمی و روانشناسی برای تقویت و تربیت جسم و روان انسان استفاده می­کند.
دروس این رشته عمدتاً جنبه نظری و عملی دارند و به دلیل اینکه این رشته شامل دروس رشته های پایه پزشکی است ، فارغ التحصیلان آن حداقل تا حد دانش و اطلاعات علمی یک پزشکیار با جسم انسان آشنا خواهند بود. با توجه به جذابیت این رشته بین جوانان اهل ورزش تصمیم داریم تا در این مطلب توضیحاتی در مورد بازار کار رشته تربیت بدنی ، زمینه های شغلی ، توانمندی ها و وضعیت ادامه تحصیل این رشته ارائه دهیم.
شرایط تحصیل در رشته تربیت بدنی چیست؟
  • یکی از شرایط تحصیل در رشته تربیت بدنی میزان قد داوطلبان می باشد. حداقل قد خانم ها ۱۵۸ و حداقل قد آقایان ۱۶۵ می باشد (البته به جز افرادی که در گروه قهرمانان تیم ملی می باشند)
  • داوطلبانی که از دسته قهرمانان تیم ملی می باشند ، باید از حداقل بینایی و دید چشم مد نظر برخوردار باشند.
  • قبولی در آزمون عملی مهارت ها و آمادگی جسمانی و توانایی داوطلبان
  • امکان تحصیل به صورت نیمه متمرکز نیز وجود خواهد داشت.
  • امکان تحصیل از طریق هنرستان های تربیت بدنی و انتخاب شاخه نظری در دوره دبیرستان و کسب مدرک کاردانی امکان پذیر خواهد بود.
 
 
نگاهی به بازار کار رشته تربیت بدنی
آگاهی از بازار کار و فرصت های شغلی رشته تربیت بدنی و یا سایر رشته های مد نظر داوطلبان می تواند در روند انتخاب رشته کنکور سراسری بسیار تاثیر گذار باشد و داوطلبان را از بلاتکلیفی برهاند.بنابراین اگر قصد تحصیل در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی را دارید لازم است بدانید که موقعیت های شغلی و بازار کار متنوعی با توجه به گرایش داوطلبان وجود خواهد داشت و می توان گفت که معمولا فارغ التحصیلان این رشته با بیکاری مواجه نخواهند شد. زمینه های شغلی مرتبط با رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی شامل:
  • تدریس دروس تربیت‌بدنی در مدارس و مراکز آموزشی
  • به‌عنوان کارشناس تربیت‌بدنی در سازمان‌های دولتی ، فدراسیون‌های ورزشی و دیگر نهادها و مراکز ورزشی
  • به‌عنوان مربی و مسئول ورزش در وزارتخانه‌ها و سازمان‌هایی که بخش تربیت‌بدنی دارند.
  • طراحی و ساخت تجهیزات و لباس های ورزشی
  • داوری مسابقات ورزشی
  • به‌عنوان مربی در باشگاه‌های ورزشی خصوصی
  • مربی کار با افراد خاص همچون : معلولین و جانبازان ، سالمندان ، کودکان خاص ( بیش فعال ، اوتیسم و…) ، بازتوانی و حرکات اصلاحی در مراکز درمانی
 
 
معرفی رشته مهندسی ورزشی
رشته مهندسی ورزش ، رشته‌ای جذاب و پرکاربرد است. این رشته ، شاخه‌ای از علم تربیت‌بدنی است که هدف آن تربیت نیروی انسانی با مهارت‌های مهندسی بوده که بتوانند علم مهندسی را در ورزش کاربردی کنند . در واقع این رشته با به ‌کارگیری روش‌ها و ابزار مهندسی عملکردهای ورزشی را ارتقاء و بهبود می بخشد. به بیانی دیگر، این رشته دانشگاهی تخصصی است که به ورزش از زاویه مهندسی نگاه می‌کند.
در ورزش تنها عوامل انسانی مانند وضعیت روحی و فیزیولوژی ورزشکار مطرح نیست بلکه شاخص‌هایی چون طراحی کفش و لباس ورزشکار ، مواد به‌کاررفته در آن‌ها ، وسایل و تجهیزات ورزشکاران هم مطرح هستند که بدون اصول مهندسی ، بهره‌برداری از آن‌ها امکان‌پذیر نیست. علاوه بر این ، این رشته به تحلیل بیومکانیکی حرکات ورزشکاران و استعدادیابی ورزشی نیز توجه دارد. در حال حاضر این رشته صرفا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر به‌ عنوان گرایشی از مهندسی پزشکی ارائه می گردد.
درآمد رشته تربیت بدنی
در واقع نمی توان برای رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی به صورت ثابت درآمدی را در نظر گرفت . لیکن لازم به ذکر است که برخی از فارغ التحصیلان این رشته و همچنین مربیان تمام وقت و برخی به صورت پاره وقت فعالیت می کنند و در کنار آن شغل های دیگری نیز دارند ، اما در مجموع فرصتهای شغلی و درآمد این حرفه بسته به نوع ورزش متفاوت است.
 
 
گرایش های رشته تربیت بدنی
با توجه به امکان ادامه تحصیل در این رشته تا مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری برای آشنایی بیشتر شما عزیزان در جدول زیر گرایش های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را در اختیارتان قرار داده ایم:

گرایش های مقطع ارشد رشته تربیت بدنی

روانشناسی ورزشی فیزیولوژی ورزشی  آسیب شناسی و حرکات اصلاحی   مدیریت ورزشی
بیومکانیک ورزشی  رفتار حرکتی
 

گرایش های مقطع دکتری رشته تربیت بدنی

مدیریت ورزشی آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی بیومکانیک ورزشی
رفتار حرکتی  فیزیولوژی ورزشی
در صورت تمایل می توانید با کلیک بر روی دیگر مطالب ما همچون آینده شغلی و بازار کار رشته آموزش ابتدایی ، آینده شغلی و بازار کار رشته مهندسی پزشکی و…. اطلاعت مورد نیاز را کسب نمایید و یا چنانچه دچار ابهاماتی در زمینه شدید نیز می توانید با کارشناسان مرکز الو مشاوره نیز در تماس باشید.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بازارکار رشته تربیت بدنی - آینده شغلی

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

 
شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

منبع:بازارکار رشته تربیت بدنی – آینده شغلی


بازار کار مهندسی معدن - بازار کار رشته بیو تکنولوژی - بازار کار رشته مهندسی شیمی - بازار کار رشته اتاق عمل - بازار کار رشته مهندسی کامپیوتر - بازار کار رشته معماریبازار کار رشته حقوق - بازار کار رشته روانشناسی -  وضعیت بازار کار رشته حقوق - آینده شغلی و بازار کار رشته روانشناسی - آینده شغلی و بازار کار رشته مهندسی پزشکی - وضعیت بازار کار رشته مهندسی برق - آینده شغلی و بازار کار رشته داروسازی - آینده شغلی و بازار کار رشته پرستاری - آینده شغلی و بازار کار رشته مدیریت - وضعیت بازار کار رشته حسابداری - وضعیت بازار کار رشته دامپزشکی - آینده شغلی و بازار کار رشته آموزش ابتدایی - بازار کار رشته مامایی – آینده شغلی - بازار کار رشته دندانپزشکی – آینده شغلی - وضعیت بازار کار رشته مهندسی صنایع - آینده شغلی و بازار کار رشته رادیولوژی - آینده شغلی و بازار کار رشته بینایی سنجی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.