چگونه یک ازدواج موفق داشته باشیم؟

۲۴۲ بازديد
چگونه یک ازدواج موفق داشته باشیم؟
 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونه یک ازدواج موفق داشته باشیم؟

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل


ازدواج مهم ترین و سخت ترین تصمیم هر شخص در زندگی اش است. فقط با یک ازدواج موفق است که ما می توانیم سرنوشت بهتری را برای خودمان بسازیم و یا با یک ازدواج اشتباه کل سال های آینده مان را تباه کنیم. اگر آمار بالای طلاق و جدایی را که به صورت رسمی اعلام می شود را کنار بگذاریم . می توان گفت حداقل نیمی از زوج هایی که به مشاور مراجع می کنند و در حال حاضر نیز با هم زندگی می کنند دچار طلاق عاطفی شده اند. این خود به نوعی فاجعه محسوب می شود. زیرا زندگی شان را با تفکر منفی و استرس و غم  و شکایت هدر می دهند!
زمانی که فردی سالم نباشد تصمیم درستی نگرفته و خانواده اشتباهی را تشکیل خواهد داد. مسلما زمانی که خانواده ای موفق و سالم نباشد مشخص است که جامعه هم دچار آسیب خواهد شد! ریشه ی همه اصلاحات از فرد و خانواده ی فرد شروع می شود.  مسلما وقتی ازدواج ها اشتباه باشند جامعه به سمت رشد منفی و اتفاقات منفی سوق داده خواهد شد. چنانچه مایل باشید می توانید با مطالعه کامل این مقاله متوجه این موضوع شوید که چگونه ازدواج موفق داشته باشیم؟
شرایط یک ازدواج موفق و پایدار
۱ افراد باید آمادگی ازدواج را داشته و به بلوغ اجتماعی و عاطفی رسیده باشند. که معمولاً به طور میانگین برای دختران سن ۲۲ سال به بعد و برای پسران سن ۲۴ سال به بعد در نظر گرفته می‌شود. افرادی که زیر ۲۰ سال ازدواج کرده‌اند و به بلوغ عاطفی و اجتماعی نرسیده‌اند ، معمولاً ازدواج موفقی ندارند ، البته این یک نسخه کلی نمی تواند باشد.
۲چنانچه زوجین در شرایط اجتماعی ، اقتصادی ، تحصیلاتی و… هم‌طبقه باشند ، ازدواج موفق‌تری خواهند داشت.
۳ باید هر یک از دو طرف بدانند که چه ارتباطی با هم دارند. اگر فرد نتواند نه بگوید ، یا اینکه بدون علاقه تن به ازدواج بدهد ، دچار خطا در ازدواج می شود و این موضوع ضریب موفقیت ازدواج را پایین می‌آورد.
۴ محیطی که دختر و پسر در آن با یکدیگر آشنا می‌شوند ، بسیار مهم است. اگر در فضای مجازی آشنا شوند و در همان فضا به ادامه رابطه تا حد ازدواج ادامه دهند ، معمولاً دچار خطا می‌شوند.
۵ مهم‌ترین راز خوشبختی و داشتن یک ازدواج موفق ، شناخت طرفین از یکدیگر است. منابع شناخت معمولاً مختلف است ، اما کمک بزرگی به تشکیل یک خانواده موفق می‌کند.
 
 
برای شناخت بیشتر باید به چه موارد توجه کرد؟
۱ از خانواده‌ های طرفین برای شناخت بیشتر استفاده شود. و یا از محل کار درباره وی پرس‌و‌جو شود.
۲ چنانچه طلاق گرفته است ، از همسر اولش درباره وی پرس‌و‌جو شود و لازم است از مشاور ازدواج کمک بگیرند. در واقع هر چه منابع شناخت بیشتر باشد ، ضریب موفقیت بالاتر می‌رود.
۳ در ازدواج دقت کنید که باید فرد از محیط مطمئنی انتخاب شده باشد. آشنایی در دانشگاه با آشنایی در یک مهمانی یا فضای مجازی بسیار متفاوت است.
 
 
مهارت های عملی برای داشتن یک ازدواج موفق
  • مهارت حل مسئله: مهارت حل مسأله به شما زمان مناسب برای دعوا کردن ، تسلیم شدن ، دادن و بخشیدن را آموزش می دهد .
  • دارا بودن قدرت بخشش: شما می بایست قادر به بخشیدن درلحظه باشید! کار اشتباه خود و همسرتان را بپذیرید و عذر خواهی کنید و پذیرای عذر خواهی باشید. بپذیرید که نه شما کامل هستید نه او. زمانی که شما نتوانید ببخشید رابطه شما متوقف خواهد شد.
  • همدلی و صمیمیت:  به شخصیت و خواسته های طرف مقابل احترام بگذارید و آن بخش هایی که وجه مثبت شان بیشتر است ، را حمایت کنیم که این اقدام در افزایش میزان محبت طرفین بسیار موثر است. هرچند مهم تر از این موضوع ، بحث شناخت مرزها و علایق طرفین است.
  • بهبود روابط جنسی: فراهم کردن زمینه های لازم برای بهبود روابط جنسی و زناشویی غنی و مطلوب در زندگی مشترک و حفاظت و مراقبت از این رابطه در برابر مزاحمت ها و مداخلات محل کار و دغدغه های احتمالی در خانواده. 
  • حفظ حریم ها: حفظ حریم رابطه میان زوجین به این معنا است که طرفین همواره به این نکته توجه داشته باشند که همسرشان نزدیکترین فرد زندگی شان است پس لازم است به حریم شخصی دو نفره شان احترام بگذارند و در طی زندگی مشترکشان ، همواره به موضوع محافظت از حریم خصوصی خود و همسرشان توجه داشته باشند.
  • تلاش برای امنیت و آرامش طرفین: مسلما آرامش گرفتن زوجین از یکدیگر ، از اهداف اصلی ازدواج است. چنانچه آیات قرآن به صراحت به این موضوع اشاره کرده اند و زن و مرد را مایه آرامش و تکامل هم خوانده است.
  • پرورش روحی یکدیگر: در یک زندگی مشترک موفق ، زوجین این توانایی را دارند که به پرورش و تغذیه روحی یکدیگر بپردازند. و همواره زمینه ساز آرامش یکدیگر باشند. این بدان معناست که نسبت به ارضای نیازهای طرف مقابل و ابراز تشویق ها و حمایت های مداوم ، تلاش کنند.
  • تداوم احساسات عاشقانه: طبق تحقیقات انجام شده در این زمینه می توان گفت که حفظ و تمدید احساسات عاشقانه مربوط به ابتدای ازدواج ، را باید به نوعی زنده نگه داشت. در بسیاری از موارد یادآوری این خاطرات تاثیر بسیار مثبتی بر رغبت و احساس زوجین در زندگی مشترک دارد. به طور کلی ابراز احساسات به هر نوعی ، باید همیشه در زندگی مشترک وجود داشته باشد چرا که چاشنی بسیار دلپذیر برای روابط همسران خواهد بود.
  • برخورد با تعارض ها و اختلافات به شیوه مثبت: پرهیز از بیان اختلافات و تعارض ها عامل شماره یک طلاق است. روابط مستحکم زن و مرد به توانایی آنها بر غلبه بر این اختلافات به شیوه ای مثبت بستگی دارد.
  • داشتن انتظارات واقعیروابط بین دو فرد در طول زمان تکامل پیدا می کند ، اما داشتن انتظارات غیر واقعی از همسر یا از رابطه با او ، باعث ایجاد استرس غیر ضروری می شود.
  • مسئولیت های مشترک: همسران برای پرورش دادن رابطه شان ، حفظ جریان آرام امور خانه و کار کردن برای رسیدن به اهداف مشترکشان ، می بایست متعهد باشند. اینکه تنها یکی از دو همسر بار این مسئولیت ها را به دوش بکشد ، باعث ایجاد نارضایتی خواهد شد.
 
 
با تفاوت ها چه کار باید کرد؟
گاهی برای کنار آمدن با تفاوت ها می بایست خود را به جای طرف مقابل بگذارید. در واقع چیزی که تحمل تفاوت ها را ساده تر می کند ، همدلی است. یعنی بپذیرید که تنها زاویه دید شما مهم نیست و باید گاهی دنیا را از چشم همسر خود ببینید. همدلی به معنی توانایی درك و فهم احساسات دیگران است ، به طوری كه فرد بتواند خود را به جای دیگران بگذارد. از دید او به موضوع نگاه كند و احساسات او را درك كند.
همدلی به برقراری ارتباط عمیق و صمیمی با افراد كمك می كند البته گاهی افراد به اشتباه تصور می كنند.  تفاهم به این معنی است كه با فرد مقابل كاملاٌ هم فكر و هم عقیده باشیم در حالی كه چنین تصوری از پایه اشتباه است ، زیرا هیچ گاه نمی توان دو نفر را یافت كه شبیه هم باشند اختلاف در دیدگاه ها ، علائق ها ، آرزوها ، سلیقه ها ، امری طبیعی و عادی است.
به عنوان سخن آخر باید گفت که یک ازدواج سالم و مستحکم به بخت و اقبال یا عشق مربوط نیست ، بلکه نیاز به تلاش و سازگاری دارد. امیداریم که با مطالعه این مطلب توانسته باشیم تا حدودی در این زمینه تاثیر گذار باشیم. در صورت تمایل نیز می توانید مطالب دیگر ما را در زمینه مشاوره خانواده ، روابط زناشویی در دوران عقد و نامزدی و…. مطالعه نموده و چنانچه با سوالاتی در این زمینه مواجه شدید با کارشناسان مجرب ما در مرکز الو مشاوره در تماس باشید.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونه یک ازدواج موفق داشته باشیم؟

با مشاوران گروه الومشاوره از تلفن ثابت بدون کد و صفر با شماره زیر تماس بگیرید

9099072958

پاسخگویی از 9 صبح تا 9 شب حتی ایام تعطیل

شما می توانید در قسمت دیدگاه سوالات خود را با مشاوران ما درمیان بگذارید … 

منبع:چگونه یک ازدواج موفق داشته باشیم؟

استرس و اضطراب - تعریف اضطراب وراهکارهای مقابله با آن - علائم افسردگی وراهکارهای مقابله با آن - انواع اختلالات جنسی و درمان - اختلال ملال جنسی به همراه علت هایش - مشاوره ازدواج - خودارضایی و عوارض و پیامدهای آن - سن ازدواج - عزت نفس وخودبینی وراهکارههای تقویت آن - وسواس و راهکارهای مقابله - مشاوره روانشناسی تلفنی - آموزش کنترل خشم در کودکان - تفاوت های مهم زنان و مردان در رابطه جنسی - خیال پردازی جنسی چیست؟ - مدیتیشن چیست و فواید آن چگونه است؟ - جذاب ترین رفتارهای جنسی برای مردان و زنان - نقش خانواده در آموزش های صحیح جنسی به کودکان پرده بکارت و انواع پرده بکارت - مشاوره جنسی و زناشویی تلفنی - راه های مقابله با بی انگیزگی - مشاوره درمان و ترک خود ارضایی در پسران و دختران - احساس تنهایی و راهکارهای برطرف کردن احساس تنهایی - آیا جراحی زیبایی نشانه ی بیماری است؟ - هیپنوتیزم چیست؟ - قرص های خواب وانواع آن - زود انزالی و روش های درمان آن - انواع روابط جنسی - راهکارهایی برای افزایش توان جنسی مردان - علت اصلی طلاق در بین زوج های ایرانی چیست؟ - آیا طلاق عاطفی درمان دارد؟ چطور همه چیز را از نو بسازیم؟ - بهترین و سریع ترین روش های ترک اعتیاد - روابط زناشویی در دوران نامزدی و عقد - چرا رابطه‌ی جنسی وابستگی می‌آورد؟ - روش ترک اعتیاد با متادون چگونه است ؟ - دلایل و نشانه های خیانت زنان متاهل - معرفی انواع داروهای ترک اعتیاد - انواع قرص های ترک اعتیاد - چگونه نه بگوییم ؟! - علائم و علت های اعتیاد به ماری جوانا - نحوه برخورد با بددهنی و فحاشی در کودکان - نشانه ها و علائم اعتیاد به شیشه چیست؟ - ازدواج موقت خوب است یا بد؟ با چه کسانی نباید ازدواج کرد؟ - وسواس فکری و عملی چیست ؟ - درمان دروغگویی در کودکان - انواع کودک آزاری و علل آن

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.